Untold Festival 2015, probabil cea mai slabă ediție de până acum

Vezi toate articolele despre Untold scrise de mine.

Da, știu că asta a fost abia prima ediție, și tocmai de asta zic că a fost cea mai slabă. Să vă explic.

Eu am colaborat cu ei pentru promovarea online, și deși mi-au plăcut campaniile de comunicare, artiștii aduși și conceptul din spatele festivalului, sincer vă zic că aveam și eu niște dubii legate de succesul lui. Prea suna totul frumos, prezentările erau impecabile, artiștii promiteau să rupă stilul și alte hiperbole legate de cât de tare va fi totul. Mai ales că în ultima perioadă am văzut cu toții ce înseamnă o organizare proastă a unui concert, discrepanța părea și mai mare, ce promiteau ei versus lucrurile cu care ne obișnuisem noi.

Și am ajuns la festival, și timp de 4 zile am făcut câte 15-20 de kilometri pe jos zilnic, așa de mult am alergat pe acolo pentru a prinde concertele, a vizita toate secțiunile, a descoperi tot ce are de oferit festivalul și a vedea cum se distrează participanții. Am ajuns acasă cu bătături în talpă, și eu credeam că nu m-am plimbat prea mult pe acolo. Ziua 1, ziua 2, ziua 3.

De asta zic că e cea mai slabă ediție, pentru că organizatorii și-au stabilit de la început niște standarde înalte și au livrat peste așteptări. Cred că nici ei nu se așteptau la un succes așa de mare, cu toate zilele sold-out și 70.000 de mii de oameni la scena principală de pe stadion, la concertul lui Armin van Buuren. Nu zic că a fost totul perfect, dar cel puțin așteptările mele legate de festival au fost depășite cu mult.

Accesul și organizarea pentru public

Joi am trecut prin zona festivalului pe la 11 dimineața și erau câteva sute de persoane la coadă la intrarea în parc. La naiba mi-am zis, să vezi că vom sta toate zilele la cozi din astea. De fapt peste o oră nu mai era aproape nimeni la coadă, toți veniseră să își ridice brățările.

Au fost multe puncte de acces, mulți oameni angajați pentru eliberarea brățărilor, control la intrare, oferirea de informații, nu am stat mai mult de 2-3 minute niciodată la intrare, și pentru un festival cu zeci de mii de oameni e ceva. Mi-a plăcut că zonele erau delimitate, existau indicatoare peste tot, iar aplicația pentru iOS și Android oferea toate informațiile de care aveai nevoie și îți trimitea actualizări cu ora de începere pentru concertele mari, noutăți, oferte speciale.

Implicarea brandurilor

Robert a scris două articole despre activările realizate de branduri la festival. Mie mi-a plăcut că sponsorii nu doar au marcat banul și gata, s-au șters pe mâini, ci chiar s-au implicat, au fost prezente la festival, au interacționat cu vizitatorii. Am văzut activări de la Banca Transilvania, Coca-Cola, Fanta, Digimobil, Ursus, HTC, Red Bull, Absolut, Durex, mașinile Țiriac Auto au fost foarte vizibile prin tot Clujul pe perioada festivalului.

sescu-htc

Mai sunt și alte branduri, acestea mi-au sărit în ochi, ideea e că toate brandurile implicate au făcut ceva pentru a ieși din rutină.

Prestația artiștilor și efectele speciale

Nu se compară muzica unui artist ascultată de pe CD sau online cu prestația live. Am plecat la festival în gând cu 3-4 formații pe care vroiam să le ascult, m-am întors cu o mulțime de artiști noi pe care trebuie să îi descopăr, pentru că m-au impresionat. De asta sunt bune festivalurile, nu doar pentru a interacționa cu artiștii preferați, ci și pentru a descoperi noi favoriți, a crește din punct de vedere muzical.

Că unora le-a plăcut Avicii, altora Armin sau East 17 e treaba lor, eu vreau doar să zic că sonorizarea a fost foarte bună, la fel ca și jocurile de lumini și efectele speciale, iar artificiile plasate la momentul oportun au creat niște cadre de vis.

Mâncare și băutură

Prețurile au fost decente pentru un festival, 7 lei berea Ursus la doză, Coca-Cola sau apa, de la 9 lei în sus hot-dogs și diverși burgeri, un meniu cu cartofi și carne la grătar în jur de 16 lei, și specialitățile în jur de 20 de lei.

Nu știu dacă cei de la Ursus au vrut să se asigure că nu vor avea probleme, dar uneori aveam impresia că au exagerat cu numărul de locuri de unde puteai cumpăra băuturile, practic peste tot erau amplasate căsuțe, și băuturile chiar erau reci. Nu am stat mai mult de 5 minute să cumpăr ceva de băut, iar la mâncare maxim 10 minute la coadă în perioadele foarte aglomerate.

Că tot spunea Dan de mâncarea de la Untold că a fost cea obișnuită la festivaluri, mie mi s-a părut normal să fie așa. Erau foarte mulți străini la festival, e ok ca meniul să fie unul internațional, cu feluri de mâncare pe care să le recunoască și să le comande rapid toți clienții, nu era un târg cu produse tradiționale unde mergeai să experimentezi alimente noi, era un festival de muzică. Păpai ceva rapid, luai o gură de ceva lichid și fugeai înapoi la scenă.

Dacă ar fi fost multe feluri de mâncare necunoscute pentru publicul larg probabil că s-ar fi stat la cozi mult mai mult.

Transportul

A fost nebunie în Cluj pe durata festivalului, eu personal am lăsat mașina în parcare și am circulat doar pe jos și cu taxi-ul. Au fost perioade în care nu găseai nici măcar un taxi, pe stradă sau prin aplicațiile gen Clever Taxi, dar când ai zeci de mii de oameni care ies simultan de la Armin de exemplu e de înțeles. Știu că au fost autobuze speciale pentru Untold din 10 în 10 minute, dar personal am preferat să merg pe jos, mai ales noaptea după ce ieșeam de la festival.

Brandul festivalului

Aici și eu m-aș fi așteptat ca Untold să continue povestea folosită în comunicarea dinainte de eveniment, cu spațiul de poveste și personajele de basm, dar prezența lor a fost destul de modestă la festival, mai mult pe la corturile brandurilor.

În schimb mi-a plăcut că au avut o comunicare coerentă, în pauzele dintre artiști erau difuzate interviuri cu tinerii care au venit la festival și de ce au venit, peste tot era o senzație de bună dispoziție și relaxare, se simțea că e un festival internațional, nu ceva gândit doar pe plan local. Știu că în Cluj oricum adie aerul de străinătate, dar chiar aveai impresia că nu ești în România, plus că pe străzi auzeai toate limbile pământului.

Deja se aud multe zvonuri despre Untold Festival 2016, ce știu sigur este că organizatorii vor avea mult de muncă pentru a se autodepăși, trebuie să livreze și mai mult pentru a îi mulțumi pe participanți. Dar vor reuși, nu am dubii. Între timp, sper să nu se culce pe lauri, să asculte și criticile fondate, să aibă continuitate în comunicare și să facă treabă bună. Din nou.

Cât despre Cluj, nu pot zice decât atât: Am fost prin multe orașe din România, unele sunt cu oameni mai reci, altele cu oameni mai calzi. În unele simți că ai vrea să te muți, prin altele să treci cât mai rapid. Sincer vă zic, timp de 4 zile Clujul și oamenii săi faini ne-au făcut să ne simțim ca acasă, și pentru asta sunt super recunoscător.

bratari-untold

Mulțumim Untold Festival, sper să ne vedem și la anul. Cine a mai fost acolo, cum vi s-a părut festivalul?

Poza featured e de pe pagina oficială.

Recomandă prietenilor!



22
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Dan Ciulea
Vizitator

Mă auto citez: ”cred că era de bun augur ca unul dintre comercianți (dacă nu chiar organizatorii festivalului) să vândă mâncarea pe care o mânca Prâslea cel Voinic, Făt frumos sau Ileana Cosânzeana… cred că e căutată mâncarea autentică românească.”

😉

Florina
Vizitator
Florina

A fost baiatul meu la festival, a revenit super-incantat, cu gandul ca la anul musai trebuie sa mearga din nou. A propos, ma certase ca nu i-am spus de concursul tau cu biletele gratis la festival … sper sa-mi iau revansa data viitoare 🙂

Superbe pozele (toate), iar voi doi sunteti niste draguti!

Ela
Vizitator
Ela

Scuza-ma, nu inteleg un lucru. La titlul acestui post scrie mare “Untold festival 2015,probabil cea mai slaba editie de pana acum” si la descrierea eventului ai scris multe cuvinte de lauda,deci?

ralu
Vizitator
ralu

Nota 12 pentru tot!!! A fost de vis!! Singurul lucru pe care il critic este accesul minorilor. RiiInteleg ca si ei vor, dar toate la timpul lor. Plus ca la primirea bratarii nu a cerut nimeni un id ceva pt a doveddi daca esti minor/major. Spun asta pentru doar eu am vazut cel putin 3 copui lesinand in multime iar colegii dw la smurd mi-au povestit ca aproape toate comele alcoolice si problemele au fost la pacienti minori. Inafara de asta numai cuvinte de lauda!

Nora
Vizitator
Nora

A mai fost o varianta. Minorii au fost insotiti de parinti.

Alvaro
Vizitator
Alvaro

Deci imi place maxim cum ti-ai promovat acest articol , felicitari .Sincer a fost foarte tare la UNTOLD si is foarte mandru ca in 2007 eram prin  Sibiu-ul cand era Capitala Culturala si acum prind Cluj-ul ca si Capitala Europeana a Tineretului !!!

Deci pot sa zic ca am avut parte de un mini concediu pe cinstea .  Abea astept urmatoare editie

trackback

[…] zic nu, și eu cad în mirajul ăsta. Mă uitam la articolul despre Untold care a strâns vreo 400 de reacții și mă gândeam că am scris și eu un pui de viral. Și după aia mi-am dat seama din nou că […]

trackback

[…] A durat un pic, dar a apărut în sfârșit filmul despre ediția din 2015 a Untold Festival. Cum a fost acolo v-am zis deja. […]

Ioana
Vizitator
Ioana

A fost si baiatul meu, impreuna cu alti prieteni, anul trecut la Untold  si au fost foarte incantati de acest festival . Am fost si noi incantati ca totul s-a terminat cu bine , pentru alti tineri drumul de la festival acasa a fost ultimul…….Anul acesta pe cat de incantati sant ei, pe atat de speriate suntem noi ,mamicile, parintii ….nu avem incredere deloc in securitatea acestui eveniment  vazand cate se intampla in Europa , nu gasesc sau poate nu am cautat destul ,dar nicaieri nu vad ca cineva se gandeste si la acest aspect , acolo va fi foarte… Citește tot »

trackback

[…] vreți să cițiți cum a fost anul trecut prin ochii mei citiți articolul ăsta sau aruncați o privire pe Untold – the aftermovie, versiunea oficială […]