Eu cred în puterea internetului de a te ajuta în crearea unui brand personal. Am scris mai demult pe blog despre metodele prin care oricine își poate crea un brand personal online cu investiții minime, ba chiar am realizat și o colecție de articole legate de dezvoltarea brandului personal. Totuși, mulți spun că teoria sună bine, dar practica ne omoară, și degeaba oferi sfaturi, dacă nu demonstrezi că ele te pot ajuta în realitate.
Mai jos sunt doar două exemple despre cum activitatea mea pe blog și în social media m-a ajutat din punct de vedere profesional. Aș putea să mă apuc de enumerat toate avantajele pe care le-am avut de-a lungul timpului datorită blogului, offline și online, dar azi mă rezum doar la activitatea profesională.
Prin vara lui 2008 eram la un moment de răscruce. Tocmai plecasem de la o agenție unde nu mă mai simțeam motivat să lucrez și mă gândeam la pasul următor pe care să îl fac. Între timp scriam pe blog chestii legate de marketing, participam la evenimente, făceam networking. Într-una din zile primesc un telefon de la o agenție de recrutare, vroiau să ne vedem pentru un interviu. Nu știam de unde m-au găsit. La interviu am aflat, una din tipele care lucra acolo mă știa datorită blogului, îmi căutase CV-ul și credea că sunt potrivit pentru un post de marketing manager la un centru comercial. Am fost la vreo 3 interviuri consecutive și în final am obținut postul, un job unde am învățat foarte multe despre retail și am evoluat profesional. Ideea e că dacă nu eram prezent pe net sigur nu aș fi obținut acel post, pentru că nu aș fi fost chemat la interviuri.
Derulăm până în primăvara lui 2010. Aveam nevoie de o schimbare, învățasem între timp foarte multe lucruri despre promovarea online a unui brand și jobul actual devenise prea monoton, nu îmi oferea nimic nou. Știți cum e. Surprinzător, primesc un telefon de la o companie de IT&C, vroiau să ne vedem pentru o discuție la o cafea. Am stabilit o dată, fără să îmi pun speranțe sau să mă agit prea tare. Când ne-am întâlnit mi-au spus că aveau nevoie de cineva pentru promovarea unor proiecte online, și eu păream a fi persoana potrivită. Și aici fusesem recomandat de cineva care îmi știa blogul, iar managerii deja mă citeau. Am fost angajat și am lucrat la compania asta până în toamna lui 2011, când am plecat de la ei în condiții amiabile, deoarece m-am mutat în alt oraș. Idem, dacă nu activam puternic online nu aș fi ajuns la acel job.
Care e ideea? Poate că citiți prin ziare articole despre puterea online-ului și cum vă poate influența cariera și credeți că sunt prostii, scrise doar pentru a da bine pe hârtie. Greșit, internetul chiar vă poate ajuta să vă dezvoltați profesional, dacă știți cum să îl folosiți pentru a vă crea un brand personal. Numai eu v-am dat 2 exemple și cunosc mulți prieteni care și-au schimbat viața în bine datorită internetului.
La voi cum e, v-a influențat internetul dezvoltarea profesională măcar un pic?
Frumos.. Ai drepate, dar vezi tu care-i pb… Tu nu ai genul de blog personal cum au unii in care spun ce-au mancat aseara, cu cine au mai baut, etc. Pana si categoria “dale-mele” are articole de calitate, cu mult peste ce pun unii pe blogurile personale. Aia nu-i prezenta online ce fac ei. Sau o fi, dar n-are nicio treaba cu brandingul. Tu pe de alta parte, chiar oferi informatii utile din categorii precum markting, social media, PR, blogging. Este diferenta intre ce faci tu si ce fac altii pe blogurile personale, nu crezi? Acu sincer, sunt unele bloguri “personale” pe care le citesc si comentez (pt ca am ceva de zis sau pt backlink-uri:D ) si crede-ma, un blog dintr-ala mai degraba iti pune cariera profesionala in pericol, decat sa te ajute 🙂
Ai perfectă dreptate Iulian, de aia și spuneam în articolul de la primul link, citez:
Pe blog as publica 2-3 posturi pe saptamana, legate de domeniul in care vreau sa lucrez si ideile mele despre diverse subiecte din domeniu – analiza unor stiri, opinii, tutoriale etc. Fara injuraturi, conflicte cu alti bloggeri, scandaluri, as incerca ca stilul abordat in posturile de pe blog sa fie cat mai sincer si sa corespunda cu felul meu de a fi de zi cu zi.
De fapt nici blogul ăsta nu e unul strict personal, ci un amestec de domenii care mă interesează pe mine. Pentru a scrie ce ai mâncat și la ce party ai mai fost există Facebook, e suficient. Blogul ar trebui să prezinte subiecte mai detaliate.
[…] diferite, de la propuneri de colaborări la propuneri de joburi. Povestea Marius Sescu într-un articol cât de mult l-a ajutat blogul în ultimii […]