Prea multa onestitate strică

Una din chestiile faine când faci și performance marketing pe internet la agenție, adică campanii optimizate pentru a genera vânzări, completări de formulare, apeluri telefonice sau ce altceva mai vor clienții pentru a le merge bine afacerea, este că începi să sesizezi ce ușor te poți juca cu cifrele, când spui de exemplu că faci campanii pentru brand awareness. Sigur,  clientului tău mic sau mijlociu îi sticlesc ochii când îi spui că ai ajuns să obții un cost pe conversie de 9 lei, dar clientului mare îi place când aude că a avut un reach de 14 milioane cu campania lui. Vânzările? Nu știu boss, dar toată România a văzut reclama ta, unii chiar de 2 ori.

Râdem, glumim, dar uneori de asta nu e bine să fii prea onest când vine vorba de campanii online. Tu te chinui în colțișorul tău de marketer, să optimizezi costurile, să ajungi la oamenii care chiar ar cumpăra produsele promovate, clientul asta vrea, vânzări, dar dacă prinzi un client care are buget mare de cheltuit și nu știe prea bine cum e cu cifrele te-ai scos, îl duci cum vrei tu. Asta apropo de greșelile de marketing făcute de oamenii de afaceri. Și nu e ok.

Veți zice că nu prea se întâmplă asta la casele mari, dar tocmai acolo se întâmplă, că acolo sunt banii. Clientul ce are 1000 de euro buget de marketing lunar pe online vrea vânzări, când ai 10-20k deja te gândești că trebuie și notorietate, nu ești așa de fixat pe conversii, optimizări, nu analizezi din scurt toți indicatorii.

Și am văzut de toate, de la magazine online făcute pe zeci de mii de euro care nu puteau vinde, că nimeni nu testase procesul de comandă până la capăt ca să vadă că se blochează sau că site-ul se încarcă în 3 minute, până la campanii ce se lăudau că au crescut de nu știu câte sute de ori traficul sau numărul de instalări al unor aplicații sau numărul de aplicanți la concurs, dar uitau să zică că au plecat de la zero. De la zero e ușor să crești de sute de ori procentele, logic.

Sunt o mulțime de impostori care strigă cât de buni sunt ei, ce mega rezultate au campaniile realizate de ei, ce site-uri tari livrează, și în final cei care încearcă să fie corecți, să vândă clientului rezultate, nu promisiuni, au de pierdut. Sindromul impostorului.

Nu vreau să zic că nu sunt și oameni buni, agenții ok, consultanți decenți, dar e tot mai greu să îi găsești sau să îi recomanzi.

Și să nu credeți că e vorba doar de marketingul online, și pe programare web am văzut chestii similare, dacă tot facem site-uri și magazine online.

Ni s-a cerut o ofertă pentru realizarea unui site destul de complex, site ce trebuia să fie gata în două săptămâni. În timpul ăsta puteam finaliza un site decent, dar nu complet cu toate informațiile și funcțiile cerute, chiar dacă lucram și în weekend și peste program. Am spus adevărul, hai să facem un site decent la timp, și într-o lună terminăm tot.

În final clientul a ales să lucreze cu o altă agenție, care le-a garantat că site-ul va fi gata la timp, deși deadline-ul era imposibil pentru orice programator cinstit. A trecut o lună și site-ul nu e online, de fapt nici măcar un landing page nu au.

Concluzia o trageți voi…

Recomandă prietenilor!



Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
Notify of