Oana Moraru vine în Bacău pe 24 februarie, merită să mergi dacă îți pasă de educația copilului tău. Dau și o invitație

Mă știți că nu sunt fanul cursurilor și workshop-urilor despre parenting, sunt prea mulți pretinși specialiști care au impresia că dacă au crescut un copil sau au citit 3 cărți scrise de americani pot să îi conducă pe părinți pe calea cea dreaptă. Totuși, sunt câțiva oameni faini în care am încredere când vine vorba de creșterea copiilor și relația lor cu școala, iar unul dintre ei este Oana Moraru. Pe 24 februarie vine în Bacău cu DIALOGURILE TRANSFORMĂRII – Noua pedagogie a minții și a inimii pentru părinți și dascăli. Dau pe blog o invitație gratuită, iar dacă îți pasă de viitorul copilului tău sau ești dascăl sunt șanse mari să te intereseze seminarul ăsta.

Nu o cunosc pe Oana personal, dar i-am urmărit activitatea online și mă identific cu felul ei de a gândi când vine vorba de educația copiilor și școală în proporție de 95%. Femeia asta nu e doar profesor și mentor,  a fondat un liceu și o școală particulară foarte apreciată – Helikon, ajută părinți și educatori pe www.voceaparintilor.ro și din când în când contribuie cu articole foarte faine și pe Republica.

Uite un clip cu Oana vorbind despre conflictele dintre copii și cum pot fi ele rezolvate corect, indentificând cauza problemei:

Acum Oana are un turneu prin mai multe orașe,  prin care vrea să educe cât mai mulți părinți și cadre didactice, scopul final fiind transformarea mentalității românești despre educație prin condiționare (înveți pentru că așa trebuie), pentru a ajunge la educația prezenței și a validării spiritului fiecărui copil (copilul învață cu plăcere). Pe 24 februarie între 10:00 și 14:00 va fi în Bacău, la Universitatea Vasile Alecsandri. Sper să ajung și eu la seminar, dacă se aliniază planetele.

Despre evenimentul din Bacău

Cum își găsesc copiii drumul în viață? 
Cum se construiesc motivațiile adevărate, nevoia de a afla și bucuria de a face lucruri importante în viață ? 
Cum observ, aflu și onorez particularitățile copilului meu? Cum evaluez cine e copilul meu și încotro se îndreaptă el? Ce pot face eu, ca părinte, și ce pot face profesorii pentru devenirea lui? 
Cum suplinesc acasă ce nu reușește școala? Ca profesor, cum sprijin o generație de copii, uneori, insuficient susținută de familie?

Vă învit la o întâlnire bazată pe întrebările voastre, pe intervențiile voastre directe și spontane, pornind de la convingerile sau conflictele sufletești pe care le avem ca profesori sau părinți în fața noilor generații de copii! Vin cuexperiența mea de peste 20 de ani în clasă, cu intuiția și cunoașterea deopotrivă a sute de studii și cercetări despre psihologia copilului și managemetul învățării autentice.

Evenimentul îmbină întrebările directe ale participanților, încă de la început, cu o regie impresionantă de muzică, film și demonstrații directe ale unor tehnici pedagogice de mare actualitate. Reprezentările prin imagine, sugestie muzicală și aplicațiile practice au intenția de a produce emoție și transformare, adică un nou mod de a înțelege copiii din punct de vedere fizic, cognitiv, emoțional și spiritual.
 
I: Scop: Transformarea mentalității românești despre educația prin condiționare înspre educația prezenței și a validării spiritului fiecărui copil.
 
II: Participanți: părinți și dascăli
 
III. Conținut: tehnici și strategii pedagogice pentru integrarea gândirii, a emoției, a corpului și a spiritului în dezvoltarea copiilor, acasă și la clasă.
 
IV. Mesajul de bază: răspunde la întrebarea ”Cum își găsesc copiii drumul în viață?” și aduce în conștiința părinților și a dascălilor români nevoia de schimbare și tehnicille concrete de transformare a educației acasă și la clasă.
 
COLOCVIILE TRANSFORMĂRII își propun să împuternicească fiecare participant cu tehnici și metode care slujesc ideii de copil echilibrat, capabil să își găsească vocația și să își urmeze calea, în ciuda sistemului școlar disfuncțional de astăzi.
 
V. Finalitate: revoluționarea educației românești și ieșirea din mentalitatea de secol XIX în privința educației, prin crearea unei mase critice de părinți și dascăli transformați spiritual și profesional.

Bilete și cost

Pentru a vă înscrie, puteți să:

1.trimiteți mail la voceaparintilor@gmail.com! Revenim acolo cu detalii despre achiziția biletului de participare (120 lei/persoană) și invitația de a ne adresa deja în scris o parte din întrebările care vă frământă!
sau
2. să sunați direct la organizatorul nostru local – Nick Munteanu: 0746026074.

Vă promiteam și o invitație gratuită la seminar, deci….

Concurs:

Lăsați un comentariu la acest articol până pe 11 februarie (cu o adresă de email validă, ca să vă pot contacta) cu răspunsul vostru la întrebarea Care credeți că este cea mai mare problemă a sistemului educațional din România și cum s-ar putea rezolva? 

Update 12 februarie: câștigatoarea invitației la seminar este Laura. Laura, vei primi pe email detalii despre invitație și seminar. Mulțumesc pentru răspunsuri.



8 Comentarii

  1. Cea mai mare problema o reprezinta triada Profesori-parinti-elevi deficitară in ceea ce priveste mentalitatea deschisa, asa cum a fost prezentata la conferintele Superteach. Cei de la Superteach ÎȘI propun să constituie o rețea de formatori in fiecare judet. Deci, soluțiile ii vizeaza pe cei trei parteneri – cursuri comune elevi-parinti-profesori.

    1. Hmm, eu am întâlnit mulți profesori buni ce nu au apucă să acorde suficientă atenție copiilor din cauza birocrației, stau mai mult să completeze formulare, cereri, proceduri, în loc să se ocupe de lecții. Dar ai dreptate, sunt și mulți părinți ce așteaptă ca școala să se ocupe de educație fără ca ei să se implice.

  2. Clasele au un număr mare de elevi (de exemplu 35), iar dascălii, chiar dacă ar avea metode de predare&motivare moderne, gestionează cu greu o mare gălăgioasă. Dacă s-ar preda doar la 15-20 de copii poate că și-ar cunoaște mai bine discipolii și ar putea adapta metodele folosite după personalitatea copiilor.
    Alegerea instituției școlare se face mai mult după prestigiul ei și mai puțin după înclinațiile copilului. Mulți copii nu știu care le sunt punctele forte și cele slabe, când au cel mai bun randament și care le sunt talentele. Cred că un specialist în consiliere și orientare școlară și profesională are o utilitate foarte mare pentru a evita dezamăgirile de mai târziu, când un student descoperă în anul I sau II de facultate că meseria aleasă nu e ce a sperat sau mai mult, nu o profesează.
    Disciplinele sunt orientate spre teorie și mai puțin spre partea practică, astfel încât un copil să recunoască și să integreze noțiunile de chimie, fizică, biologie etc în viața obișnuită, motivându-l să învețe de plăcere și crescându-i stima de sine că a reușit să rezolve o anume problemă sau situație.

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: