fbpx

The State of Marketing 2023

A scos Hubspot The State of Marketing 2023, unde 1200 de marketeri zic ce trenduri cred ei că vor prinde pe viitor, în ce investesc bugetele de marketing și ce funcționează acum în promovarea online. Câteva idei mai jos, sau ce am înțeles eu din raport:

  • highest ROI of any marketing channel are blogs, social media shopping tools, and influencer marketing – până și marketerii zic că blogurile nu sunt pe moarte, și judecând după ce am în inbox la propuneri de colaborare, brandurile de la noi sunt de aceeași părere. Evident, și influencer marketing ajută, condiția fiind să găsești influencerii potriviți.
  • 90% of marketers using short-form video will increase or maintain their investment this year – platformele pun tot mai mult accent pe conținutul video, consumatorii tineri sunt mari fani, deci dacă vrei să ajungi la ei ai nevoie de conținut video scurt, digerabil.
  • 88% of marketers who already do SEO work plan to increase or maintain their investment this year – nici SEO nu moare, deși se tot spune că odată cu ascensiunea AI va conta tot mai puțin poziția în motoarele de căutare.
  • These are the channels that marketers will continue using in a leaner economic climate: Content — blog and SEO • Podcasts • Virtual events • SMS marketing • Email marketing • Physical ads • Direct mail • Long-form video • Organic social. Pe scurt, dacă treburile se strică ne întoarcem la lucrurile care știm că funcționează – crearea de conținut, optimizarea site-ului pentru trafic organic, trimiterea de mesaje și newslettere, dacă avem o bază de date bine păstrată.
  • 77% of marketers say they are prepared to lose access to third-party cookies – marketerii zic că se vor descurca fără cookies, dar nici nu vor știi ce i-a lovit. Mă uit în jur, multe firme nu au baze de date cu clienții fideli, nu trimit newslettere, nu investesc în site, se bazează doar pe Google Ads și Facebook Ads. Dacă ele vor pica…
  • Here’s how marketers are planning to reach specific audiences without third-party cookies: 29% are exploring using social media for targeted ads. 28% are collecting first-party data from their customers (data handed from customers directly to their company). 27% are exploring Google Topics API (part of Google’s Privacy Sandbox). 19% are exploring universal identifiers. 19% are exploring contextual advertising. Baza va fi să ai permisiunea clienților de a comunica cu ei direct, zic eu. De asta vedeți programe de loialitate peste tot, toate supermarketurile își fac aplicația lor, iar magazinele online dau discounturi să te abonezi la newsletter.
  • 25% zic că reclamele video oferă cel mai bun ROI, mai ales cele scurte, adaptate platformei și audienței.
  • 40% of marketers say that mobile friendly website design and mobile messaging through SMS, Facebook Messenger, WhatsApp, and other platforms is the most effective trend they’re currently leveraging. Cine nu are site optimizat pentru smartphone să își facă, cine are deja să comunice cu clienții și pe chat, nu doar prin email.
  • Indicatorii folosiți de marketeri pentru a măsura eficiența campaniilor online – vânzările, traficul pe site, interacțiunile cu postările din social media, rata de conversie, numărul de followeri noi și numărul de lead-uri.
  • 20% dintre marketeri și-au schimbat deja planurile, de frica unei recesiuni, și 24% se tem că vor avea bugetele reduse dacă intrăm în recesiune.
  • Facebook was still the most leveraged social media platform in 2022, used by 64% of marketers, followed by Instagram (58%), YouTube (57%), Twitter (43%), TikTok (42%), and LinkedIn (33%). Încă nu scăpăm de Facebook, deși tot zicem că se duce la vale. Bonus, 22% zic că Facebook oferă cel mai bun ROI dintre rețelele de socializare.
  • 42% dintre marketeri folosesc deja TikTok în strategia de marketing, 26% zic că îl vor folosi pentru prima dată. Părerea mea este că trebuie să se asiguri că audiența ta este acolo, înainte de a te apuca să creezi conținut adaptat platformei.
  • 46% refolosesc același conținut pe toate platformele de socializare, 35% crează conținut personalizat în funcție de platformă.
  • 89% of marketers who already use influencer marketing plan to keep up or increase their investment in 2023. Influencerii care au adus cel mai bun ROI sunt cei sub 1 milion de followeri.
Recomandă

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *