fbpx

Țeapa cu influencerii

A scris Seth câteva idei interesante despre goana după faimă online, mai precis despre cum sunt o mulțime de oameni ce încearcă să devină influenceri pe Facebook, Youtube sau Instagram, alocând mulți bani și timp pentru a obține atenția celorlalți, și singurul indicator urmărit sunt like-urile. Ecuația nu dă cu plus, de fapt majoritatea se vor trezi cândva obosiți și singuri, realizând că au alergat după năluci. Asta e adevărata țeapă, mai ales printre cei tineri, că ajung să se prefacă, să își creeze o personalitate online falsă, doar pentru a fi pe placul celorlalți, a obține un pic de atenție, succes, bani.

Totuși, mai există speranță. Azi la frizer, în timp ce eu eram aranjat frumos, a intrat un adolescent de vreo 12-13 ani. Evident, eu discutam despre internet cu frizerul, și s-a băgat și el în discuție. Ne-a spus că majoritatea youtuberilor de la noi nu îi plac, ne-a zis că sunt și oameni ok ce merită urmăriți, ne-a dat și exemple. Nu, nu era fan 5Gang, nici Lino Golden, nici Selly, nici Dorian Popa. Ne-a spus că majoritatea colegilor lui înțeleg că sunt mulți influenceri de carton ce doar se prefac, adolescenții recunosc vedetele online ce afișează măști, ce se poartă frumos pe video, dar nu și în viața reală. Chiar asta ne-a spus, că în cercul lui de prieteni fix așa se discută, nu îl mai urmărim pe X sau pe Y, pentru că e fals, s-a schimbat. Deci e de bine, nu subestimați tânăra generație.

A nu se înțelege că e ceva greșit să îți dorești să ajungi popular, vedetă, celebritate sau influencer, cum vă place vouă să numiți persoanele ce sunt urmărite de zeci sau sute de mii de oameni pe diverse platforme. Asta e ok.

Problema e când ajungi să te schimbi pe tine, să faci compromisuri doar pentru a urca sau a rămâne pe val. În loc să îți cunoști valorile, să știi cine ești și să încerci să îi influențezi în bine pe cei din jur ajungi să te complaci în mediocritate și să cerșești atenție. Atunci e trist.

Bonus, despre clipurile care ajung în trending pe Youtube, valoarea și valorile transmise prin ele:

Recomandă

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *