fbpx

Roblogfest și premiul pe care nu ți-l dă nimeni

Mă uitam pe lista câștigatorilor la Roblogfest și mă uitam simultan pe discuțiile de pe Twitter. E clar, lumea e nemulțumită, la fel ca anul trecut. La fel ca acum doi ani. La fel ca acum 3 ani. Mulți dintre câștigatori sunt complet necunoscuti, zic unii. E normal, zic eu. Nu am ajuns nici anul ăsta la festivitatea de premiere, dar mulți bloggeri nu observă ceva evident.

Dacă ar câștiga doar blogurile populare, cele care sunt cunoscute deja, ce sens ar mai avea concursul? Roblogfest nu e un concurs în care toți bloggerii cu state vechi să se frece pe burtă și să zică “Băi, ce tari suntem și anul ăsta”. Scopul e evidențierea unor bloguri noi. Dacă vor confirma sau nu în continuare premiul câștigat, rămâne de vazut. Cât despre blaturi, șpăgi și aranjamente, îmi vine greu să cred că se practică chestii de genul ăsta.

Totuși, însemnarea asta nu e despre premiile acordate de un juriu, ci despre premiul pe care ți-l acorzi tu, ca blogger. Ok, poate că ai participat la un concurs pentru bloggeri și nu ai cîștigat. So what? În final nu juriul decide dacă blogul tău e cel mai bun într-un domeniu, ci cititorii. Ai cititori fideli, ai comentarii la articole, ai RT-uri, Like-uri, ai abonati la feedul RSS, ai reacții la articole, ai influență în blogosferă? E OK, poți să îți acorzi singur premiul pe care îl doresti – blogul cel mai bun în domeniul de care ești pasionat.

Scrie pe blog. Fii util. Vino cu ceva în plus în joc. Ignoră hateri și criticile nejustificate. Restul sunt doar opinii subiective. Tu și cititorii tăi decid cât de mult valorează blogul tău cu adevarat.

Apropo, câștigătorii de anul asta:

Popular

Blog colectiv – Prin Brașov
Blog sub 18 ani – Paul Sanduleac
Blog de muzică – BlackSheepSound
Blog culinar – Arta culinara Doina
Blog de filme – Caiet de insemnari
Blog de sport – Ganduri de noapte (sportive)
Blog travel – Imperator Travel
Blog de fashion – I Love Handmade
Blog auto & moto – Mircea Mester
Cel mai popular blog – Prin Braşov

Jurizat

Blog de fotografie – Constantin Nimigean – Oitzarisme
Blog despre comunicare (media&advertising) – Iulian Comanescu
Blog cultural – veiozaarte
Blog de web design/creaţie – Fredo & Pid’jin
Blog despre politică – Moshe & Mordechai
Blog despre business – riscograma
Blog despre tehnologie – Dan Dragomir
Blog de jurnalist – Catalin Tolontan
Blog de brand/produs – BMWBLOG
Blog de companie – Headvertising
Cel mai bun cont de Twitter pentru o companie/brand – Crocodilu Trilulilu
Cea mai bună pagină de Facebook – Tuborg Sound
Cea mai bună aplicaţie de Facebook – Groupama
Best use of social media într-un mix de comunicare – Tuborg Sound
Cea mai bună campanie pe social media – Groupama

Recomandă

7 Comentarii

  1. Bre, evidenţiem noi pe cei mici, dar tu vezi că primele două locuri de la sport sunt nişte bloguri vai de mama lor? Mă rog, al doilea deja nu mai merge. Deşi nu m-am implicat absolut deloc în acest concurs, parcă te zgârie pe creier când câştigă unu de dă mass-uri ca să fie votat, şi unu ca Florea Cristian pierde din nou. Dar… aşa-i când ştii să-ţi faci campanie electorală, nu câşigă cel mai bun, ci cel care adună ăl mai multe voturi.

  2. E clar că n-are niciun rost să te enervezi.

    Totuşi, la fotografie de exemplu a câştigat un blog care candidează de 2 ani (dacă nu chiar 3). A câştigat un blog scris în engleză, a câştigat un blog în care nu sunt postate fotografii ale autorului, ci doar sunt preluate din atle surse.

    🙂

  3. @A.Dragos

    N-as mai fi candidat anul asta daca s-ar fi schimbat regulile competitiei. Blog de fotografie nu inseamna portofoliu foto asa cum au crezut multi, asa cum nici blog de muzica nu inseamna blog cu piese de muzica proprie, asa cum nici blogurile de carte nu-s cu cartile celor care scriu pe blog. De fapt, cam asa sunt blogurile, sunt opinii, pareri despre anumite subiecte. In cazul asta, asta este parerea mea despre fotografia altora. Afisez ce gasesc interesant in alte locuri si incerc sa inspir vizitatorii pentru a face si el proiecte la randul lor. Nu scriu nimic de la mine pentru ca nu este cazul, asa cum o expozitie cand primeste un artist sa expuna, nu se implica decat la partea de promovare.

    Oitzarisme este scris in engleza pentru ca am multi vizitatori straini si pentru ca, inainte de a posta un proiect al unui fotograf strain, comunic cu el pe mail si ii spun despre ce e vorba. Ideea mea este sa promovez proiecte fotografice inspirationale iar, printre picaturi, sa postez si fotografi de-ai nostri pe care sa-i fac cunoscuti afara. Un exemplu ar fi cazul lui Bogdan Mesesan pe care l-am promovat pe blog cu proiectul New Id, proiect care, din blog in blog pornind de la Oitzarisme, a ajuns sa fie expus in Germania in cadrul unui festival (nu in Belgia cum am spus pe alt blog).

    Iar despre “preluarea” de care spui tu pot da “copy-paste” unui text pe care i l-a scris unui domn pe alt blog, raspunzandu-i la o intrebare:

    “Cum poate deci sa cistige la blog foto unul care e plin de continut copy/paste?”
    Continutul copy/paste de care spui imi ia cel putin 4 ore pe zi pentru a-l cauta, a-l selectiona atent, a alege din el imagini reprezentative, a scrie mail-uri de cerere de drepturi. In plus, cel mai mult imi doresc ca pe viitor sa fiu o mini platforma de lansare a fotografilor români in afara, mai ales ca am aparut pe cateva site-uri destul de importante in domeniul blogurilor foto.

    Multumesc pentru atentie si promit ca la anul nu voi mai candida.

    Cu stima,
    Constantin Nimigean

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *