Traficul nu contează, până când îl am. Nu vreau bani din blogging, până când îi primesc

Doar două idei pe tema asta, văd că subiectele încă sunt discutate și mai sunt bloggeri noi care pornesc din start cu o concepție greșită.

Traficul pe blog nu contează

Asta o auzi de obicei de la bloggeri aflați la început de drum, care au câteva zeci de cititori, dacă trec de o sută două deja încep să își schimbe discursul.

E adevărat că nu contează doar traficul, e importantă și calitatea cititorilor unui blog, profilul lor, cum interacționează cu bloggerul, cât de mari sunt șansele ca cititorii să țină cont de recomandările bloggerului etc.

Totuși, oricât de nișat ar fi un blog, oricât de buni ar fi cititorii lui, nu poți compara un blogger cu 100-200 de cititori pe zi cu unul care are de la 1000-2000 de cititori în sus, nu mai zic dee cei cu zeci de mii. Impactul unui articol scris de un blogger cu trafic mare e net diferit, indiferent de profilul blogului. Și nu e vorba doar de traficul pe blog, ci și de comunitatea din jurul blogului, un blogger cu trafic mare e logic că are și o comunitate puternică în jurul blogului. Varianta ideală e să ai cantitate și calitate, dar dacă nu ai parte de niciuna….

La Vali pe Facebook sunt mai multe opinii despre cât de mare e bine să îl ai și de ce.

Eu nu vreau bani din blogging

Majoritatea bloggerilor cunoscuți de la noi NU au plecat la drum cu gândul că vor face bani de pe urma blogului. Prin 2006-2007 nu erau campanii, social media nu era dezvoltată la nivelul actual, blogul era doar un mijloc de a transmite mai rapid un mesaj, de a îți pune gândurile pe hârtia virtuală.

De prin 2008 au început să se miște lucrurile mai intens, au apărut ulterior și agențiile nișate pe bloguri și social media, campaniile cu bloggeri, brandurile au început să includă și trebuie să facem și ceva cu bloggeri în strategiile pe online.

Cei care își fac acum un blog sunt conștienți de faptul că pot face bani din blogging, mulți își deschid din start blogul cu obiectivul ăsta, dar discursul e același: eu nu mi-am făcut blog pentru bani, scriu pentru suflețelul meu, cititorii sunt pe primul loc, nu mă vând companiilor bla bla.

Asta până apare prima ofertă serioasă, când brusc optica se schimbă în: Eu nu vreau bani din blog. Cââât, 300 de euro? Bine, fie. De ce? Pentru că oricât de multe principii ai avea (corecte sau greșite), după ce pierzi zilnic niște ore timp de câțiva ani îți dai seama că nu ar fi o idee rea să primești și niște bani pentru eforturile tale. Pentru că și bloggingul serios înseamnă muncă, atunci când scrii articole, faci foto, video, nu doar dai copy/paste la comunicate de presă sau știri de pe net.

Nu zic acum că banii din blog trebuie să fie obiectivul principal (decât dacă ești problogger). Eu am scris ani de zile pe blog până să primesc bani sau alte beneficii, sunt și acum luni la rând când poate că nu am nici o campanie, sau poate refuz oferte pentru că nu se pupă cu chestiile în care cred eu. Cu toate astea scriu zilnic, pentru că obiectivul principal al blogului nu au fost banii, deși sunt bineveniți și ei.

Concluzia e simplă: strugurii sunt amari, până când ajungi la ei.

Recomandă prietenilor!



12
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
pardauro
Vizitator

Bloggingul nu este niciodată așa cum l-au văzut ei, la început de drum. După câteva luni, observi posibilitățile, îți dai seama de ce ești în stare, cum te descurci și dacă contezi pentru cineva.

Andrei Chisanovici
Vizitator

Totusi asta este o gandire sanatoasa: fac lucrurile bine, pana apar si rezultatele. Cine incepe de la bun inceput cu “vreau sa fac bani”, sigur nu are drum lung.

trackback

[…] mai devreme la Marius un articol ce face referire la felul in care bloggerii la inceput de drum abordeaza problema traficului si a […]

Bogdan Epureanu
Vizitator

Cu tot respectul, dar nu sunt de acord cu tine si o sa incerc sa argumentez.   Pot fi de acord ca toti cei care avem un site, blog, whatever urmarim sa obtinem un anume “profit”, insa nu cred sub nici o forma ca acest lucru este valabil pentru toti. Si o sa dau ca exemplu aici persoanele care au un site sau un blog pentru ideea de personal branding, care doresc sa isi creeze o anumita imagina (pe care, eventual, ulterior, sa o exploateze in off-line) si care nu si-ar dori ca acel scop sa fie diluat de diverse reclame sau… Citește tot »

TSBogdan
Vizitator

Din aceleași motive pe care le-ai enunțat și tu mai sus scriu pe blogul meu de peste 6 ani, deși nu a fost vreo lună în care să câștig mai mult de câteva zeci de lei, însă foarte multe în care doar am stat la povești cu cititorii mei!

trackback

[…] la capitolul Au publicat, dar prea puțin relevante pentru a ajunge la o audiență mare. Și da, traficul contează mult. Cât despre agențiile de PR, apar ca ciupercile după ploaie, de unde și explozia de comunicate […]