fbpx

Când bloggerul vrea să devină un brand

Cred că 99% dintre utilizatorii de internet ar putea să îți deschidă un blog, dacă ar vrea asta. Există atât de multe platforme gratuite, cu o interfață atât de simplă, încât e o joacă să îți lansezi blogul, în 5 minute poți publica primul articol. Problema apare însă după câteva luni, când majoritatea ori renunță la blog, ori își dau seama că trebuie să facă niște schimbări pentru ca ei și blogul lor să evolueze. Am mai spus asta, dacă ți-ai făcut un blog într-o seară, nu înseamnă că ești blogger, e nevoie de mai mult. La mine au trecut vreo 2 ani de la primul articol până când am început să mă asociez cu termenul de blogger.

Mi-a plăcut mult prezentarea de mai jos, realizată de Dragoș. Vorba lui, sunt lucruri simple despre brandingul unui blogger (da, sună pompos termenul ăsta, dar nu e), dar pe care mulți bloggeri le uită, iar cei aflați la început încă nu le percep cum trebuie. Dacă aveți un blog și nu știți unde vreți să ajungeți cu el ar trebui să aruncați o privire pe slide-urile de mai jos, sigur veți avea o revelație.

Oarecum pe aceeași temă, niște articole mai vechi scrise de mine: Cum îți poți sabota singur blogul, Cum se pot face bani din blogging, Idei pentru promovarea unui blog nou.

Acum trebuie să vă întrebați ce vreți: să rămâneți niște simpli bloggeri sau să creați un brand?

Recomandă

6 Comentarii

  1. Articolul tau mi-a ridicat la plasa intrebararea care urmeaza:
    De curand mi-am deschis un un blog pe platforma blogspot-http://vasilachedaniela.blogspot.ro/.De cateva zile incerc sa-l imbunatatesc in masura priceperii mele si observand lucruri frumoase pe blogurile altora,mai priceputi ca mine,care stiu cu ce se mananca treaba asta.
    Intrebarea mea e daca poti sa ma ajuti cu cateva indicatii despre cum as putea sa pun muzica pe fundalul blogului,ceva linistit,de relaxare,meditatie care sa porneasca automat,odata cu deschiderea blogului,plus mi-ar prinde bine si alte sugestii,sfaturi,mici tipsuri,orice crezi ca ma poate ajuta si ar face sa mearga treaba.
    Astept raspuns,o seara placuta!

  2. Blogul meu e atat de nisat incat nu aveam un loc in care sa-l promovez. Asa ca am creat acel loc, unde toti potentialii cititori sunt stransi laolalta. A iesit o comunitate foarte frumoasa 🙂 Problema e ca pe blog nu comenteaza nimeni; toate articolele sunt dezbatute in cadrul restrans al comunitatii, departe de curiosi. Cum mi-as putea determina cititorii sa comenteze pe blog?

    PS: Ca sa fiu ontopic: cred ca cea mai buna metoda de a fi un brand, ceva 100% original, este sa ignori toate sfaturile si sa faci cum te taie capul. 🙂

    • @motolady – în prima fază poți încerca cu mici concursuri, recompense, articole cu întrebări deschise către cititori. Cititorii nu comentează de multe ori și pentru că nu au ce comenta, au aflat tot ce trebuia din articol și nu li s-a cerut opinia.

  3. Am avut nu doar articole cu intrebari deschise, ci cateva editoriale pe teme care starnesc discutii, nu gluma. Cu chiu cu vai, o iesit vreo 2 comentarii (parca)

    Cat despre concursuri, mi se pare foarte complicat. Poate fi vorba doar de poveste sau poza. Povestea nu pot sti daca e adevarata, poza nu pot sti daca nu e trucata.

    Partea cu recompensele te rog s-o detaliezi, ca n-am inteles exact la ce te referi.

  4. Foarte interesant si putin derutant. In cadrul prezentarii este mentionata importanta continutului si nu a numarului de vizite ce te ajuta sa devii un nume si off line, dar la sfarsit statistic se raporteaza tot la unici.

    Inclin mai mult spre ce zice @motolady. Practic reteta de brand nu exista si original ajungi cu propriile idei sau prostii. Este impresionant numarul de vizualizari din diverse medii creat de analfabeti care isi lauda masinile sau sar de pe un pod. In fond sponsorul vrea vizibilitate in mediul virtual si probabil multora nici nu le pasa de continutul tau cat timp se incadreaza legal.

    Expert in tifon sau in IT daca ai graficul generos se gaseste si cine sa puna banul.

  5. Unele “Banalităţi” nu sunt chiar atât de banale. Este foarte interesant slide-ul şi parcă te motivează să mergi mai departe. Eu oricum m-am decis să nu mă opresc oricâte obstacole ar apărea şi cred că acum socoteala de acasă se va potrivi cu cea din târg! 😀

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *