Nu știu de unde a apărut ideea asta, că un brand trebuie să fie activ online peste tot, imediat ce apare o rețea socială trebuie să își creeze un cont sau o pagină acolo. Probabil chestia asta pleacă de la cei care folosesc rețelele sociale ca utilizatori obișnuiți, dar s-au apucat să dea și sfaturi. Vine un patron și îl întreabă pe tip dacă le are cu rețelele sociale, el spune că da și începe să îi facă conturi în toate. De exemplu mi-au zis niște cunoscuți că li s-a recomandat să creeze pagini pentru companiile lor pe Google+, deși ar fi doar 47.000 de utilizatori din România, dacă ne luăm după statisticile de aici, iar timpul mediu de utilizare al Google+ este de 3 minute. Ne facem pagină de brand pe Google+ ca să ce, pentru a vorbi cu pereții? Timpul ăla poate fi utilizat mai eficient în alte medii, poate pe Facebook, poate scriind un articol pe blogul dedicat brandului, poate realizând un newsletter care să fie trimis clienților, poate optimizând site-ul pentru a fi mai relevant în motoarele de căutare.
Facebook se apropie de 5 milioane de utilizatori în România. LinkedIn are peste 700.000 de utilizatori. Twitter în jur de 50.000 utilizatori. Pinterest a avut în aprilie 120.000 vizitatori din România. Pe Google+ sunt 47.000 de utilizatori. Nu mai zic de Youtube și de rețelele sociale românești. Aveți de unde alege dacă vreți să fiți activi în social media, dar nu încercați să oferiți de toate pentru toți, sunt mari șanse să eșuați.
Nu zic să nu testați noile rețele sociale atunci când apar, dar de regulă trec câțiva ani până când o rețea socială devine destul de puternică pentru a merita atenția brandurilor.
Știu că e ciudat, cum pot spune eu că un brand nu trebuie să fie activ peste tot, eu, care folosesc activ social media și o recomand intens companiilor.
Totul se rezumă la timp și eficiență. Aveți timp de pierdut? Faceți-vă conturi peste tot, testați. Nu aveți timp? Faceți un audit de marketing, realizați un profil al clienților brandului și încercați să determinați unde își petrec ei cel mai mult timpul liber, unde puteți interacționa cu ei mai ușor. Alegeți mediile sociale care se potrivesc cel mai mult obiectivelor voastre și fiți activi acolo.
Să faci un cont nu e greu, să îl iei de la altul e mai greu… poate mulți fac conturi doar pentru a evita șantajul de domeniu …
@chris – ai căutat Coca-Cola pe Facebook?
Exista o mica eroare pe care multi o evita, nu toate reţelele de socializare sunt deschise si spaţiului romanesc, idee e luat din state si e preluata prost, nu are sens să-ţi faci cont de socializare pe toate reţelele daca site-ul tau e in limba romana…
Multi isi fac conturi dar oricum nu „au grija” de ele, le fac acolo sa fie la numar. Cum discutam zilele trecute cu un posibil partener: „Ai pagina pe facebook?” raspuns: „Daa! Dar nu stiu ce sa fac cu ea…”
[…] conturilor în rețelele sociale. Contrar celor spuse de unii specialiști, un brand nu trebuie să fie prezent în toate rețelele sociale. Cel mai important pentru o afacere care dorește să se promoveze online este să identifice […]
ajuta la SEO …
[…] activ în România lui 2016 pe internet. E aceeași poveste pe care o tot zic și eu, o companie nu trebuie să fie prezentă pe toate rețelele care apar, doar pentru că sunt la modă […]
[…] Se discută acum despre un trend nou prin companii, minimalismul în social media, adică să îți dai seama că nu are rost să fii prezent pe toate rețelele sociale, doar pentru că sunt și alții acolo, doar pentru că a apărut o jucărie nouă. Îți dai seama dacă acel canal de comunicare sau aceea aplicație te ajută să ajungi mai ușor la clienții tăi, să vinzi mai mult, dacă nu tai macaroana și te concentrezi pe platformele care chiar funcționează. Fix ce ziceam și eu acum 5 ani, că un brand nu trebuie să fie peste tot. […]