fbpx

Am citit la Cristi despre un studiu realizat de Kantar în perioada asta. Titlul suna prea bine, 94% dintre români vor ca publicitatea să continue pe timpul Covid-19. Sincer aici am ridicat sprânceana, nu știam că românii sunt așa de pasionați după reclame. Într-o țară în care peste 30% dintre utilizatorii de internet folosesc AdBlock pentru că s-au săturat de bannere intruzive și reclame video ce pornesc automat, am și eu reținerile mele.

După aceea am găsit în studiu cea mai importantă informație: 75% dintre respondenții la nivel global și 71% din România, consideră că brandurile nu ar trebui să “profite” de situația COVID-19 pentru a se promova exagerat sau fără să țină cont deloc de situația din jur.  Parcă altfel sună, nu?

Conform rezultatelor Kantar, doar 8% dintre persoane, la nivel global, așteaptă ca brandurile să reducă/ oprească reclamele și numai 6% dintre români. E o mică mare diferență, zic eu, între Mă aștept ca brandurile să nu mai comunice în perioada asta și Vreau să văd cât mai multe reclame.

Nu îmi dați în cap, și eu sunt de părere că brandurile trebuie să comunice în continuare, cu mențiunea că depinde și de nișa pe care activează, și nu peste tot merită să bage bugete mari în campanii. Dar mesajele trebuie să fie axate pe empatie, utilitate, informații relevante în contextul pandemiei, Cum putem să ne ajutăm clienții, să le facem viața mai bună, nu reclame robotizate pe tiparul Cumpărați de la noi, uite ce mișto suntem.

Și da, se poate vinde prin social media, chiar și pe timp de criză.

Vă las cu sfaturi realiste și utile de sezon, din articolul Advertising in Recession — Long, Short, or Dark?, găsit via Bogdana.

Guidance for this Recession – So, here are seven guidelines derived from adapting previous lessons to this very new situation:

  1. Do not hit the panic button and withdraw brand advertising, unless short-term survival depends on it.
  2. Resist the pressure to switch advertising spend from brand solely to activation – it makes very little sense to do so, even in the short term. Customers, in many cases are not reluctant to buy, they are unable to buy.
  3. If the resources can be found, aim to maintain your share of voice, ideally at least at the level of your market share, where SOV equals SOM. You may even be able to reduce your budget if others are cutting theirs but be ready to adapt quickly to developments. You will need to monitor competitive activity regularly.
  4. If the resources can be found, consider the opportunity to invest in lower-cost long-term growth by increasing share of voice during the recession.
  5. Do not abandon your existing brand campaign unless it is clearly unsympathetic to the mood of customers. There may be more value and reassurance in continuity than in change.
  6. Do not be frightened to use emotional brand advertising during recession – but ensure it is appropriate to the mood of customers. System1’s live research findings are right now supporting the use of advertising that demonstrates humanity through warmth, generosity and humor.
  7. Look for tactical opportunities to create goodwill through acts of humanity and generosity, especially if you were proclaiming these virtues before the emergency.
RECOMANDĂ
  • 56
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
0 comentarii. Tu ce părere ai?
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile
0
Lasă un comentariux
()
x