fbpx

Adevăratele predicții de marketing pentru 2021

Vine 2021 și tot felul de specialiștii s-au apucat să scoată articole cu predicții despre cum va fi marketingul și social media în 2021. Majoritatea trendurilor sunt cele care erau prezise și pentru 2020, doar că acum apar și niște referințe despre Coronavirus, brandurile care sunt tot mai atente la suferința clienților afectați de pandemie, din astea. Mai jos câteva linkuri către articolele bune, și ce cred eu că se va întâmpla în zona de marketing online.

Ce cred eu că se va întâmpla:

Brandurile vor fi mai atente la felul în care comunică, mai ales când se laudă cu profitul obținut

Pe lângă faptul că sunt mulți oameni afectați financiar și emoțional de pandemie, anul ăsta mai multe branduri și-au luat-o după ce au lansat campanii de donații sau prin care ei se lăudau că sunt alături de comunitate, în timp ce de cealaltă parte raportau profituri cu două cifre. Nu e vorba de umanizarea brandurilor, ci de faptul că oamenii simt când ești alături de ei pe bune și când te prefaci.

Companiile trebuie să facă în continuare profit, dar o să vedem mai puține comunicate despre cât de bine o duc ele și sper, mai multe campanii de promovare construite pe tiparul Vrem să ajutăm, pe bune.

Tot mai multe campanii vor fi despre umanizarea brandurilor, oamenii din spatele brandului

Mondelez a mers prea departe când a inventat un cuvânt nou, humaning, promițând că vor să “stop marketing and start humaning”, dar o să vedem idei din astea tot mai des, agențiile și-au dat seama că oamenii suferă, deci campaniile clasice de advertising trebuie adaptate.

Nu am nici o problemă cu asta, eu am zis mereu că brandurile ar trebui să arate că în spatele companiei sunt oameni, dar m-aș bucura dacă companiilor le-ar păsa pe bune de consumatori, nu doar pentru imagine. Și dacă tot le pasă, poate investesc mai mult în departamentele de customer support, nu să ne bage pe gât roboți când avem probleme cu serviciile sau produsele. Ar trebui să fie ca într-o relație, și la bine, și la rău, nu doar când suntem cu banii întinși.

Facebook va fi mizerabil în continuare, dar tot avem nevoie de ei

Am criticat constant Facebook pentru duplicitatea lor, cum se laudă că vor ei să facă o lume mai bună în timp ce ignoră toate problemele cauzate, în goana după profit. Din păcate nu cred că se vor schimba lucrurile în 2021.

În continuare vom avea reclame proaste, în continuare vor bloca conturi aiurea dar vor permite celor care sparg mulți bani să propage mesaje ce dezbină și dezinformează, în continuare suportul pentru advertiseri va fi jenant, oferit de indieni care nu știu pe ce lume trăiesc. Din păcate nu există o alternativă reală, nici pentru utilizatori, nici pentru branduri. Avem un singur client care vinde fără a se promova pe Facebook sau Instagram, și asta doar pentru că oferă ceva foarte nișat, ce merge promovat doar pe Google și prin content marketing.

Brandurile vor alege mai atent platformele pentru campanii

Până acum era goana după jucării noi, imediat ce apărea o platformă sau aplicație nouă brandurile voiau și ele promovare acolo. În 2020 entuziasmul ăsta a cam dispărut, bugetele s-au redus și orice ar zice social media evangheliștii, tot mai mulți clienți încep să caute mediile care le aduc un randament bun.

Da, avem nevoie și de notorietate, dar pe termen scurt și mediu multe companii au ca prioritate supraviețuirea, deci fac campanii pe platformele care le aduc conversii, lead-uri, clienți, nu vizualizări.

Ce mai punem pe lista cu predicții de marketing pentru 2021? 🙂

Recomandă

9 Comentarii

  1. ,,…în continuare suportul pentru advertiseri va fi jenant, oferit de indieni care nu știu pe ce lume trăiesc”. Nu pot să cred că vreau să citesc despre niste trenduri în marketing și dau peste, guess fucking what? Rasism cras și lipsă de profesionalism. Du-te și trage un PEST în India, te rog. Poate așa, deși probabil atitudinea asta obstructivă nu te va lăsa să ai o viziune reală indiferent de câte informații absorbi, vei înțelege de ce oamenii de acolo ,,nu știu pe ce lume trăiesc”.

    • Ce legătură are asta cu faptul că indienii de la suport sunt praf și nu pot să rezolve probleme simple legate de rețea, nu au cunoștințe, experiență? Dacă ai pierde zile întregi pentru a rezolva erori cauzate tot de ei nu ai comenta aiurea. De unde ai tras concluzia că sunt rasist? Dacă erau americani la suport și își făceau treaba la fel de slab aș fi zis același lucru, americani care nu știu pe ce lume trăiesc. Aici nu e vorba de rasă, ci de faptul că Facebook angajează oameni slab pregătiți profesional și îi bagă în prima linie, în timp ce umflă facturile advertiserilor și își cresc profitul. Dacă vezi rasism peste tot problema e la tine.

  2. Sunt de acord perfect cu de zici de Facebook, dat tot nu pot sa nu fiu dezamagit de asta. Si faptul ca e „investigat” in SUA e apa de ploaie, la cat de nociv este pentru aproape toata lumea.

    • Nu e chiar apă de ploaie, mai ales că vor să spargă Facebook, Instagram și WhatsApp în companii separate. Plus că și în UE nu se simt prea bine, guvernele de peste tot fac presiuni asupra lor.

  3. Brandurile vor căuta în continuare vizualizări(brand awarness). Sunt curios dacă afilierea va crește odată cu creșterea numărului de magazinelor online, fiind o metodă care aduce conversii.

    • A crescut bine și anul ăsta pe fondul pandemiei, dar magazinele din ce văd oferă comisioane tot mai mici și perioada de valabilitate pentru cookies s-a redus considerabil. Nu activez prea mult în zonă, dar din ce am înțeles de la oameni ce fac afiliere e tot mai greu și în domeniul ăsta.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *