fbpx

Analizam activitatea de marketing online a unui potențial client la Advertica, și mi-am dat seama că tot ceea ce făcea el erau campanii de marketing cu obiective pe termen scurt: google ads, facebook ads, instagram ads, postări pe social media când avea nevoie de vânzări, totul era gândit punctual, pe nevoile de moment. Marketingul reacționa la cerințele celor de la vânzări, nu conducea.

Strategia pe termen lung lipsea complet: content marketing, email marketing, SEO on site și offsite, comunity building, branding, awareness, customer suport, WOM, unde suntem, unde vrem să ajungem.

Pe termen scurt le poți rezolva relativ ușor pe toate. Cât timp plătești pentru reclame, traficul și clienții vin, mai ieftin sau mai scump.

Rezultatele pe termen lung apar când ai o strategie gândită corect și investești constant în aceea strategie: crești o bază de date cu abonați la newslettere interesați de produsele și serviciile tale, scrii articole pe site ce atrag trafic relevant din Google pentru ce vinzi tu, construiești un brand care nu depinde doar de prețul cel mai mic pentru a vinde și care e pe buzele tuturor, oferi asistență clienților cu probleme, ești recomandat de clienții actuali și anteriori către clienții noi, creezi o comunitate în jurul brandului. Lucruri mici, dar care în timp se adună.

Prima parte e simplă, provocarea e să creezi un brand ce rezistă și crește pe termen lung, chiar și fără reclame directe.

Când ești la început vrei rezultate rapide, pentru a genera vânzări acum, a crește cumva brandul, a supraviețui. Pe termen lung însă trebuie să știi unde vrei să ajungi ca să îți faci un plan, și planul nu poate fi doar Hai să facem și noi niște reclame.

1 Comentariu

  1. Cam asa e, și mai este un pericol, sa opresti bugetul de marketing atunci cand iti merge bine, pentru ca ai prea multi clienti. Peste 6 luni cand se termina clientii nu e suficient sa apesi un buton si clientii curg din nou.

Lasă un comentariu