fbpx

Nu suntem ok

În ciuda faptului că majoritatea guvernelor și Uniunea Europeană promit ajutoare de tot felul pentru companii, situația nu chiar e roză. Luna trecută, 50% dintre firmele mici din Europa se temeau că vor da faliment în următorul an, iar 70% din companiile europene au raportat venituri mai mici din cauza coronavirusului. Scenariul cel mai pesimist pe care l-am citit până acum pentru România vorbește de peste 500.000 de şomeri şi mai mult de 300.000 de firme în insolvenţă sau faliment.

Totuși, astea sunt doar scenarii. Momentan situația pare optimistă, poate și datorită știrilor despre vaccinurile ce urmează să apară în curând, a speranței că lucrurile vor fi mai bune din primăvară. Eu încerc să ies un pic din bula cu online-ul, unde e cald și bine, să văd cum mai e prin alte domenii. Unii se descurcă, foarte mulți supraviețuiesc.

Pe zona de cultură, evenimente, artiști e dezastru, cine avea niște bani puși deoparte sau o altă afacere separată ce aduce venituri supraviețuiește, dar greu.

Hypermarketurile si supermarketurile sunt ok, că poate nu mai ieșim la restaurante, dar de mâncare și băutură tot avem nevoie.

Magazinele online au dus-o și ele bine anul ăsta, aparent lumea comandă de toate, inclusiv haine și bijuterii, deși nu prea avem cui să ne lăudăm cu ele, poate doar pisicii. Știu magazine ce și-au dublat vânzările.

Pe zona de HoReCa supraviețuiesc restaurantele ce s-au orientat spre livrări, mai ales cele ieftine, plus restaurantele ce aveau comunități în jurul lor. Au dispărut bombele pentru turiști. Cafenelele nu stau deloc roz.

La turism am văzut că unii amici încă călătoresc, dar cam 90% stau cuminți acasă, sau în cel mai bun caz mai fac ieșiri prin România, dar în locații mai izolate. Ies bine în perioada asta pensiunile mai mci, ce pot fi închiriate integral, și am văzut că sunt căutate mai ales cele ce oferă saună, piscină etc.

Domeniul construcțiilor a rupt, am citit pe undeva că a crescut cu 20% anul ăsta. Cred că a ajutat mult perioada de început a pandemiei, când mulți români și-au descoperit brusc dorința de a sta la casă ori s-au apucat de renovat diverse chestii.

În online încă e bine, a crescut cererea pentru realizarea de site-uri, magazine online, diverse aplicații, marketingul online e și el la mare căutare, semn că mai sunt firme ce vor să atragă clienți cu ajutorul internetului sau se axează mai mult pe online, lucru neglijat până acum. Avem și noi clienți ce anul trecut nu existau deloc pe internet și acum au site, prezență online, campanii pe Google, recenzii, tot pachetul, în 6 luni – 1 an se pot face lucruri frumoase, dacă ai buget și un plan pus la punct.

Chiar și pe bloguri și campanii cu influenceri văd că se mișcă treaba, am primit mai multe solicitări ca în alți ani, cu mențiunea că se pune tot mai mult accent pe clicuri, conversii, vânzări, campaniile nu mai sunt făcute doar pentru a da bine la client sau a obține reach.

La voi în domeniu cum e, se mișcă lucrurile, rezistați? Dacă lucrați într-o firmă sau aveți una m-ar ajuta un scurt comentariu cu domeniul în care activați și cum vedeți viitorul apropiat, să mai ieșim din bula de Facebook unde toți se laudă cu viața frumoasă pe care o au în pandemie.

Recomandă

10 Comentarii

  1. Cabinetele stomatologice rezista, a fost mai greu in martie aprilie mai, cu inchiderea si investitiile suplimentare pentru siguranta, dar pacienti sunt.

  2. Lucrez in domeniul auto (suport productie intr-o multinationala). Tot anul nu a fost usor, au mai dat oameni afara (muncitori si ingineri in special) dar acum s-a mai stabilizat treaba. Lucrez de acasa din martie si cred ca voi continua asa pana la finalul lui decembrie cel putin. Din ce vedem in jur insa, treburile nu stau bine, apar din ce in ce mai multe spatii comerciale goale (s-au inchis afacerile respective).

    Acasa pluteste asa o incertitudine si o precautie vis-a-vis de orice decizie de achizitie mai scumpa, suntem atenti la banii cheltuiti. Copiii sunt relativ mici si le convine sa stea acasa cu noi, mai greu cand eu sunt in conferinte si tot bat la usa din 3 in 3 minute sa imi arate ultima creatie de lego…

  3. Agentiile de turism trag de veniturile din anii trecuti. Chiar si cei mai curajosi care calatoresc in aceasta perioada, o fac in general pe cont propriu si cu rezervari in ultimul moment. Dintre toate “ajutoarele” promovate in media, nu am beneficiat decat de somaj tehnic si subventia de 41,5%. Desi au fost anuntate inca din vara, granturile nu au ajuns inca la beneficiari. O raza de speranta ar sta in vaccin dar nici atunci nu cred ca ne vom intoarce la tendintele de cumparare a turistilor din 2019. Survival mode ON!

    • Chiar și cu vaccin, pe zona de turism nu cred că 2021 va fi un an extraordinar. Clar va fi mai bine ca în 2020, dar durează câțiva ani până oamenii își revin. Personal eu abia aștept să călătorim din nou, dar doar când va fi sigur.

  4. Avem un magazin online cu bijuterii. Merge bine, crestere YoY. Singura perioada cand au picat in cap vanzarile a fost 5-20 martie… cand incepuse nebunia Covid. Martie la noi era luna buna (Martisor, Ziua Femeii)… anul asta nu.
    In rest, oamenii descopera ecommerce-ul (atat firmele cat si clientii) si ma bucura, pentru ca eu cred in puterea lui.

  5. Salut! Construcții; amenajări interioare. Nu am timp nici sa respir.accept doar lucrari fără oameni în casă. Încerc să cresc afacerea dar la inceput mi-a fost frica să angajez mai mulți oameni, acum nu găsesc, sunt in București, majoritatea au pretenții exagerate și nu sunt serioși.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *