Problema pensiunilor din România

Nu e vorba de cazare. Nici de mâncare. Nici de servicii. Cea mai gravă problemă a pensiunilor din România sunt patronii lor, care nu fac diferența între o pensiune unde clienții vin și plătesc pentru a se simți bine și casa lor, unde pot stabili reguli după cum îi taie capul.

Da, sunt și clienți nesimțiți, bădărani, care trebuie puși la punct, de aceea e ok să existe niște limite, reguli de comportare într-o pensiune, dar să nu exagerăm. Mulți patroni de pensiuni în continuare nu realizează că internetul a schimbat totul, că e suficient un client nemulțumit pentru ca afacerea lor să se ducă la vale. Știți cum se spune, un client mulțumit spune la 3 prieteni, un client nemulțumit spune TUTUROR.

De 1 săptămână tot caut o pensiune decentă în zona Moldovei, la munte, cu piscină și ceva spațiu de joacă pentru copii. Suntem 4 cupluri cu mai mulți copii, nu vrem condiții extraordinare, doar o cazare decentă într-o zonă frumoasă. Am folosit puterea social media și am cerut recomandări de la prieteni.

Am primit multe sugestii care la prima impresie arată foarte bine, doar că m-am fript în trecut și acum verific orice locație înainte de a rezerva. Ce găsești pe net îți ridică părul în cap. Înțeleg să mai apară și comentarii, recenzii negative uneori, e un lucru normal, dar când 80% din cei care postează comentarii spun că nu s-ar mai duce la o pensiune chestia asta îți dă de gândit.

Am fost la un pas de a face rezervare la mai multe pensiuni, dar după ce am citit comentariile reale ale unor vizitatori, cu poze, tot tacâmul, m-am râzgândit. Majoritatea nu criticau mâncarea, cazarea, locația sau chestiile de vizitat din zonă, ci felul cum au fost tratați de personalul pensiunii sau de patroni.

Și e păcat, pentru că în final totul se rezumă la oameni și este influențat de oameni. Oamenii sunt problema, nu condițiile de cazare, peisajul din zonă, mâncarea sau salteaua. Pot fi și astea cu minus, dar dacă patronii și personalul se comportă cum trebuie, au grijă de tine să te simți bine, treci peste micile neajunsuri.

Da, mi se pare de bun simț ca în orice pensiune să existe un set de reguli, dar ele nu trebuie afișate ostentativ peste tot. Da, e ok ca patronul pensiunii să poată fi găsit ușor, dacă ai o problemă, dar asta nu înseamnă că el trebuie să își spioneze mereu clienții, de teama că vor strica ceva prin pensiune, și nici nu înseamnă că turiștii trebuie atenționați mereu că nu au voie să facă asta sau cealaltă.  Păi dacă nu am voie să fac nici una nici alta, deși sunt în concediu și plătesc pentru a fi cazat, de ce aș mai veni la pensiunea ta?

Dacă vrei să păstrezi pensiunea bibelou nu intra în industria hotelieră. Din momentul în care eu plec de acasă, unde am tot comfortul necesar, pentru a mă caza la pensiunea ta de 2-3 margarete sau câte or fi ele, plătind 150-200 de lei pe noapte sau mai mult, mi se pare de bun simț ca tu, în calitate de patron sau administrator, să faci tot posibilul și imposibilul pentru a mă convinge că pensiunea ta își merită banii și merită să revin acolo sau să te recomand prietenilor.

Și nu e vorba aici de cum ar trebui să facă marketing patronii pensiunilor, ci de bunul simț. Mereu pensiunile din țară unde am fost și ne-a plăcut să revenim erau administrate de oameni cu bun simț, care știau când să apară dacă aveam probleme, când să vină cu ceva în plus pentru a ne mulțumi dacă am fost deranjați cu ceva (tuică, palincă, bomboane pentru copii, acces la piscină gratuit, mic dejun bonus etc). Dacă te porți cum trebuie cu cei care îți calcă pragul pensiunii deja faci cea mai bună campanie de marketing, cu cele mai mici costuri.

