fbpx

Recomandări pentru un blog de companie

Da, peste tot se discută despre social media și cum poate ajuta ea o companie să ajungă mai ușor la clienții ei, dar mulți uită că social media nu se referă doar la Facebook, Twitter și Youtube, ci și la blog, inclusiv la blogul unei companii.

Da, peste tot se discută despre social media și cum poate ajuta ea o companie să ajungă mai ușor la clienții ei, dar mulți uită că social media nu se referă doar la Facebook, Twitter și Youtube, ci și la blog. În condițiile în care conținutul creat în rețelele sociale dispare rapid, pe când cel de pe blog poate fi accesat ușor oricând, ar trebui să fie o alegere logică pentru orice companie deschisă către promovarea online să aibă și un blog. Totuși, multe nu o fac, deoarece e mai ușor să creeze conținut pentru Facebook, care nu cere un efort prea mare din partea persoanei ce se ocupă de social media.

Lucrurile importante se scriu pe blog, pe termen lung un blog de companie poate fi mai avantajos decât o pagină de Facebook. Ok, dacă o companie se decide să își facă un blog, ce ar trebui să facă cu el?

Recomandări pentru un blog de companie:

  • Faceți un plan și țineți-vă de el, dacă stabiliți că publicați de 3 ori pe săptămână luni miercuri și vineri, atunci respectați acele zile. Încercați să creați articole utile pentru cititori, nu clasicul Noi suntem cei mai buni, cumpărați de la noi. Ce se aplică în bloggingul personal e valabil și pentru companii.
  • Răspundeți la întrebările clienților, educați-i, anunțați noutățile din domeniu. Deveniți o resursă de informații pentru piața în care activați.
  • Folosiți un limbaj natural, simplu, nu cel sec din comunicatele de presă, plin de cuvinte inutile. Scrieți așa cum vorbiți, pe înțelesul tuturor.
  • Includeți multimedia în articolele voastre: fotografii legate de companie, angajați, brand, clipuri video cu produsele, cu angajații. Cititorii vor să vadă oamenii din spatele brandurilor, blogul e o oportunitate excelentă de a apropia fanii de companie.
  • Blogul de companie nu este creat pentru a vinde (de regulă), ci pentru a arăta clienților și opiniei publice că în spatele brandului sunt oameni normali, ca și ei, pasionați de ceea ce fac, de compania pentru care lucrează.
  • Blogul de companie poate fi un instrument foarte util pentru a răspunde în cazul unor situații de criză, când lumea va verifica prima dată blogul oficial pentru a afla părerea companiei despre o situație apărută.
  • Integrați blogul cu celelalte conturi utilizate. Scrieți pe blog și după aceea promovați articolele în rețelele sociale. Scopul final e să aduceți fanii pe blog, unde controlați deplin modul în care interacționați cu ei și conținutul, spre deosebire de rețelele sociale unde conținutul creat este deținut de proprietarii rețelelor.
  • Nu folosiți blogul de companie pentru a acuza concurența, pentru a genera scandaluri, pentru a critica practici din domeniu.
  • Folosiți blogul de companie pentru a răspunde atacurilor apărute în presă, pentru a vă anunța punctul de vedere în privința unor situații ce privesc direct compania.
  • Dacă ați greșit cereți-vă scuze pe blog, e mai ieftin pentru imaginea companiei decât să nu vă recunoașteți greșeala.
  • Bonus – social media pentru companii – mituri și explicații.

Ce ar mai trebui adăugat pe lista cu recomandări pentru un blog de companie?

Recomandă

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *