Un simplu fluturaș nu ajunge. De ce brandurile trebuie să fie prezente și pe internet

Uneori mă întreb dacă greșesc atunci când spun că majoritatea brandurilor au de câștigat dacă folosesc internetul pentru a se promova, a atrage clienți noi. Eu zic că e bine ca o firmă să aibă măcar un site decent și optimizat pentru motoarele de căutare, conturi în rețelele sociale folosite la noi dacă se adresează consumatorilor direcți, iar alții vin și îmi spun că nu e nevoie, sunt destule domeniile unde lumea nu caută pe internet, sunt suficienți și niște fluturași distribuiți în cutiile poștale pentru a atrage clienții.

Totuși, chestia asta cu fluturașii depinde foarte mult de publicul țintă, cui i te adresezi. Dacă clientul tău ideal e mai în vârstă, nu folosește internetul și are maxim studii medii s-ar putea să ai noroc, să scapi cu un simplu fluturaș. În schimb, dacă te adresezi tinerilor, persoanelor educate, informate, cu acces la internet, cred că fluturașul tău ajunge rapid în coșul de gunoi dacă nu exiști pe internet.

parchet stratificat

Mă simt oarecum în target. Primesc mulți fluturași în cutia poștală, cu tot felul de oferte, de la pizzerii care livrează acasă, firme care vor să îmi repare cada din baie (nu știu de ce, abia am montat-o), supermarketuri care zic că îmi dau iaurt 3+1 gratis până la firme care fac amenajări interioare, inclusiv montarea de tapet, că tot e la modă acum.

99% dintre fluturașii ăștia ajung direct la gunoi, dar se mai întâmplă uneori să mă intereseze unele oferte, deci 1% dintre fluturași rămân pe birou.

Nu știu alții cum procedează când decid dacă apelează sau nu la o firmă, un serviciu plecând de la un fluturaș, dar eu mă uit în primul rând la mesajul de pe fluturaș și după aia verific dacă firma respectivă chiar există. O simplă căutare pe internet îmi spune dacă treaba e oficială, dacă firma e serioasă, are site, e prezentă în mediul virtual sau nu. O căutare care mă poate face să îi contactez sau nu, în funcție de rezultatele găsite.

Poate că pare un moft, dar raționamentul meu e simplu: dacă o firmă nu e activă pe internet ea poate oricând să dispară, eventual cu banii mei. Oricine poate tipări un fluturaș, dar dacă o firmă are un site, e activă pe internet atunci asta înseamnă că e serioasă, își tratează clienții cu atenție, ține la imaginea ei. Poate mă înșel, dar eu așa gândesc.

Nu aș comanda pizza de la o firmă care nu are site doar pentru că am primit oferta lor în poștă, tot la fel cum nu aș angaja o echipă de meseriași care să îmi amenajeze casa pe baza unui pliant, fără a face verificări, a vedea ce portofoliu au, ce zic clienții despre ei. Un site rezolvă elegant întrebările de genul ăsta, pe când lipsa prezenței pe internet nu face decât să crească neîncrederea mea într-o firmă.

tapet

În concluzie da, poate că sunt domenii unde o firmă poate vinde cu un simplu fluturaș, dar atunci când vrei să atragi clienții serioși, clienții cu bani, ai nevoie de o imagine solidă, iar asta nu se poate realiza fără a fi prezent și pe internet.

Articol sponsorizat de Silver Decor, companie ce oferă solutii complete pentru decorațiuni interioare si exterioare, atât pentru resedinte private cat si pentru spatii publice – hoteluri, restaurante, cluburi, cafenele. Să vă uitați pe portofoliul lor pentru a vedea niște amenajări superbe, care ne arată că tapetul e la mare căutare acum. Vorba aia, dai un ban dar stai în față. Nu mai zic de site-ul lor, foarte atractiv ca grafică, dovada că știu cum să folosească internetul pentru a își convinge clienții.

Voi ce ziceți, care sunt domeniile unde brandurile nu trebuie neapărat să fie prezente pe internet?

Recomandă prietenilor!



7
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
@eugenflorinion
Vizitator

RT @mariussescu: Un simplu fluturaș nu ajunge. De ce brandurile trebuie să fie prezente și pe internet http://t.co/kM0dFMbM

Triocar
Vizitator

Eu am observat ca clientii eticheteaza seriozitatea unei firme din punct de vedere al prezentei acesteia in mediul online.

dojo
Vizitator

Marius, NOI NU SUNTEM RELEVANTI pentru Romania. Suntem cateva mii de oameni (hai zeci de mii) care stam pe net si ne facem toata treaba aici. Romania nu inseamna doar blogurile noastre, facebook si niste magazine online, inseamna o populatie eterogena, nu toata atat de tanara, de informata si cu bani de chestii din astea. Ti-am dat deja exemplu afacerea ‘jumatatii’. Ne vin clienti pentru ca ne-am laudat peste tot ca oferim serviciul in cauza, ne vin clienti din fluturasii aia penibili, pentru ca stim care ne este targetul: locuitorii din oras cu centrale de apartament. Care, daca nu au… Citește tot »

@MyaElla
Vizitator

Un simplu fluturaș nu ajunge. De ce brandurile trebuie să fie prezente și pe internet: http://t.co/3bjjC0WW

Andreea
Vizitator

Acum nu mai e suficient sa imparti fluturasi , ba chiar cateodata nu e suficient sa fii pe internet ; trebuie sa ai si un portofoliu de clienti . Eu de exemplu verific aproape intotdeauna (cand ma intereseaza ceva) ce spun altii “despre”.

trackback

[…] Tot mai multe firme mici si mijlocii încep să fie interesate de promovarea online. Au auzit/înțeles și ele că dacă nu ești pe internet nu exiști și au început să bage bani în asta, pentru că un simplu fluturaș nu mai ajunge. […]