Poate că nu știați, dar dacă administrați o pagină de Facebook pentru un brand ar trebui să știți. Am ajuns să plătim reclame pe Facebook pentru a fi siguri că fanii unei pagini văd mesajele postate pe acea pagină. Mesajele postate pe o pagină sunt tot mai puțin vizibile pentru fani în newsfeed, pentru că Facebook a schimbat de-a lungul timpului algoritmii de afișare a acestora, defavorizând paginile. Cu alte cuvinte, dacă ai 1000 de fani și postezi 2-3 mesaje pe zi cel mai probabil fiecare mesaj va fi vizualizat de 100-200 de oameni să zicem, datorită aglomerării de informații din newsfeed și algoritmilor de afișare în funcție de importanță, relevanță, grad de interacțiune al fanului cu pagina etc.
Ca administrator de pagină ai nevoie de cât mai multe share-uri, like-uri de la fani și evident, buget de investit în reclame pentru ca mesajele postate pe pagină să ajungă efectiv la fanii tăi. E un cerc vicios, din care Facebook câștigă. Pentru a promova contra cost mesajele postate pe o pagină trebuie să aveți cel puțin 400 de fani. Da, social media nu mai e așa de ieftină cum părea acum o vreme.
If you don’t promote your post, many of the people connected to your Page may still see it. However, by promoting a post, you’re increasing its potential reach so an even larger percentage of your Page audience and the friends of those interacting with your post will see it.
When you promote a post, it will be shown in the news feeds of more of the people who like your Page than you would reach normally. Friends of the people who have interacted with your post will also be more likely to see the story in their news feeds for up to 3 days from when the post was first created.
Morala:
1. Creați conținut interesant pentru fani, ca să puteți crește organic pe Facebook, cu ajutorul share-urilor și like-urilor pe care le primiți la mesaje. Imaginile ajută foarte mult, în general eu primesc de 2-3 ori mai multe share-uri/like-uri la mesajele ce conțin imagini sau clipuri video.
2. Nu vă pariați toți banii pe Facebook, la cum evoluează lucrurile cine știe pentru ce vom mai fi nevoiți să plătim în curând. Pe lângă Facebook eu aș trage tare pentru creșterea numărului de abonați la newsletter, deoarece acolo controlăm noi conținutul și felul în care acesta ajunge la fanii noștri.
Sunt curios, oare ce fel de reclame va mai introduce Facebook pe viitor?
Bonus, o prezentare interesantă despre evoluția Facebook.
Tot google e tatic… daca vine vorba de investit bani in reclama.
Da, dar Google îți cere banii direct, Facebook te convinge să creezi o comunitate și după aia să plătești pentru ca mesajele tale să ajungă la fani.
Apropo, vezi și asta – http://www.wordstream.com/articles/facebook-vs-google-display-network