fbpx

Pluginuri WordPress utile pentru un blog în 2020

Uite că nici anul ăsta blogurile nu sunt pe moarte, din contră, interesul cititorilor și al brandurilor crește, dacă mă uit prin statistici și emailurile cu propuneri de colaborare. Nu am mai făcut de mult o listă cu pluginurile folosite aici, deci dacă aveți un blog sau un site pe WordPress și vreți puțină inspirație aveți mai jos o listă cu ce folosesc eu în bucătăria internă. Toate pluginurile sunt gratuite și utile, zic eu.

Sassy Social Share – plugin pentru butoane de sharing frumoase, le puteți afișa deasupra articolelor, sub articol, într-o bară separată pe mobil. Ușor de customizat și setat, îl vedeți în acțiune pe blog.

Really Simple SSL – modul ce redirecționează automat toate linkurile de la http la https, util dacă nu vreți să vă bateți capul cu modificări de cod după ce ați instalat un certificat SSL pe blog. Atenție, vedeți că majoritatea firmelor de hosting bune oferă certificate gratuite SSL prin Let’s Encrypt, e suficient să întrebați de ele când cumpărați hostingul pentru blog.

Akismet – aveți nevoie de el pentru a scăpa de spam , altfel vă veți trezi cu linkuri ciudate prin comentarii.

Auto Affiliate Links – dacă vreți să faceți marketing afiliat, să recomandați cititorilor produse din diverse magazine online pluginul ăsta vă ajută să definiți linkurile și cuvintele cheie pe care să apară, ca să nu adăugați manual linkurile mereu.

Jetpack – produs de Automattic, compania din spatele WordPress. Oferă multe funcții utile – statistici despre blog, sharing automat al articolelor pe rețele sociale, recomandări de articole similare în articole.

WP Featherlight – un modul simplu pentru afișarea galeriilor de imagini pe tot ecranul. Îmi place că e foarte rapid și nu încarcă site-ul inutil.

Updraft – plugin ce face backup săptămânal sau zilnic la blog, fișiere, baza de date și salvează automat în Google Drive. M-a salvat de multe ori, inclusiv când a picat Webfactor și mulți bloggeri au plâns după articolele pierdute. E mișto că îl pui și uiți de el după ce îl conectezi la Google Drive, te anunță pe email după ce face backup.

Classic Editor – pentru cei care urăsc noua interfață de scriere articole din WordPress.

Contact Form 7 – cel mai eficient plugin pentru crearea și inserare de formulare de contact.

Google Analytics Dashboard for WP – modulul face fix ce zice, aduce informațiile din Google Analytics despre trafic, vizitatori în administrarea blogului. Util dacă vă place să studiați mereu cifrele.

Hustle – modul util pentru a crea pop-ups, căsuțe de abonare la newslettere sau a insera diverse elemente grafice pe blog.

wpDiscuz – modul ce înlocuiește sistemul de comentarii din WordPress și adaugă funcții suplimentare, gen votarea comentariilor, editarea lor etc. Dacă dezactivați modulul comentariile rămân pe blog, Discuz schimbă doar opțiunile pentru afișarea și adăugarea lor.

Cookie Notice for GDPR – modul pentru afișarea notificării GDPR pe blog, trebuie doar să selectați pagina cu politica de cookies și să introduceți codurile de tracking.

WordPress Popular Posts – afișează cele mai populare articole pe blog în sidebar, e fain că poți seta să le afișeze lunar, săptămânal etc.

WP-Optimize – modul pentru optimizat baza de date WordPress, eliminat câmpuri inutile, direct din administrare.

Yoast SEO – mama și tata modulelor de optimizare pentru motoarele de căutare, deoarece acum nu trebuie doar să scrii bine, ci să fi găsit și de cititori pe Google.

LiteSpeed Cache – pentru blogurile și site-urile noi pluginurile de caching nu prea sunt necesare, dar dacă vreți neapărat unul instalați-l pe acesta, e ușor de configurat și nu încarcă baza de date aiurea.

Cam astea zic eu că sunt pluginurile necesare pentru a avea un blog ok pe WordPress în 2020, dacă mai știți alte pluginuri utile lăsați un comentariu.

Recomandă

15 Comentarii

    • Nu poți implementa în temă trackingul vizitatorilor de pe site, Akismetul, backup la site, opțiunile de SEO sau cachingul. Nici eu nu sunt fanul instalării de module pentru orice funcție, dar unele pluginuri chiar îți fac viața mai bună.

      • N-am spus să renunțăm la pluginuri doar că ce-i prea mult strică… iar SEO decent se poate face exclusiv dintr-o temă bine croită, aceasta dacă te pricepi la așa ceva căci de la temele free nu poți avea mari pretenții iar cele premium uneori sunt prea stufoase pentru nevoile punctuale ale celor cu care lucrezi.

  1. Redirection pentru a redirecta in bulk linkurile care nu mai sunt OK. Stie si Yoast sa redirecteze, dar imi place ca poti organiza rezultatele 404 in grupuri, redirectezi si stergi din log tot grupul. Pentru comentarii prefer sistemul normal WordPress, sunt mai old-school. WP sitemap Page sau ceva similar, pentru a seta o pagina sitemap HTML (pentru SEO). SSL-ul l-am setat din baza de date (inlocuit toat ce era http cu https), apoi fortate linkurile ce vin spre site de altundeva prin .htaccess. Analytics-ul il vad separat, de fapt scanez complet situl lunar cu ScreamingFrog si studiez performantele sau vizualizez pe SEMrush, in special pentru clientii de SEO audit. Ma sperie si pe mine sa vad cat de prost sunt codate majoritatea temelor ‘premium’, te uiti in cod si te ia spaima.

    • Oho, mai folosește cineva ScreamingFrog? Mă jucam pe vremuri cu el, dar nu mai am timp așa de mult să mă ocup de asta.

      Mda, multe teme proaste, și când le spun clienților că au dat 1000 de euro pe o temă slabă și un setup făcut la mișto se uită tot la mine urât, până încep să le explic ce și cum..

      • Eu l-am ignorat mult timp, dar am luat licenta de ceva timp. La fel si SEMrush si Majestic (inca nu vad de ce as plati MOZ sau Ahrefs). Le place clientilor sa vaza ditai scanarea de site si, cand le dai fiecare pagina cu datele de trafic si de ranking, i-ai pus in fund. Acu’ drept este ca e si super util pentru ei sa vada fiecare pagina cum merge si e usor si sa faca SEO apoi direct pe ‘materie’, nu doar pe povesti. Pe aici se da mai mult de 1000 de euro pe cate un site si, cand le zic ca ala de le-a facut ‘dizainul’ si-a batut joc de ei, le pica fata.

        Ii ziceam unui gagiu ca ii recomand sa-i ceara designerului sa-i codeze homepage-ul, ca elementor sau ce porcarie folosesc le da un cod de te ia durerea de cap. Mi-a replicat gagiul “nu cred ca designerul meu e in stare sa codeze”.

        Cam asta e nivelul.

        Acu’ partea buna este ca, daca omul intelege ce inseamna un site facut cat de cat de bun simt si ce inseamna unul cu o tema de pe themeforest care are nevoie de 4 luni sa incarce o pagina, sunt sanse sa iei proiectul.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *