fbpx

Wall Street Journal a publicat o analiză făcută de Group M în Statele Unite, care concluziona că la ei Facebook + Google + Amazon iau 90% din banii cheltuiți pe zona de marketing online și peste 50% din bugetele de reclame, indiferent de mediu.

Nu am găsit estimări de la noi, dar știu că pentru 2019 IAB estima că piața de publicitate online a depășit 80 de milioane de euro, și probabil procentele sunt similare, majoritatea bugetelor din online merg la Google sau Facebook, ce vedeți la influenceri, bloggeri, vloggeri și prin presă e mărunțișul, un 20% să zicem.

Întrebarea pentru marketeri e următoarea? După ce opriți complet reclamele pe Facebook, Instagram, Youtube sau Google cu ce mai rămâneți? Mai cumpără cineva de la voi? Își mai amintește cineva de brandul vostru? Mai intră vreun client direct pe site?

Știu că soluția cea mai simplă pe termen scurt e să bagi bani în reclame pe Facebook, Instagram, Google sau Youtube. Poți începe cu bugete mici, poți crește dacă ai rezultate, și teoretic oricine poate să seteze niște reclame, adesea fără rezultate.

Problema principală este că ajungi să devii dependent de reclame, iar dacă nu gândești strategia de marketing pe termen lung pentru a crea un brand adevărat, există mereu riscul să fii dat la o parte de concurența ce vine cu bugete mai mari ca tine.

Mă gândeam că noi mereu le-am recomandat clienților de la agenție să gândească pentru viitor, nu doar pe termen scurt. Să își pună la punct site-ul, să creeze conținut util, să investească în imagine, logo, grafică, conținut foto și video de calitate, creșterea bazei de date cu abonați la newslettere, scrierea de articole pe blog, din astea.

Durează luni de zile până văd rezultatele, uneori și ani, dar asta face diferența între un brand care va crește și unul care are vânzări doar atunci când sunt active campaniile pe Facebook și Google.

RECOMANDĂ
  • 42
  •  
  •  
  •  
  •   

1 Comentariu

  1. Pingback: Știri #63 - Lumea SEO PPC

Lasă un comentariu