fbpx

Luna asta mi-am mutat newsletterul personal de pe Mailchimp pe Substack, am văzut că e tot mai popular pe afară și a început să prindă și la noi, deoarece e ușor de utilizat și combină un newsletter clasic cu posibilitatea destinatarilor de a comenta la mesaje, ca pe un blog normal.

Cu ocazia asta am făcut și un experiment, am publicat același articol pe blog, dar și în newsletter, să vedem cum ajung la mai mulți oameni cât mai ușor. Prima impresie este că newsletterul e mai avantajos.A doua e că depinde de ce vrei să obții pe termen lung.

Pe 25 octombrie, duminică, am trimis prin newsletter către 1355 de abonați articolul Să ne obișnuim cu ideea că lucrurile nu vor mai fi la fel, a fost deschis de 335 ori până azi.

Pe 26 octombrie, luni, am publicat articol pe blog cu același conținut, i-am dat share pe Facebook, Twitter, Linkedin, fără să mă agit prea mult, fără promovare, Jetpack spune că a fost vizualizat de 131 ori, Google Analytics de 160 ori, de luni până azi.

Dacă judecăm la rece, strict pe ideea de transmitere a mesajului, am ieșit mai câștigat cu newsletterul, de 2 ori mai mulți oameni au primit mesajul trimis de mine. Totuși, țineți cont de faptul că eu am deja abonații la newsletter, s-au adunat în timp, dacă aș începe acum de la zero un newsletter, chiar și cu 20-30% rată de deschidere, ar dura de la câteva luni în sus să pot ajunge la sute de persoane.

Dacă ne gândim la potențialul viral și traficul pe termen lung, voi ieși mai câștigat cu blogul, articolul de pe blog va genera trafic pe termen lung, chiar dacă vorbim de 2-3 vizitatori pe zi.  Când ai 2 articole nu contează, dar când scrii de 13 ani pe blog și ai 10.000 de articole publicate se simte, ajungi la mii de vizitatori zilnici în total.

Cum ieși mai câștigat în 2020, când Facebook taie la maxim reach-ul organic și zgomotul din social media e tot mai mare?

Răspunsul este depinde. Dacă vrei un canal de comunicare fără intermediari, fără a depinde de reach, și ești interesat mai mult de trimiterea unui mesaj către oameni, newsletterul e o modalitate foarte bună, un canal direct, 1 la 1.

Dacă vrei să crești pe termen lung, te interesează traficul organic din Google, dar și posibilitatea de a colabora cu branduri, potențialul de a deveni viral, construirea unui brand personal într-un domeniu sau monetizarea prin mai multe metode (advertoriale, linkuri, marketing afiliat, consultanță pe nișa ta), aș merge mai mult pe blog.

În final ambele metode de comunicare au avantajele lor, eu personal prefer să le combin. Pe blog scriu zilnic 1 articol, iar newsletterul îl trimit doar duminica, cu alt conținut, și uneori mai fac trimitere și la articolele de pe blog.

Voi de unde preferați să vă informați, direct de pe bloguri sau din newslettere?

RECOMANDĂ
  • 17
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
1 comentariu. Tu ce părere ai?
Ultimele
Primele Top voturi
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile
Doru
Doru
30 octombrie 2020 13:45

Bloguri pentru continut lejer, newslettere pentru informatii de specialitate.

1
0
Lasă un comentariux
()
x