Falsificarea influenței și a popularității online

În America se spune că aproape toate vedetele fac asta la început, cumpără reacții în rețelele sociale pentru a crea impresia că au deja o audiență închegată, o bază de fani importantă. Se cumpără like-uri și fani pe Facebook, se cumpără tweeturi, se cumpără vizualizări pe Youtube, comentarii pe site-uri, se cumpără recenzii pozitive sau ascultări pe SoundCloud, pentru muzicieni. Cam tot ce se contorizează online poate fi cumpărat și/sau falsificat. Bine, mulți sunt descoperiți, dar asta e altă poveste.

fake-fans

Și unii bloggeri fac asta, încearcă să pară mai populari și mai influenți decât sunt în realitate, atât la ei cât și la noi. Uneori nici nu e nevoie să cumperi like-uri sau share-uri, e suficient să creezi impresia că le ai, de exemplu prin folosirea unui plugin ca ShareThis, care poate fi manipulat. Vreți ca cititorii să creadă că aveți 1000 de like-uri la un articol, totul în doar 10 minute? Se poate, aveți aici o demonstrație.

Fac aici o paranteză pentru bloggerii care cred că dacă afișează un număr mai mare de reacții în rețelele sociale vor intra în atenția agențiilor pentru campanii. Nu vă mai obosiți, agențiile folosesc aplicații pentru monitorizarea rețelelor sociale și blogurilor care arată reacțiile reale generate de articole, și nu mă refer la Klout sau Peerindex ori alte aplicații care spun că îți măsoară influența online, ci la softuri de social media management și tracking.

Americanii spun Fake it ’til you make it, care în social media s-ar traduce prin Prefă-te că ești influent până când chiar devii influent.. Indiferent că vorbim despre branduri, bloggeri sau oameni activi în social media, există impresia că dacă articolul tău pare că are multe reacții pe rețelele sociale cititorii chiar vor avea tendința de a îl distribui, pentru că el este deja popular. Greșit.

Influența online și popularitatea în rețelele sociale nu are legătură cu numărul de vizualizări, like-uri sau tweeturi, ci e legată strâns de calitatea conținutului. Un articol bun va fi citit și distribuit de către cititori, indiferent de numărul de like-uri. Un articol slab va fi ignorat. Normal că trebuie să promovezi acel articol, dar asta nu înseamnă că trebuie să cumperi afișări sau să falsifici numărul de reacții.

Citisem mai demult un studiu cu mărturii ale celor care au cumpărat followeri, fani, vizualizări. Majoritatea erau dezamăgiți. Falșii fani cumpărați nu doar că nu i-au ajutat să atragă fani reali, dar le-au cauzat și probleme legate de gestionarea conturilor din rețelele sociale.

Vreți să deveniți populari și influenți online? Produceți conținut de calitate îm mod constant și faceți networking. E simplu!

Voi ce credeți, este vreo situație când cumpărarea de fani online chiar ajută?

Recomandă prietenilor!



28
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Andrei
Vizitator
Andrei

Cat mai e mia de fani pe Facebook?

paulpadurariu
Member

Doar 40 lei mia! Ia neamule ca e pe degeaba: http://www.arenaweb.ro/vand/like-uri-pe-fb/

Dar dupa cum foarte bine spune Marius, de cele mai multe ori mai mult rau decat bine fac aceste likeuri.

In privinta cumpararii de vizualizari pe youtube acolo e alta poveste – te ajuta sa ridici videoclipul tau la cautarile pe youtube pana cand… iti va fi banat contul 🙂

Gabi Miron
Vizitator

Mai ieftin iesi cu Facebook ads, faci o campanie pe un public targetat si primesti like-uri de la persoane interesate de ceea ce publici. Si asta e promovare nu cumparat de like-uri, chiar daca platesti pe like nu pe click 🙂

Gabi Miron
Vizitator

Eu am setat un buget minim, de 0,11-0,15 ron pe like si oricum nu vedeam mai mult de 3-4 like-uri pe zi dar macar stiu ca e pe un public targetat, ceea ce cred eu ca conteaza cel mai mult..

Ciprian
Vizitator

Fanii pentru Facebook se vand cu preturi intre 10 si 50 euro/ mia depinde de calitatea lor si de unde ei.

Am prieteni care au facut bani frumusei prin aceasta metoda dar as vrea sa va specific ca cei mai multi bani au fost obtinuti chiar de la branduri/ site-uri de renume din online-ul romanesc :), va mira asta ?

VladC
Vizitator

Am incercat ambele variante si pot sa zic ca momentan prefer cresterea mai domoala dar naturala a numarului de fani. Pentru ca cei atrasi natural au asociata o probabilitate ridicata de fidelizare. Sunt atrasi in mod real de continut si revin. Si daca obiectivul nu este pura notorietate (sa-ti vada cat mai multi pagina si logo-ul o data) si incerci sa formezi cat de cat o comunitate in jurul paginii si a site-ului, mai bine mai incet dar sigur, cum se spune pe la noi.

