Câți bani a câștigat Facebook de pe urma utilizatorilor în 2011

Graficul de mai jos e interesant pentru că cifrele provin chiar de la Facebook, nu sunt estimări oferite de diverși analiști, ca până acum. În 2011 media veniturilor Facebook pentru fiecare utilizator a fost de 9,51 dolari în Canada, respectiv 4,86 dolari în Europa și 1,79 dolari în Asia. Problema este că odată cu atingerea numărului maxim de utilizatori (deja sunt 901 milioane) Facebook trebuie să își diversifice sursele de venituri dacă vrea creșterea încasărilor, lucru care se întâmplă deja, s-a ajuns de la 4 la 7 reclame afișate pe pagină, pe lângă noile tipuri de reclame introduse în ultima perioadă.

Cu cât Facebook aglomerează mai mult newsfeed-ul, cu atât utilizatorii vor fi mai tentați să migreze în altă parte. Alternative sunt destule.

Un alt grafic interesant e reprezentat de cifrele oferite de Facebook cu privire la piața de advertising globală, care ar fi de aproximativ 600 de miliarde dolari, dintre care doar 68 de miliarde merg în reclamele online. Reclamele TV dețin în continuare felia cea mai mare, cu 193 de miliarde de dolari.

Mai multe detalii pe TechCrunch.

Recomandă prietenilor!



3
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Basme imobiliare
Vizitator

Sună ciudat să spui că facebook face bani de pe urma utilizatorilor. Până la urmă, e un “win-win situation”: utilizatorii au parte de ceva gratis, iar facebook face un mic (ok, nu chiar aşa de mic) profit. Dacă nu erau banii la mijloc, nu mai pupau utilizatorii o platforma pe care să posteze pozele din concedii.
Mai dubioasă e partea cu confidenţialitatea datelor, despre care se discută mai nou cu mare tam-tam, şi care a pus facebook într-o lumină cam proastă.

Carmen
Vizitator

treaba interesanta este ca Facebook inca nu-i sufocat de reclame; sper sa nu apeleze pe viitor la reclama agresiva si la butoane sclipitoare.