Se trag prea multe țepe prin online

Facebook a șters în primele 3 luni din 2018 peste 500 de milioane de conturi false. Twitter a șters și el peste 70 de milioane de conturi, în ultimele două luni. Un jurnalist primea bani grei, de ordinul a mii de dolari, ca să își includă clienții de la firma lui de publicitate în articolele pe care le scria pentru Forbes și alte publicații cunoscute. Și dacă vă uitați pe la conferințele de la noi e plin de influenceri de carton, cu followeri cumpărați, oameni ce sunt împinși în față de organizatori să ne explice nouă cum se face succes, se construiește o comunitate online, din astea. Uneori îi înțeleg pe cei care zic că internetul a devenit o mare minciună.

În timpul ăsta se estimează că la final de 2018 1 din 3 utilizatori de internet va folosi un sistem de blocare a afișării reclamelor pe telefon sau laptop. Un mic istoric despre cum s-a ajuns aici. Nu de alta, dar oamenii s-au săturat de reclame proaste.

În timpul ăsta ce facem noi, ăștia de lucrăm prin domeniu? Mulți încearcă să fraierească cât mai mulți proprietari de afaceri, chiar ieri primisem în spam o ofertă de vizualizări pe Youtube, începea de la 3 euro pentru o mie de vizualizări ale unui clip. Dacă lucrezi în domeniu știi că poți să obții vizualizările astea și printr-o campanie reală cu Trueview Ads, dar hei, de ce să nu le cumperi de la frații chinezi?

Eu și mulți alții încercăm să mai educăm piața, să avertizăm clienții despre riscuri, să le arătăm cum să evite țepele gen colaborarea cu influenceri care nu livrează nimic sau cumpărarea de vizualizări și like-uri la kilogram. Sunt și avantaje ale marketingului online, dar da, devine tot mai greu să obții rezultate reale, când toți vând doar iluzii. Și mulți clienți încă preferă să se frigă, să cumpere ieftin.

Recomandă prietenilor!



Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
Notify of