fbpx

Ce funcționează cu adevărat în marketingul online

Mai primesc din când în când întrebări pe tema asta, și de la clienți și de la cititori. Ce cursuri online de marketing recomand, ce strategii știu sigur că funcționează, care sunt cele mai eficiente metode de promovare.

Adevărul este că volumul de informație din domeniu poate fi copleșitor, chiar și după câțiva ani de lucrat în domeniu tot mai ai de învățat, plus că în marketingul online lucrurile se schimbă foarte rapid, ce funcționa acum un an e deja expirat și așa mai departe. Mereu apar trenduri noi, aplicații, rețele sociale, noi formate pentru reclame, iar utilizatorii de internet nu sunt ușor de încadrat într-un tipar, fiecare comunitate are alte gusturi.

Ne promovăm prin Facebook Ads sau Google Adwords? Depinde, știu clienți care nu au vândut nimic prin Facebook dar rup pe Google și invers, de regulă pe Facebook poți vinde chestii de fashion, entertaiment, nu lucruri serioase.

Facem campanii pentru a obține notorietate (hai să scoatem un viral) sau ne focusăm pe conversii și creșterea vânzărilor? Iar depinde de obiective, dacă ești o companie aflată la început de drum ai nevoie de notorietate, pentru a putea să îți crești și vânzările. Nimeni nu va cumpăra un produs de care nu a auzit, right?

Ne apucăm de creat conținut util pentru cititori pe care îl publicăm pe site/blog/rețele sociale sau ne axăm pe creșterea bazei de date cu abonați la newsletter? Aici e și/și, eu aș merge pe ambele în paralel, conținutul e bun pentru a atrage clienți noi, iar newsletterul pentru a îi fideliza pe termen lung, a le oferi exclusivități.

Ne facem site-ul responsive sau creăm o aplicație specială pentru mobil? Având în vedere că și Google ține cont de afișarea site-ului pe mobil, e musai să ai site responsive sau site dedicat pentru mobile. Când vine vorba de aplicație dedicată pentru iOS sau Android, discuția e complicată. O aplicație decentă poate costa câteva mii de euro, iar dacă tu vrei să o faci fără a oferi nimic util clienților tăi, doar aceleași chestii care sunt pe site, arunci banii pe fereastră.

De exemplu eMag a înțeles diferența între site și aplicație, împing puternic aplicația lor de mobil, iar reducerile sunt disponibile întâi în aplicație, după aceea în magazinul online. Plus alte facilități pentru utilizatorii aplicației.

Chestii care SIGUR nu funcționează în marketingul online:

Cumpărarea de fani în rețelele sociale – dacă vine o agenție sau un consultant și vă spune că trebuie să cumpărați fani pe Facebook pentru a părea importanți în rețelele sociale, puteți să îi scoateți afară în șuturi.

Cumpărarea de baze de date cu emailuri de pe net pentru a vă promova brandul proaspăt lansat. Știu că sunt mulți care zic că spamul pe email merită, deoarece costurile sunt mici și generezi totuși vânzări, dar dacă vrei să crești un brand pe termen lung spamul nu te va ajuta. Internetul nu uită.

După cum vedeți, fiecare strategie, metodă de promovare trebuie testată, nu există soluții universal valabile. Ce recomand eu mereu clienților este să testeze cu bugete mici, să monitorizeze mereu conversiile și să investească în acele acțiuni de marketing care le oferă rezultate concrete, nu doar afișări.

Recomandă

2 Comentarii

  1. A propos de spam-uri, in ultimele zile am primit mesaje pe LinkedIn cu invitatii la programe si business tours in USA si UK (ultimul chiar azi, de la London Business School). Cu siguranta sunt una din miile (sau zecile de mii) de persoane carora li se adreseaza invitatile.

    Oare care o fi strategia de marketing online a astora? Pe ce criterii isi selecteaza prospectii?

    Funny thing: programul de dezvoltare accelerata la care ma invitau – ce WOW suna, ma duce cu gandul la training-urile si conferintele motivationale de la noi – costa doar … 26.500 GBP (!!!) 🙂

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *