Titlul e ironic, dar asta e realitatea. Da, te poți promova singur pe internet, dai un Boost Post, faci o reclamă prin Adwords sau găsești niște influenceri să scrie despre ce vrei tu să vinzi, dar majoritatea celor care fac asta sunt nevoiți să învețe din greșelile lor. Poate că nu cheltuie bani pe agenție sau consultanți, dar cheltuie aiurea bugetele de marketing care trebuiau să le aducă clienți. De asta mă amuză când văd cum încearcă unii să prostească publicul vânzând webinarii online de genul – te învățăm noi marketing pe internet, dă-ne nouă bani lunar.
Nu mă refer doar la Kiwi Marketer, cursul lansat de o agenție care după ce a terminat de găsit fraieri pentru cursurile de îmbogățire pe Amazon (apropo, s-au îmbogățit toți cursanții oare) e în căutare de alți oameni creduli, ei fiind printre ultimii care încearcă să prostească antreprenorii wanna be cu ideile astea, că marketingul online e piece of cake.
Mă refer în general la toți cei care după 1-2 ani de făcut niște campanii pe internet încearcă să vândă cursuri, seminarii, workshop-uri despre marketingul online, deși ei nu au avut rezultate notabile.
Și partea cea mai proastă este că folosesc ca metodă de agățare iluzia că marketingul online este simplu.
Da, e ușor să apeși un buton de sponsorizare și să bagi datele cardului, dar ce te faci când vezi că bagi mii de lei în reclame și clienții nu apar? Bagi bani în continuare, te apuci de cursuri din astea online sau angajezi pe cineva care chiar știe ce face?
Uite un exemplu, client care credea că e simplă promovarea asta, voia doar să obțină cât mai multe vizualizări reale pentru un clip pe Youtube. Imediat a băgat un boost post pe Facebook pentru clipul de pe Youtube, plătind cam 2 lei pentru vizualizare, și oamenii nici nu reacționau la clip. Am făcut campanie direct pe Youtube cu TrueView Ads, targetată pe clipuri asemănătoare, și a ajuns la 0,03 bani cost pe vizualizare. Parcă vorbim altfel, nu?
Marketingul online, la fel ca și cel offline, presupune să cunoști bine platformele pe care vrei să te promovezi, tool-urile pe care le ai la dispoziție, să ai un profil al clienților, să vezi pe unde își fac ei veacul, să optimizezi nu doar campania, ci și site-ul unde ajung, felul în care interacționează clientul cu brandul și așa mai departe.
Dar da, poți să îți faci singur marketingul online, pe barba ta și cu banii tăi, și după ce vezi că nu merge să spui că internetul e o țeapă. Nu zic că nu e ok să înveți cu ce se mănâncă promovarea online, e bine să ai cunoștințe de bază pentru a nu fi prostit de către agenții, dar dacă ai o afacere unde trebuie să te gândești și la producție, angajați, taxe, distribuție, singurul lucru pe care îl mai vrei pe cap este să te ocupi și de marketing.
Am platit ( pierdut) niste bani la cursuri despre promovare pe FB si Google, ca la sfarsit sa ajung la concluzia ca ma depaseste complexitatea si risc irosirea banilor pe campanii de promovare prost setate.
Well, majoritatea preferă să se convingă pe banii lor. 🙂