Au trecut peste 7 luni de când regulile GDPR au intrat în vigoare, și teoretic majoritatea site-urilor au implementat pe site acele pop-up-uri care te întreabă dacă ești de acord cu cookies și procesarea datelor personale, plus procedurile interne. Intenția a fost bună, am mai zis asta, dar în final eu cred că GDPR a stricat și mai mult experiența de utilizare a internetului, tocmai pentru că s-a forțat nota. Și probabil ați simțit și voi că GDPR-ul nu a eliminat spamul, din contră, ba chiar avem parte de reclame de o calitate mai proastă.
În primul rând, să recunoaștem, dacă intrăm acum pe un site sunt mai multe pop-up-uri și mesaje care ne cer să facem diverse chestii, până ajungem să citim articolul: acord de cookies, acord de cu politica de confidențialitate, abonare newsletter, butoane de sharing și lista continuă. Îți ia 10 secunde să scapi de toate când intri pe un site nou, fix cum zice și Tom, și dacă intri de pe mobil e și mai greu să nimerești toate butoanele pentru a închide acele mesaje:
În al doilea rând, uitați-vă un pic prin emailuri, pe site-urile pe unde intrați, pe Facebook. Sunt mai puține reclame, sunt reclamele mai relevante, mai utile, sau mai slab targetate și mai enervante?
Faza este că acele companii mari care de regulă oricum respectau regulile au și mai mult de treabă pentru a dovedi că sunt ok, iar spammerii sunt și mai motivați să spameze. Știu, poți reclama spammerii, dar până ajungi la ei trebuie să pierzi ore întregi, poate chiar zile cu reclamațiile, și majoritatea oamenilor nu au timp și nici nu se obosesc cu așa ceva.
Singurii care au avut de suferit suntem noi în calitate de utilizatori de internet, că avem parte de o experiență slabă de navigare. Mă înșel?