fbpx

Interviu social media în afaceri: cum promovezi un magazin online de jucării educative

Continuăm și azi seria interviurilor realizate cu reprezentanții unor companii românești ce utilizeaza social media pentru promovarea afacerii lor. Toate interviurile realizate până acum pot fi găsite după eticheta interviuri social media.

Interviul de azi este cu Laura Baban, Social Media Manager la www.edukid.ro.

Edukid.ro este un magazin online numai cu jucării educative, care îi vor atrage pe copii să invețe din plăcere și nu din obligație, pentru că atunci când copilul învață prin joc, reține mult mai ușor.

Am început ca intern Edukid în anul I de master, pe partea de Copywriting. Pentru că sunt pasionată nu doar de online, de publicitate și de comunicare, ci și de jucării și mai ales de copii, Răzvan m-a cooptat în echipa Edukid. Cred în jucăriile educative și cred că părinții au nevoie de Edukid.

1. De ce ați decis să promovați Edukid folosind rețelele sociale și blogurile?

Având în vedere că suntem un magazin de jucării online, trebuie să ne adresăm publicului nostru mai ales în acest mediu. Am înțeles repede că avem șansa să le câștigăm încrederea și simpatia vorbindu-le direct, prin intermediul rețelelor sociale sau al e-mail-urilor.

În plus, mediul online îți oferă posibilități nemăsurate de a-ți pune în aplicare ideile fără să fii constrâns de buget sau de timp fizic. Foarte multe dintre acțiunile noastre din social media nu au buget, însă rezultatele sunt foarte bune. Îți trebuie doar instrumente și foarte, foarte multă creativitate.

Am fost mereu niște împătimiți ai ideilor mai spectaculoase decât cele obișnuite, pe care le aplică toată lumea. Dacă privești activitatea în social media a competiției noastre directe, ai să vezi diferența.

2. Ce rețele sociale folosiți în promovarea magazinului online și cum le gestionați? 

Avem un cont pe Facebook și pe Twitter. În plus, avem și blogul Edukid, numit de noi « locul de joacă » și newsletter-ul EDUKID. Cele mai dragi mie sunt Facebook-ul și Newsletter-ul, aici comunic direct cu părinții și am ocazia să îi cunosc mai bine.

În munca mea am învățat că trebuie să îți dai cu adevărat silința să atragi atenția și să meriți acel click-ul. Fie el “Like”, “Share”, “Comment” sau “Forward”. Sună foarte clar ultima frază, însă atât de puțini o fac.

3. Ce aplicații recomandați pentru promovarea și monitorizarea social media în cadrul unei companii?

De obicei instrumentul vine cu monitorizarea atașată. Folosim Facebook Insights, Mailchimp Reports, Google Analytics și Goo.gl.

4. Care este scopul principal al activității în social media? Creșterea notorietății pentru brand, acordarea de asistență pentru clienți, găsirea de clienți potențiali, oferte speciale pentru utilizatorii de internet etc.

Scopul principal este dezvoltarea și creșterea brand-ului Edukid și, implicit, găsirea potențialilor clienți.

5. Aveți cifre concrete care să vă motiveze în continuarea activității în rețelele sociale? (creșterea vânzărilor, îmbunătățirea satisfacției clienților, feedback pozitiv venit de la clienți etc)

Cifrele concrete, așa cum spuneam, sunt in Insights și in Reports. După ce ne-am schimbat modul de abordare, cifrele noastre au crescut de 5 ori, atât Insights-urile, cât și numărul de abonați la Newsletter. Obișnuim să monitorizăm indicii de performanță în tot ce facem pentru că e cea mai bună cale de progres. Asta ne motivează mereu, chiar dacă cifrele au mai crescut sau au mai scăzut. Este foarte clar că Social Media e modul de promova pentru Edukid, trebuie doar să știm s-o gestionăm cât mai bine.

6. Ce indicatori folosiți pentru a aprecia impactul social media asupra companiei?

Pentru Facebook, cele mai grăitoare sunt “New likes” și “Feedback”. Iar pentru Newsletter, rata de conversie.

7. Aveți o persoană dedicată care se ocupă de promovarea online, un social media manager?

Să știi îmi place că ai spus “dedicată”. Chiar sunt dedicată muncii mele. Toată ziua sunt pe Facebook și când nu sunt pe Facebook, fac research, citesc cărți din domeniu și navighez pe internet. Îmi vin nenumărate idei, mai văd ce au făcut alții, pun totul cap la cap și asa reușim să avem un conținut propriu, pe care ne putem pune brand-ul. Sigur că e foarte simplu să dai un link spre cel mai vizionat filmuleț de pe Youtube sau să pui un citat sau să trântești o poză din când în când, mai mult de jumătate de oră nu îți ia, nici nu ți-ar trebui un social media manager, asta poate face oricine. Dar și rezultatele rămân foarte slabe.

Noi ne-am dezvoltat mult mai ales în ultimele luni pentru că am alocat foarte mult timp rețelelor sociale. Am avut creșteri faine (cu buget mic) și ne străduim în continuare să vedem ce putem face și mai bine decât atât. Oamenii apreciază munca noastră, iar asta se vede imediat în grafice. E extraordinar că poți mereu să îți cântărești eforturile și înveți în continuu ce ai făcut bine și ce nu.

8. Despre ce schimbări este vorba?

Pentru început, am lăsat prostiile și ne-am apucat de treabă. Ne-am dat seama că trebuie să fim cu adevărat serioși dacă vrem să avem rezultate serioase. Și am devenit serioși, distrându-ne! Zău așa. “Work hard and have fun!”, nu?

Am pornit cu o atitudine deschisă, onestă și originală, cu multă energie și mult simț al umorului. Știam că doar așa vom reuși să construim un profil de succes și un grad înalt de respect pentru clienți, dar și pentru non-clienți. Care sunt importanți pentru notorietate (conversiile nu sunt totul).

Folosindu-ne imaginația, am schimbat accentul din “furnizor” în “partener” (știu că asta sună ruptă din Raiul cărților de comunicare și marketing, dar noi chiar am aplicat-o). Mai ales pe Facebook, majoritatea paginilor sunt furnizoare de conținut (link-uri către articole, link-uri către produse, concursuri de like-uri). Noi am încercat să dăm oamenilor ceva ce vor să aibă și ei pe Wall și așa am pus accent pe butonul Share. Pe scurt, am creat lucruri “împărțibile”.

Oamenii nu sunt pe Facebook ca să cumpere. Așadar, ne-am debarasat de atitudinea de vânzători și am luat rolul de „entertaineri”, scoțând la lumină amuzamentul și exuberanța. Și când reușești să devii un partener, poți să te implici și în probleme sociale, cum ar fi educația copiilor și a părinților. Ne-am dorit foarte mult să ajungem la acest miez, pentru că este esența brand-ului nostru.

9. Cât timp alocați zilnic sau săptămânal promovării prin social media în cadrul companiei?

E un full-time job + sâmbăta și duminica. Și pe termen lung merită investiția. E musai să fii organizat și consecvent, să fii acolo, online, pentru că și afacerea ta e online. Așa cum răspunzi la telefon când clientul te sună sau îți intră pe ușă, cam tot atât de prompt trebuie să fii și pe Facebook sau pe e-mail, mai ales în timpul orelor de program afișate pe site. E vorba de profesionalism.

Dacă aveți întrebări despre Edukid, jucării educative pentru copii și promovarea Edukid online le puteți lăsa în comentarii, sigur veți primi răspuns.

Recomandă

3 Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *