Mai are sens să ne promovăm afacerea pe internet în timp de criză?

Cred că orice proprietar al unei mici afaceri și orice companie are în cap dilema asta. Ce facem, oprim complet campaniile de marketing online, continuăm la fel sau reducem drastic bugetele? Un marketer entuziast vă va spune că acum e momentul, trebuie să bagi cât mai mulți bani în promovare, să câștigi notorietate, cotă de piață, să îți crești brandul.

În realitate însă, răspunsul este Depinde. La noi de exemplu aproximativ 37% dintre companii și-au întrerupt activitatea, ultima preocupare a lor era marketingul. Pentru unii în criză are sens să crească bugetele de marketing, pentru alții să le reducă, unii chiar le pot opri de tot. Totuși, trebuie făcută o distincție, dacă oprești campaniile plătite nu înseamnă că trebuie să oprești orice fel de comunicare. Oamenii în continuare sunt pe internet, și e mai bine să fii prezent în viața lor câte un pic, în loc să dispari acum și să reapari brusc cu noi campanii, după 2 luni de criză, ca și cum nu s-a întâmplat nimic.

Aici e problema mea cea mai mare, că tot ne întreabă și pe noi clienții la Advertica – ce să facem, oprim tot? Nu, dacă aveți bugete și încă vindeți nu opriți.

  • Dacă nu sunteți afectați de carantină sau starea de urgență dar puteți vinde online sau livra clienților continuați să vă promovați, mai ales că acum costurile pe clic sunt mai mici, e mai puțină aglomerație pe zona de reclame și oamenii stau mai mult acasă. Unele companii sunt pe creștere.
  • Dacă sunteți afectați dar totuși aveți bugete continuați să comunicați, să vă promovați, chiar și cu buget redus. E important și să comunicați corect, să oferiți informații utile clienților, mai ales în această perioadă.
  • Dacă sunteți afectați grav și nu mai aveți deloc bugete, dar sperați să vă reveniți peste 2-3 luni, continuați cel puțin să comunicați pe canalele oficiale. încercați să oferiți lucruri utile clienților. Ochii care nu se văd se uită, brandurile cu care nu interacționează constant dispar din atenția clienților. Am văzut multe companii mici ce activează pe zona de servicii și oferă acum gratuit consultanță, cursuri online, tocmai pentru că știu cât de important e să rămâi în atenția publicului.

Eu cred că de câștigat pe termen lung vor avea mai ales cei care continuă să comunice corect, să își ajute clienții actuali și potențiali, să fie utili.

Dragoș a rezumat foarte bine aici cum sunt afectate diferitele tipuri de afaceri și ce pot ele să facă când vine vorba de campaniile de marketing online:

Afaceri cu focus în offline cărora actuala stare de urgență le-a închis porțile. Această categorie este cea mai afectată și, la nivel de comunicare, singurul lucru pe care îl pot face este să mențină comunicarea cu comunitatea deja construită;

Afaceri cu focus în offline care acum se adaptează la noi procese operaționale. Vorbim de: restaurante și cafenele care acum fac livrări la domiciliu (chiar dacă în trecut nu făcuseră asta deloc), lanțuri de magazine care aveau și un magazin online și acum eshop-ul a rămas singura sursă de venit, site-uri de servicii sau real estate care au trecut la procesarea lead-urilor de la o întâlnire față în față la discuții pe skype și tururi virtuale.

Afaceri nativ digitale, gândite 100% online. Ele sunt poate cele mai câștigate dar, în acest context, cred că nu au folosit oportunitatea mediului online la maxim. Toate SaaS-urile (software as a service), platforme online, cursuri online sau magazine exclusiv online care aveau foarte bine puse la punct procesele de fulfillment și comunicare au acum momentul lor de glorie.

Bonus, un podcast despre ce trebuie să facă brandurile în plină criză:

Recomandarea noastră către clienți este să comunice atâta timp cât au ce mesaje să transmită și cât încă au produsele pe piață. În acest moment, oamenii sunt pe pilot automat, cumpără instinctiv dar, în același timp, consumă și foarte multă media, cu atenție. Iar mesajele transmise în această perioadă au un impact foarte mare în mintea consumatorului, pe termen mediu și lung.
Trebuie să continuăm comunicarea, cu prudență. Un brand care nu comunică acum va avea foarte mult de pierdut: va fi mult mai scump să revină, apoi.

Și dacă totuși vă gândiți să opriți tot, nu uitați că a crescut mult consumul de internet de pe desktop și laptop, sunt mai puține branduri ce se promovează acum, iar oamenii în continuare au nevoie de lucruri. chiar dacă stau acasă.

Întrebarea e dacă produsul sau serviciul tău este printre cele căutate acum, iar dacă nu este, cum poți adapta ceea ce vinzi tu nevoilor actuale ale clienților.

Recomandă prietenilor!
  • 112
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
0 Comentarii
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile