Interviu despre promovarea online Farmec: folosim rețelele de socializare în funcție de ce își doresc clienții noștri

Am pregătit un nou interviu pe blog legat de social media și promovarea online a unui brand. Azi discutăm cu Alina Crâncău, Specialist PR online la Farmec, cel mai cunoscut producător român de cosmetice.

Toate interviurile realizate până acum pe tema asta pot fi găsite după eticheta interviuri social media.

farmecCum ați ajuns să promovați Farmec folosind rețelele sociale și blogurile?

Promovarea online a venit ca un pas firesc pentru compania noastra. Femeile isi doresc o prietena care sa le fie alaturi si sa le sfatuiasca, iar noi ne dorim sa fim acolo unde sunt si ele. Punem mare accent pe promovarea online si asta speram ca se simte :). Referitor la colaborarile cu bloggerii, suntem deschisi si dornici sa colaboram pentru proiecte frumoase care corespund cu valorile noastre de brand sau pentru proiectele de promovare pe care le avem in curs. Ne mandrim cu faptul ca oferim mostre de testare a produselor de fiecare data cand lansam o gama noua de produse, tocmai pentru ca avem incredere ca ceea ce spunem ca oferim, chiar oferim! Acelasi principiu se refera si la colaborarile cu bloggerii, oferim produse in testare si ne place feedbackul ( chiar si negativ).

Ce rețele sociale folosiți cel mai intens în promovarea Farmec online?

Suntem prezenti pe urmatoarele retele:

Facebook: http://www.facebook.com/farmec.company

Twitter: https://twitter.com/farmec

Youtube: http://www.youtube.com/user/FarmecRomania?feature=mhee

Pinterest: http://pinterest.com/farmec/

Si mai nou, incepand cu anul trecut:

Instagram: http://instagram.com/farmec/

Ce aplicații/servicii online folosiți și recomandați pentru promovarea și monitorizarea social media în cadrul companiei?

Depinzand de campania pe care o desfasuram folosim mai multe tooluri de monitorizare: HootSuite.com, Zelist monitor, Google Alerts, Google Analytics etc.

Care este scopul principal al activității voastre în social media?

Activitatea noastra pe social media nu are ca obiectiv direct generarea de vanzari. Suntem prezenti pentru brand awarness si promovare de produse de exemplu pe Facebook, pe cand Twitter il folosim mai mult pentru partea de customer service. De-a lungul timpului ne-am “asezat” ca sa zic asa, pe fiecare  retea de socializare si o folosim in functie de ce doresc clientii nostri.

timeline_farmec_natural

Aveți cifre concrete care să vă motiveze în continuarea activității în rețelele sociale?

Anul 2012 a fost unul foarte bun in ceea ce priveste promovarea online. De la cresterea feedbackului pozitiv venit din partea clientilor, la cresterea transparetei in ceea ce privesc produsele noastre sau cresterea interesului vis a vis de brandul nostru, daca tragem linie rezultatele sunt multumitoare. Bineinteles, tot timpul este loc de mai bine, astfel incat anul acesta va fi unul greu si frumos pentru noi. Greu pentru ca vrem mai mult in fiecare zi si frumos pentru ca ne place foarte mult ce facem si vrem sa transmitem aceasta energie si bucurie si in exteriorul companiei. Sa va asteptati la suprize din partea noastra!:)

Cât timp alocați zilnic sau săptămânal promovării prin social media în cadrul companiei?

Avem o persoana care se ocupa strict de partea de social media a companiei. Nu putem calcula cat timp petrecere pe online, avand in vedere ca social media nu e un job de la care sa pleci la ora 18.00. Social media nu are program fix, deci putem spune ca avem o persoana full time, 24 din 24 de ore, 7 zile pe saptamana. Si de Craciun, si de Paste! 🙂

Dacă nu e confidențial, cât la sută din bugetul de marketing este destinat promovării online, folosind rețelele sociale și blogurile?

Bugetul alocat anul acesta pentru partea de online a crescut fata de anul trecut insa cifrele sunt confidentiale.

Care sunt cele mai reușite campanii realizate de Farmec în mediul online?

Anul trecut am avut mai multe campanii de lansare frumoasa: Lansarea gamei ASLAVITAL MINERLACTIV cand am avut bloggerite care au devenit “Cercetatoare cu Farmec”, apoi am lasat Lacurile DISCO din gama Farmec si am invitat bloggeritele  la o sesiune de rasfat la un salon profesionist, apoi a fost colaborarea cu Cristiana China Birta, care a fost Ambasadorul nostru online la Jocurile Olimpice.  Pentru ca punem pasiune in fiecare proiect, e greu sa ne ceri sa spunem care ne-a placut cel mai mult sau care a fost cea mai reusita pentru noi. Cred ca asta trebuie sa ne spuna cei care interactioneaza cu noi si care folosesc produsele noastre. Pana  la urma clientul e cel care decide:)

Farmec în 2013

Pentru  noi anul 2013 a inceput in forta si am lansat o noua gama – Farmec Natural. Gălbenelele, arganul și aloe vera sunt esențiale pentru toate femeile care iși doresc un Farmec Natural, de aceea noua gama le are la baza. Produsele din această gamă nu conțin parabeni sau uleiuri modificate genetic iar din respect pentru natură, produsele nu sunt testate pe animale. Produsele sunt bogate în extracte și uleiuri naturale și au parfumuri hipoalergenice. Gama Farmec Natural conţine produse clasificate în funcţie de tipul de ten:

-ten normal, produsele pe bază de Gălbenele

– ten uscat/ sensibil, produsele pe bază de Argan

– ten gras/ mixt,  produsele pe bază de Aloe Vera

Se gasesc in magazinele din toata tara, sau se pot comanda direct de pe site-ul nostru.

In urmatoarea perioada va incepe si o campanie de promovare  completa ( TV, radio, print, online etc)  , vom avea un Brand Ambasador al gamei. Campania va fi insa centrala pe online, si urmeaza multe suprize mai ales pe contul nostru de Facebook.

De asemenea, anul acesta vom demara o campania care va incepe in luna martie si se va incheie abia la sfarsitul anului. Deocamdata nu pot sa iti spun foarte multe, dar cand va fi cazul cu siguranta te voi anunta :).

Recomandă prietenilor!



8
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
@MadaBuzz
Vizitator

Interviu despre promovarea online Farmec: folosim rețelele de socializare în funcție de ce își doresc clienții noștri: http://t.co/MB9r78ht

@AlePalconi
Vizitator

RT @nebuloasa: RT @farmec Multumim frumos @mariussescu!:) http://t.co/1aZQkbcS

@chinezu
Vizitator

No ni uita-te numa’ la #florica @tvdece cum le #zicu cu @farmec la @mariussescu :)) http://t.co/x2QDWDc7

@amvlad
Vizitator

Interviu despre promovarea online @Farmec http://t.co/h7aBD2Qi /via @mariussescu

agro24
Vizitator

Produsele farmec sunt testate pe animale?

Farmec
Vizitator

@Agro24: Farmec nu face teste pe animale, de altfel acest lucru este interzis prin lege in industria cosmetica. Pentru a vedea cum se realizeaza un produs Farmec, etapele si testele prin care trece, va invitam sa vizulizati Povestea gamei Gerovital Plant:http://www.trilulilu.ro/povestea-gamei-gerovital-plant/

Florin V
Vizitator

Foarte interesant ca farmec isi monitorizeaza notorietatea si imediat la orice comentariu negativ intervine cu o explicatie(fac referire la comentariul Agro24 ). Un lucru foarte important pe care nu il regasim la branduri mai mari . Acum nu stiu daca a fost doar din cauza ca urmareati interviul cu voi sau a fost generata o alerta de un tool gen Zelist monitor?

Farmec
Vizitator

@Florin V: Incercam sa fim cat mai aproape de consumatorii nostri si acest lucru implica dialog direct . In acest caz particular am urmarit comentariile 🙂