Regula e simplă, patronii unei pensiuni ar trebui să uite de existența cuvântului NU. De acolo încep toate problemele turiștilor. Vrem să facem turism, dar nu știm să fim ospitalieri.

Voi sunteți mulțumiți de serviciile de cazare de la noi sau e loc de mai bine?

Recomandă prietenilor!



10
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Noni Trofin
Vizitator

Am rasfoit rapid articolul, as mai adauga:

1. Putine sunt in zone frumoase si au teren in jurul pensiuni.
2. Satele sau zonele unde sunt asezate arata ca niste mahalale din India, satul romanesc este o colectie de vile de neam prost fara curte si lipsit de infrastructura.
3. Toti se inscriu pe Trip si Booking insa habar nu au ce sa mananca, ei doar cred ca le vin turisti straini asa. Din momentul cand te-ai inscris, orice greseala va fi penalizata.
4. Sunt multe, multe a dracu, foarte putine in zone superbe.
5. Tot ce ai scris in articol 🙂

Marius Sescu
Vizitator

O da, am stat la Vatra Dornei odată la o pensiune, dar tot ce vedeam în jur sau de pe balcon erau alte pensiunie. Fain la munte. :). Cât despre zonă e fain acum că avem Google Maps cu acoperire ok, găsești cam peste tot un street view decent.

România Magică
Vizitator

Problema pensiunilor din România – http://t.co/QVte9icFXT via @mariussescu

Claudiu Rusu
Vizitator
Claudiu Rusu

Ar fi cateva aspecte de adaugat.
Foarte putini dintre turistii care s-au simtit bine la o pensiune posteaza pe site, dar toti care au avut o problema o fac cunoscuta (din punctul lor de vedere).
Mare parte dintre turisti strang bani un an de zile , stau la bloc (scuipa seminte si arunca mucuri de tigara in capul vecinilor), iar in saptamana de vacanta pe care o platesc considera ca li se permite orice. Aici vorbim de educatia turistica , iar acei patroni de pensiuni in timp isi pierd rabdarea de a face educatie(unii)

Lucaci Marcel
Vizitator
Lucaci Marcel

Am facut o rezervare la pensiunea Daiana din Sucevita(pentru data de 10 iunie), am primit mail de confirmare a rezervarii, am vorbit si la telefon cu cineva de acolo. Cu aproape 3 saptamani inainte de eveniment(urmeaza sa particip la o nunta undeva in zona), primesc un telefon de la ei prin care mi se comunica faptul ca rezervarea este anulata, nu mai poate fi onorata, fara alte explicatii. Cat este de normal asa ceva?

trackback

[…] nu spună NU clientului, în nici o circumstanță, că tot scriam eu mai demult despre problema cu angajații din industria hotelieră. Pentru orice solicitare de-a noastră pe parcursul celor 3 zile cât am stat la Little Texas s-au […]

Anca
Vizitator
Anca

Nu multa lume stie cum sa isi atraga clientii ca sa mai revina, in plus se plang ca nu au clienti si ca nu se pot sustine ca sa isi continue afacerea cand de fapt sunt administratori slabi si nu stiu cum sa faca sa atraga lume….dar asta e…idei avem multe si bune dar e greu de pus in practica.

Pensiunea CARTREF Saschiz
Vizitator

Eu cred ca problema este undeva la mijloc. Dar mai cred si ca de fapt, cuvantul de baza este ”ÉDUCATIE”. Si nu numai educatie turistica atat pt patroni, administratori de pensiuni, si turisti, dar si pentru vecinii pensiunilor ce pun muzica tare, pentru furnizorii de servicii din zona, turistice sau nu (ex mestesugari, soferi  autobuze, soferi taxi, etc).Adica daca am putea sa investim mai mult in tot ceea ce inseamna educatie, bun simt, toleranta, respect reciproc, etc cred ca am castiga cu totii, indiferent de cat spatiu avem in jurul pensiunii, de cate camere are hotelul, de marimea parcarii, etc.