fbpx

Citeam o postare din lumea agențiilor și a brandurilor care fac pitch-uri pentru orice, zgârcindu-se la bugete și căutând să facă economii, alegând spoiala în detrimentul calității, și mi-am dat seama că am pățit și noi asta de vreo 2-3 ori în aproape 10 ani. La o scală mai mică, evident, că noi suntem micuți și nu ne permitem să mergem la pitch-uri, lucrăm pe baza muncii noastre, a portofoliului și a recomandărilor .

Vine clientul la tine pe recomandări, că are site/magazin online/marketing/comunicarea  praf și vrea să rezolve, să fie bine. Îi spui că nu lucrezi ieftin, dar ești profi, corect, tragi tare și lucrezi pentru clienți ca și cum ar fi afacerea ta în joc, nu a lor.

Bateți palma, semnați contractul, te apuci să analizezi, să lucrezi, să educi, să repari, să schimbi site, texte, să cureți imaginea, să propui strategii, să optimizezi, să setezi campanii corect, să faci treabă bună în general, ca să crească afacerea clientului, și a ta odată cu ea.

După 6 luni -1 an încep să meargă lucrurile, crește traficul, cresc vânzările clientului, se schimbă percepția oamenilor despre brand, indicatorii încep să arate bine și reach-ul e mare, că tot ne place nouă. E timpul să culegi rezultatele, pentru asta ai tras.

Surpriză, clientul începe să facă figuri, crede că se poate descurca fără agenția ta, că a găsit pe alții mai ieftini, mai sexy sau mai buni, mai sclipicioși, ce se laudă mai mult și au costuri mai mici. Mai rău, uneori crede că se poate descurca singur, că nu e mare lucru să arunci niște poze pe Facebook, să dai un Boost Post sau să pui un text pe site.

Și pleacă, tu îi predai frumos conturile, să meargă unde vrea el, că ai lucrat profi. Îi mai dai și niște sfaturi de rămas bun pentru afacerea lui, îi zici la ce să aibă grijă, să nu creadă că ești nașpa.

Asta e, csf ncsf, îți pare rău că ai pus suflet și ai tras tare, dar oftezi un pic și mergi mai departe, că oamenii buni sunt căutați mereu.

Un timp pare că pentru client lucrurile merg ok și cu noua agenție, sau că se descurcă și singur să comunice, să facă marketing. Nu se poate strica totul chiar peste noapte.

Peste câteva luni, hai un an, hai, poate doi, vezi că acel client începe să o dea în bară constant, comunică aiurea, are numai probleme,  recenzii proaste, clienți nemulțumiți și vânzări pauză, poate chiar îți bate și un apropo ocazional, că nu mai merg campaniile, site-ul, comunicarea, că vrea iar să fiți prieteni, să lucrați împreună, ca în vremurile bune.

What would you do?

Nu am nici o morală, nu e articol de arătat cu degetul sau laudă de sine, zic doar că nu există rapid, ieftin și bun în nici un domeniu, și dacă ai o relație bună cu un colaborator care face treabă ok nu merită să îl schimbi pentru un pumn de dolari.

RECOMANDĂ
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •  

Lasă un comentariu