fbpx

Și totuși, bloggerii își influențează cititorii

Sunt multe discuții despre efectul pe care bloggeri îl au asupra cititorilor lor, când vine vorba de achiziția unor produse sau servicii. Unii zic că sunt irelevanți, alții că opinia bloggerilor contează foarte mult. De aceea sunt utile studiile făcute împreună cu cititorii de bloguri, pentru că ne mai luminează un pic.

Ultimul studiu despre influența bloggerilor asupra cititorilor vine de la Standout. Cu ceva timp în urmă vă stresam pe blog să completați un chestionar, iar dacă l-ați completat și mulțumesc.

Acum au apărut și primele rezultate, întâi cele generale, cu răspunsurile oferite de cititorii celor 78 de bloguri participante, iar mai încolo vin și datele pentru blogul meu. Enjoy!

  • 63,1% dintre cititorii blogurilor care au participat la studiu au cumparat produse si servicii la recomandarea blogurilor pe care le citesc . In plus, 70,6% dintre cititorii blogurilor si-au schimbat sau si-au intarit cel putin o data parerea despre un produs, un serviciu, sau o companie în urma citirii unor pareri ale bloggerilor despre acestea.
  • Audienta blogurilor in Romania este compusa in principal din persoane tinere, cu venituri peste medie si cu studii superioare. Mai mult, acestia sunt utilizatori activi de internet cu conturi pe retelele sociale (84,2% pe Facebook, 36.7% pe Google+, 35,9% pe YouTube, 24,7% pe Twitter) care aduc in discutie in grupurile lor de prieteni subiecte despre care au citit pe bloguri (77.5% uneori, des, foarte des) si li se cere parerea in grupurile de prieteni (70% des si foarte des).
  • In ce priveste varsta, 68,1% din cititorii de bloguri au intre 19 si 34 de ani, iar cele mai frecvente grupe de varsta sunt 25-29 ani (24,1%), 19-24 ani (23,4%) si 30-34 ani (20,6%).  Cititorii care au mai putin de 18 ani impliniti sunt in procent de doar 4,6%, iar cei cu varste intre 35-49 de ani acopera 22,8% din cititori.
  • In ceea ce priveste studiile, 51,3% din cititorii de bloguri au absolvit cel puţin o facultate. Referitor la poziţia lor ierarhica, cei mai multi sunt inca studenti (18,8%) sau au o functie de middle management (15,1%). Pe de alta parte, o zecime din cititorii de bloguri sunt freelanceri.
  • In ce priveste veniturile personale, 72% din cititorii de bloguri castiga lunar peste 1000 RON. 41,8% din cititorii de bloguri au declarat venituri între 1000 si 3000 RON, 19.5% au venituri intre 3000 si 6000 RON, iar 10.6% chiar peste 6000 RON.
  • 70,6% dintre cititori si-au schimbat sau si-au intarit cel putin o data părerea despre un produs, un serviciu, sau o companie in urma citirii unor pareri ale bloggerilor despre acestea, iar mai mult de jumatate dintre ei (63,1%) au si cumparat/ folosit produse/ servicii/ aplicatii in urma recomandarii unui blogger.

Studiul STANDOUT s-a desfasurat in lunile mai-iunie pe un numar de 78 de bloguri romanesti, prin intermediul unui chestionar online la care au raspuns peste 10.000 de cititori (10.164). Studiul arata si ca acestia sunt in mare proportie cititori fideli,aproape jumătate dintre cititori (48,7%) accesand zilnic sau de câteva ori pe zi blogurile preferate. Un alt procent de 33,8% din cititorii de bloguri accesează blogurile lor preferate de câteva ori pe saptamana.

Recomandă

Un comentariu

  1. Un studiu foarte interesant, sper sa devina unul anual pentru a vedea si o evolutie. Cred ca ar fi interesant de vazut si comparativ influenta articolelor propriu-zise scrise de bloggeri despre anumite produse si respectiv a comment-urilor postate pe astfel de articole.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *