Când ați recomandat ultima dată ceva pe internet, din proprie inițiativă?

Discutam ieri cu niște clienți legat de faptul că majoritatea oamenilor postează pe Facebook sau lasă recenzii pe site, Google ori alte platforme doar atunci când vor să se plângă de un serviciu sau un produs, când ceva i-a nemulțumit.

Din ce am văzut până acum cam 1 din 10 clienți mulțumiți îți vor lăsa o recenzie pozitivă sau te vor lăuda, online sau offline. În schimb când vine vorba de clienții nemulțumiți garantat ți-o vei lua de la ei. Știți cum se spune, un client mulțumit te spune la 2 prieteni, un client nemulțumit te va spune tuturor.

Și aici devine interesant. Dacă calculezi matematic și pleci de la un rating de 5 stele, pentru fiecare client nemulțumit ce îți lasă o recenzie de o stea ai nevoie de 40 de clienți mulțumiți ce îți lasă 5 stele, ca să recuperezi ratingul pierdut.

Evident, ideal ar fi să îi mulțumești pe toți, dar nu poți face asta, dacă ai mulți clienți cam 5% dintre ei sigur vor avea ceva de comentat, real sau închipuit, oricât te-ai chinui tu să le faci pe plac.

Chiar ieri un client se trezise cu o recenzie negativă pe internet, deși cumpărătorul era chiar în fața lui când postase recenzia, și culmea, cumpărătorul nu i-a spus nimic față în față că ar fi nemulțumit de serviciu, doar s-a apucat să se plângă pe Google și Facebook. Repet, față în față.

Vă las și o temă de gândire, voi când ați recomandat ultima dată un produs sau serviciu pentru că ați fost super mulțumiți de el?

Majoritatea oamenilor își amintesc că pot folosi internetul pentru a menționa un brand, produs sau serviciu doar atunci când au o problemă și sunt nemulțumiți de el. Chiar dacă ai folosit ceva de 1000 de ori și ți-a plăcut, de obicei sunt slabe șansele să le zici pe Facebook prietenilor – Cumpărați-vă și voi gadgetul X sau folosiți serviciul Y, e chiar mișto.

În schimb o singură dată dacă ai probleme….

Eu fac asta cu recomandările cam de două ori pe lună, dar trebuie să mă chinui, să îmi notez pe undeva că mi-a plăcut un produs sau un serviciu și ar fi bine să îi laud, că altfel mă iau cu altele și uit. Și nu mă refer la recomandări făcute #pentrucăecampanie, ci doar pentru că mi-a plăcut ceva și aș vrea să afle și alții de un lucru sau serviciu bun.

Voi?

Recomandă prietenilor!
  • 57
  •  
  •  
  •  
  •   

8
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
razvan
Vizitator

Eu incerc sa las si comentarii pozitive, si negative, daca e cazul. de obicei fac asta la produse, pe booking sau la chestii chinezesti… asta pe langa reviewurile de pe blog pe care poate le fac.

Doc
Vizitator
Doc

Primele achiziții on-line le-am făcut alegând produsele și magazinele după recenzii, așa că acum incerc să să las cât mai multe comentarii și pozitive și negative.

Dacian
Vizitator
Dacian

Cum spuneai chiar tu candva pe blog: “Un client multumit îți aduce 2 clienți, un client nemulțumit îți alungă 10 potențiali clienți” In general nici eu nu las review-uri pozitive, chiar daca de cele mai multe ori ma bazez pe acest tip de recomandari inainte sa achizitionez un bun/serviciu. Din comoditate si lipsa timpului. Cred ca ar fi util ca de exemplu si magazinele romanesti sa ofere un fel de recompensa pentru review-urile lasate, asa cum se intampla pe banggood. Pt un simplu review text, primesti x puncte, pt. unul care contine si imagini cu produsul, mai multe puncte, pt.… Citește tot »

Postolachi Dumitru
Vizitator
Postolachi Dumitru

Ca orice român comand constant de la eMAG. Și n-apuc bine să mă bucur de sosirea curierului că sunt invitat să las un review la produsele comandate. Aș vrea să o fac dar ar însemna să cad în capcana entuziasmului și să spun ca mulți alții dinaintea mea: tocmai ce-a ajuns, arată bine, se mișcă bine și miroase la fel… Mă folosesc de produse câteva luni, tracking-ul eMAG îmi amintește că am cumpărat un produs din categoria respectivă și că ar fi de apreciat să las o recenzie. Mă apuc să scriu cu bune și cu rele despre produsul respectiv,… Citește tot »