Când brandurile nu fac diferența între publicitatea plătită și cea câștigată

S-au înmulțit invitațiile la evenimente organizate de diverse branduri. Și pe email, și direct pe Facebook, în curând și prin porumbei călători. Numai că nu îmi permit să merg. În primul rând pentru că multe din ele sunt în alte orașe, în al doilea rând pentru că timpul meu valorează bani, și nu văd sensul să merg la inaugurări de farmacii, supermarketuri, benzinării sau alte chestii similare, neinteresante de obicei pentru mine, pe banii mei. Vali are dreptate, brandul face bani din vânzări, PR-ul e plătit să promoveze lansarea, bloggerii sau jurnaliștii cu ce trăiesc, cu aer?

Faza e că dacă nu te interesează subiectul și crezi că nici pe cititorii tăi nu i-ar interesa lansarea unui produs sau serviciu sau magazin sau orice altceva, nu prea ai motive să participi la un eveniment din ăsta.

Ok, poate că mai sunt unii jurnaliști sau bloggeri ce au timp liber berechet și se bucură la o măslină, o cafea, un stick USB sau alte chestii din astea, dar pentru majoritatea oamenilor ce activează în media sau new media totul se rezumă la timp: îmi ia minim 2 ore să merg și să mă întorc de la un eveniment, încă 2 ore petrecute acolo, încă 2-3 ore să scriu un articol bun, gata, o zi de muncă s-a dus. Cine mă plătește pentru timpul ăsta, că cititorii nu plătesc abonament, ba te mai și înjură, cred că te umpli de bani când menționezi un brand, deși 90% dintre mențiuni nu sunt plătite.

Familia vrea și ea să stau cu ea, prietenii mă așteaptă să ne vedem la o bere, facturile de utilități se adună și nu se plătesc pe barter, și eu ar trebui să pierd o zi din viață pentru a promova gratuit o companie ce face bani?

Ok, când mă cheamă un brand pentru care am o afinitate sau e vorba de lansarea unei chestii interesante pentru mine sunt șanse mai mari să mă duc, dar de regulă nu se întâmplă asta, sunt chemat la toate prostiile de lansări, și oamenii de PR nu se uită deloc cine sunt sau despre ce scriu de obicei pe blog, ei vor doar să facă o normă de oameni adunați la eveniment.

Și înțeleg că agențiile de PR sunt un pic disperate, ele sunt plătite să obțină free PR, doar că nu mai merge așa.

Vrei să scrie jurnaliștii sau bloggerii gratuit despre un brand? Trebuie să câștigi asta, ori lansând ceva interesant, ori făcând ceva inedit. Nimeni nu mai publică comunicate de presă banale.

Recomandă prietenilor!



Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
Notify of