fbpx

Provocarea nu e ușoară, cum să atragi clienți noi, tinerii, către produsele tale, fără a alunga și enerva clienții existenți, bărbați între 30-45 de ani? Cine a planificat campania de mai jos pentru Old Spice sigur nu a înțeles brieful, sau a fost o campanie făcută cu mărunțișul din buget.

Parcă văd discuția, pe tiparul: Băieți, au zis de la centru că trebuie să facem repoziționare, să extindem targetul, să fim cool, să atragem generația tânără. Uite, a zis Selly că de 2000 de coco ne lasă să facem o poză cu el, ba chiar îi dă și share, să vezi ce ne umplem de reach, rupem la raportări.

Finalitatea o să fie cam așa: Șefu, dar am primit multe like-uri si share-uri, chiar nu înțelegem de ce scad vânzările, noi am fost pe brief, ceva tlendy flendy. 🙄

Vrea Old Spice să se asocieze cu un bărbat adevărat, perceput ca atare de publicul român? Probabil mergeau la sigur cu Cabral, care știe și cu artele marțiale și cu motoarele și cu mașinile și cu campaniile umanitare și e și familist, dă bine la toate segmentele.

Vrea Old Spice să ajungă la adolescenți, tineri, prin asocieri cu vedete apreciate de ei? Puteau alege pe cineva care nu e considerat de mulți dintre adulți ca fiind nociv. Puteau merge cu Smiley, care cântă tot pentru adolescenți, deși are 37 de ani, puteau merge cu Mircea Bravo, că și el e urmărit de tineri. Opțiuni safe erau destule, și oricum nu e treaba mea să fac research.

Vrea Old Spice să genereze o discuție reală despre ce înseamnă bărbat adevărat în România lui 2021? Ok, căutăm niște bărbați activi, recunoscuți în societate pentru implicarea lor, facem niște interviuri, ședințe foto, promovăm fix ideea asta, ce înseamnă să fii bărbat adevărat, uite câteva idei de la acești bărbați adevărați.

Dar Marius, e trolling, e stilul neconvențional Old Spice…

Să le spuneți asta clienților vechi care au zis că renunță la marcă după asocierea asta, că nu sunt chiar puțini, vedeți comentariile de pe pagina lor, dacă nu au șters postările cu totul.

Faza e simplă, nu zice nimeni să nu faci campanii neconvenționale, dar nu îți trata clienții ca pe ultimi fraieri, nu le spune că bărbat adevărat poate fi orice tânăr cocalar care se laudă pe social media că petrece pe manele și dă clasă la dușmani și are mașini și bani. Nu asta înseamnă să fi bărbat adevărat, și cine folosea Old Spice cu siguranță s-a simțit jignit de miștocăreala asta.

De la campania Response de acum 10 ani, dată ca exemplu prin cursurile de marketing, am ajuns la glumițele de mai sus cu bărbat adevărat poate fi oricine. Trist, foarte trist, dar hei, uite ce reach mare a avut campania, sigur va consolida brandul și va crește vânzările.

RECOMANDĂ
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •  

5 Comentarii

  1. Ah, ce-mi place cand internetul trage de urechi prostii. Am hiperhidroza (transpir excesiv la subrat), problema ce o tin in frau cu Perspirex, dar pe partea de miros, doar Old spice reuseste sa isi mentina aroma pana seara si sa pateze mai greu hainele din tot ce am testat. Am sa raman cu ei pana descopar altceva.
    Intr-adevar, e de mare porc sa le pui imaginea langa baiatul asta care trebuie sa recunoastem, arata inca a pubertar, iar in plus rriutul nu il ajuta deloc sa para mascul alfa. Asta lasand la o parte figurile, mertanul si alte cocalarisme. Fara misto, cred ca o dadeau mai bine daca se promovau prin Abi.

    • Nu știu cât e tras de urechi și cât e dezamăgire, unde era brandul ăsta și unde a ajuns. Nu sufăr, că nu am folosit decât o dată Old Spice, dar îmi plăcea imaginea lor.

  2. Chestia asta cu bărbații adevărați numai la <25 ani merge oricum, deci e ok campania. Șely ăsta e popular printre cei cărora li se adresează și mi se pare mai ok decât Smiley (mă gândesc că e și mai ieftin). A, că nu ne place multora asta e, dar e totuși Old Spice, nu Armani. La peste 25 de ani te conving postere alea din magazinele de cosmetice sau reclamele bine făcute, de asta ai și tu percepția că e aiurea campania aia.

    Aveai tu pe aici un studiu care spunea că oamenii renunță foarte ușor la o marcă, iar pentru a schimba un șprei pe care-l iei din supermarket nu cred că ai nevoie de multe motive – ultima problemă e campania asta. Din toate comentariile de mai sus sunt vreo 3-4 care spun că vor renunța, restul o ard cu marketingul, deci povești.

    Asta îmi aduce aminte de când am văzut asocieri ale blogărilor cu Heineken și atunci am zis WTF, ce-i cu pișcotăreala asta? mai beau eu Heineken când campaniile lor nici măcar postări ca lumea pe bloguri nu produc? Normal că mai beau, pentru că e una dintre cele mai bune beri, în cazul ăsta nu contează ce idei dubioase au avut te miri ce agenții de publicitate de la noi.

    • Cred că e mai scump Selly, are mai mulți followers, am auzit că sumele sunt cu 4 zerouri. Problema campaniei nu e că nu îmi place mie sau altora tipul, ci că tipul e fals. El pretinde că e cu bani mulți, haine de firmă, mașini scumpe, fițe etc, dar face reclamă la spray-uri de 10 lei și biscuiți Poieni.

  3. Pingback: Cerșitul pe Instagram

Lasă un comentariu