Dragos Geornoiu
Vizitator

Ai dreptate, e o prostie sa iti falsifici “notorietatea”, e una dintre cele mai mari prostii, insa treaba cu “Fake it ’til you make it” am vazut ca e un sfat des intalnit pe multe bloguri din strainatate ce isi propun sa ii ajute pe bloggerii aflati la inceput. Si, din ce am observat personal, cand un cititor vede un articol cu foarte multe like-uri, dar care si are un continut ok, pare sa fie mai tentat sa apese butonul de distribuire. Cel putin asa am observat. Nu zic ca e o scuza pentru a falsifica share-urile si tweet-urile, insa… Citește tot »

DxN Canadian Stories
Vizitator

excelent articol, dar ma intreb care ar fi valoarea lui daca nu ar exista retelele sociale? de ex sunt oameni fara fkbook si sunt oameni fara computere…putem trai fara ele, nu? da sau nu? cumar fi viata fara retele sociale? ar fi mai buna sau mai rea?

trackback

[…] Sper că v-am convins să ignorați orice propunere de a cumpăra fani pe Facebook (sau alte rețele), pentru a evita ulterior costuri suplimentare în promovarea mesajelor brandului. Vorba aia, decât 10.000 de fani falși mai bine 1000, dar reali. Și nu credeți că dacă vă falsificați influența online veți avea de câștigat. […]

Paul Melinte
Vizitator

Sunt de acord cu Gabi.

Eu sunt foarte multumit de Facebook Ads.

Uite cu 117 lei am strans aproape 3000 de fani. http://paulmelinte.com/wp-content/uploads/2014/10/autoeducatie.bmp

Marius, poate ar trebui sa postezi ceva mai specific.

Spre exemplu in loc sa spui ca fanii vor primi cele mai noi tendinte in marketing, poate ar treui sa livrezi o astfel de tendinta si atunci sa ceri un like la pagina.

Si inca ceva… lasa campaniile sa ruleze mai mult si o sa vezi ca incep sa scada costurile.

Si ar mai fi cateva ponturi, dar ma lungesc prea mult. 🙂

Paul Melinte
Vizitator

Observ ca te-a deranjat comentariul meu din tonul tau mult prea ironic. As putea si eu sa fac acelasi lucru ( as avea cate ceva de spus ), dar nu are niciun rost. Daca tu iti jignesti musafirii, eu nu am de gand sa-mi jignesc gazda. Daca spuneai de la inceput ca-s acceptate doar comentariile celor care-s de acord cu tine, poate m-as fi abtinut de la a comenta. Eu am crezut ca ar fi util pentru cititori tai sa stie ca faceboo ads nu-i chiar asa de rau. Mai uita-te odata pe ce am aratat si o sa vezi… Citește tot »

Paul Melinte
Vizitator

Vrei sa-ti arat statistici sa vezi ce tip de audienta am si care este varsta medie ca sa nu iti mai dai aiurea cu presupusul? :)) Cat despre alea “doua randuri” ale mele, tot statistic iti pot demonstra ca articolele mele sunt mai lungi decat ale tale. Parerea mea este ca mai bine ai sterge comentariile si nu te-ai mai certa cu mine deoarece te faci de ras in fata clientilor aia de care tot pomenesti. Daca erai baiat destept si asa de bun profesionist precum te crezi poate ca nu faceai un atac la persona de prima data si… Citește tot »

Paul Melinte
Vizitator

Asta cu tradusul articolelor este o replica invechita de mult. 🙂 Dar stii ce este ciudat? Faptul ca americanii au scris texte despre mine acum 15 ani. Nu credeam ca este posibil, dar din moment ce eu si experientele mele tot apar in aceste articole, atunci trebuie sa fie. Cat despre lungimea articolelor… eu zic sa numaram cuvintele. Spatiile le pun deoarece “blocurile” mari de text obosesc privirea. Nu stiai asta? Ai insa dreptate intr-o privinta: mai am de invatat in multe privinte ( in special in cele ce tin de partea tehnica ) si recunosc asta. Dar cui crezi… Citește tot »

Paul Melinte
Vizitator

Da, am facut din afiliere si fac in fiecare zi. Cititorii mei stiu exact cat si cum. Asa cum stiu ca am lucrat inclusiv ca muncitor necalificat si multe altele pe care putini le-ar recunoaste. Daca iti arat si tie cati bani am facut, promiti sa inchei discutia aici? Nu de alta, dar am obosit si acum imi pare rau ca am intrat intr-o discutie asa de penibila. Eu am vrut doar sa-ti dau un sfat util ( asa credeam eu ), dar daca stiam ca reactionezi asa urat, crede-ma ca nu mai scriam un cuvant. Poate ca ar fi… Citește tot »

Mack
Vizitator

@Paul is reali bre, du-te si tradu un citat or somethin’, ca scade reach-ul 😀

Paul Melinte
Vizitator

Nu ma bazez pe facebook. Nu mai intru in discutii despre email marketing cu tine deoarece nu are rost. Daca asta e tot ce ai inteles tu, atunci eu am plecat deoarece ne pierdem timpul. Distractie placuta in continuare! 🙂

trackback

[…] care se lasă fermecate de numărul de followeri și uită să întrebe de conversii. Știați că popularitatea online poate fi falsificată, […]