Problema campaniilor cu user generated content

E la modă acum să faci campanii în care să le ceri participanților să creeze conținut. Trimite-ne o poză cu tine pe nu știu unde, Urcă un clip video cu tine făcând nu știu ce și poți câștiga…. Problema este că majoritatea campaniilor de genul ăsta oferă premii prea mici pentru a motiva oamenii, mai ales când vorbim de premii acordate prin tragere la sorți.

Sigur, când stai în birou totul pare fain pe hârtie, stabilim mecanismul campaniei, dăm niște umbreluțe sau gentuțe ca premii, băgăm niște bani în promovare și gata, cei care stau pe internet vor da năvală să se hlizească în fața camerei, vom avea sute de participanți, poate chiar mii, raportăm cifrele la brand și toată lumea e fericită.

Din păcate, majoritatea celor care vin cu ideile astea de campanie nu își pun o întrebare simplă: Eu aș participa în concursul ăsta? M-aș filma timp de un minut stând într-un picior sau aș urca o poză cu doza de suc, doar pentru șansa de a câștiga umbreluța aia?

În 90% din cazuri răspunsul ar fi nu, și dacă organizatorii de campanii ar înțelege chestia asta am avea mai puține campanii eșuate fără motiv.

Ideea e simplă, chiar dacă efortul de a face o poză sau un clip video e minim, majoritatea utilizatorilor de internet sunt reticenți când trebuie să facă poze sau clipuri în care apar, mai ales dacă sunt publice. Da, Facebook ne-a prostit pe toți să punem poze în rețea, dar în realitate pe internet 90% dintre oameni sunt cititori, nu crează nimic, și doar 1% sunt creatori.

Când faci o campanie din asta în care le ceri oamenilor să creeze conținut trebuie să le oferi premii suficient de tentante, pentru că dintr-o sută de oameni care află de campanie abia unul va mișca ceva efectiv, și o va face doar dacă ideea campaniei i se pare tare și premiul motivant.

Altfel vom da iar vina pe utilizatorii ăștia de internet, că nu vor să interacționeze cu produsul nostru, nenorociții… 🙂

Recomandă prietenilor!



8
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Cătălin Baciu
Vizitator

Am participat si am castigat la unele campanii din astea cu user generated content. E mai usor pentru cineva care se vede a fi creativ sa participe, corect, dar asta inseamna ca oamenii nu se filmeaza sau nu se pozeaza pentru o rasplata.

Ideea e ca rasplata sa fie pe masura efortului. Din punctul asta de vedere, imi plac ce campanii mai fac baietii de la PC Garage pe partea de user generated content. Au mers pe video si text, dar si premiile erau pe masura.

Cătălin Baciu
Vizitator

Nu ma bag la partikipari :)) doar ma cunosti

Bogdan Pantoc
Vizitator

Ce campanii esuate ai vazut? Ca eu am avut acces la cateva bine organizate si chiar daca premiile erau mici s-a generat un zumzet de vreo 100k unici in jurul ei. A pune un post pe facebook la misto nu e campanie, ai nevoie de o mecanica, o platforma de interactiune si ceva buget de promovare. Premiile trebuie sa fie decente, dar valoarea lor nu e chiar cea mai importanta.

Marius Sescu
Vizitator

Pe video mai multe, în timpul campionatului.

Bogdan Pantoc
Vizitator

zi-mi te rog un brand sau campanie ca m-ai facut curios. Eu ce vazusem nu mi s-a parut a fi campanie cu toti factorii minimi care sa dea sansa sa atingi o masa critica in audienta.

Marius Sescu
Vizitator

Caut mâine că aveam niște bookmarks.

Bogdan Pantoc
Vizitator

cred ca era o bere sau alt sponsor de nationala care facuse o complexitate de concurs, dar parca nu daduse premii mici deloc

trackback

[…] mai scris despre asta, inclusiv campaniile cu user generated content sunt greu de activat, deoarece foarte puțini consumatori sunt dispuși să creeze conținut. Da, e ok că brandurile se […]