Când celor care se ocupă de social media nu le pasă

Când ajungi să ai un brand mare de regulă pentru partea de marketing și social media lucrează diferite agenții, fiecare specializată pe bucățica ei. Una creează conținutul pentru social media, alta se ocupă de campaniile de marketing online, alta se ocupă de actualizare site și conținut, alta de grafică, alta de evenimentele de PR și lista poate continua. Teoretic e o abordare bună, să lucrezi doar cu specialiști, doar că adesea consecințele sunt negative, de exemplu ajungi să ai pe Instagram poze cu doi tipi care beau berea cu capac. Soluția e simplă, un departament de marketing intern care să țină foarte din scurt legătura cu toți cei implicați în procesul de comunicare sau o agenție care să gestioneze tot procesul de comunicare, cu specialiști in house.

Știu, când vine vorba de internet am ajuns să avem așa de multe specializări încât agențiile au început să se axeze fiecare doar pe un anumit aspect, că nu poți face și PPC și mobile apps și SEO și social media și să fii bun pe toate, dar personal eu cred că dacă vrei să ai un brand care să comunice eficient pe online trebuie să ai la un loc cel puțin partea de social media și marketing online, adică o agenție care să se ocupe de imaginea și comunicarea ta online ca si cum ar fi a lor.

Ori e asta, ori oamenii din departamentul de marketing intern trebuie să țină din scurt tot ce ține de comunicare, să se asigure că e totul coerent, că nu se comunică aiurea, pentru că ei sunt cei cărora le pasă cu adevărat de imaginea brandului și viitorul lui.

Altfel pățești din astea, apar poze aiurea pe conturile tale oficiale. Agenția va da vina pe tipul care a programat mesajul cu poza, tipul care a postat va spune că el a primit poza aia de la fotograful cu care colaborau, fotograful va da din umeri și va zice că i s-a cerut o poză cu două beri și aia e, nimeni nu e vinovat.

Noi la Advertica făceam doar partea de creare site-uri și campanii online la început pentru clienți, dar ne-am lovit fix de problemele astea. Degeaba făceam noi un site frumos și setam campanii axate pe conversii, dacă clientul avea un omuleț ce posta aiurea pe Facebook sau scria prostii pe site sau se băga în campaniile setate de noi, sau posta poze slab calitative ce afectau imaginea de ansamblu a brandului. Concluzia a fost că dacă nu controlezi tot ce ține de comunicare online din scurt nu obții rezultate.

Când sunt implicate mult prea multe agenții și persoane în procesul de marketing, în loc să le pese tuturor de rezultate, nu îi mai pasă nimănui, deoarece vina e mereu a altora.

Desenul e de pe Marketoonist.

Recomandă prietenilor!



Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
Notify of