fbpx

Unde arde?

Ați pățit și voi să fiți ocupați câteva ore, timp în care să vă treziți cu zeci de apeluri și mesaje despre chestii urgente, iar când sunați înapoi să aflați că s-au rezolvat de la sine? Sau să primiți emailuri de la clienți ori colaboratori cu cerințe ce trebuie rezolvate ASAP, iar când vorbiți cu ei să aflați că de fapt nu sunt urgente? Sau să aveți solicitări pentru ședinte, întâlniri face 2 face care puteau fi rezolvate cu o simplă discuție la telefon? Eu da.

Faza e că pandemia a accelerat și mai mult trendul ăsta, avem senzația că totul trebuie rezolvat acum, că totul e urgent, că se întâmplă ceva grav dacă nu răspundem la telefon, email, dacă nu avem discuția aia pe Zoom chiar azi. În realitate doar 10% din chestii sunt cu adevărat importante sau urgente.

Am început să refuz întâlnirile inutile, fără un scop anume (a se citi hai să discutăm despre o posibilă colaborare, adică consultanță gratuită, în 99% din cazuri).

Am început să prioritizez chestiile importante pentru mine și afacere atunci când știu că sunt mai productiv, adică dimineața. E timp pentru emailuri și telefoane apărute din senin și mai târziu, sau în ziua următoare. De multe ori aflu că lucrurile s-au rezolvat deja și nu era nevoie de mine.

Telefonul trece pe silențios seara după 5. Oamenii care contează știu cum să mă găsească oricând, pentru ceilalți sunt suficiente orele între 9 și 5. Mereu va fi mai mult de lucru, dar timpul nu îl mai primim înapoi.

Îmi trec în Google calendar chestiile importante și mai puțin importante pe ziua următoare. Dacă le rezolv pe primele 3-4 e ok, dacă mai fac și altceva e bonus.

Nu zic acum că am descoperit miracolul productivității, dar societatea, clienții, colaboratorii, oamenii din jur încearcă să ne impună ritmul lor, care e unul tot mai agitat, nebun. Poate că e timpul să lucrăm în ritmul nostru, să stabilim ce e urgent pentru noi, nu ce cred alții că e urgent.

Recomandă

Un comentariu

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *