Mă uitam că în perioada asta a crescut foarte mult interesul afacerilor mici și mijlocii pentru vânzările online, toți vor să fie pe internet. Motto-ul acestei perioade pentru business e Adapt or Die, și cred că vedem mai repede adaptarea la afacerile mici decât la cele mari, care au o inerție la schimbare.
Faza e în felul următor, sunt afaceri care nu erau deloc pe internet, și acum vor de toate, și site, și prezență în social media, și clienți. Ca business ce poți face pe termen scurt sunt soluții de compromis, pentru a rezista, a mișca un pic, dar pe termen lung dacă vrei să crești va trebui să investești.
Începând de la restaurante și cafenele care au intrat pe zona de delivery prin FoodPanda sau Takeaway până la mici producători agricoli ce își fac magazine online pentru a ajunge la clienți, toți vor pe net. Cine nu are buget deloc improvizează, de exemplu avem un aprozar din zonă de unde am comandat fructe și legume de câteva ori, preiau comenzile telefonic sau pe pagina de Facebook, și livrează acasă inclusiv în localitățile de lângă oraș.
Pe timp de criză poate că merge un site făcut cu o temă de pe Themeforest și niște mesaje puse pe Facebook de orice angajat, sau de o tipă ce face pentru 50 de euro de toate, dar când lucrurile vor începe să își revină afacerile care înțeleg puterea internetului vor băga bani buni pentru a face lucrurile la modul profi, și cine rămâne la nivelul amator va dispare.
Râdeam la Advertica de oferte de genul celor de mai jos, cine are impresia că pentru 200 de euro primește un site cu design unic făcut în Photoshop și găzduire pe viață va plânge după câteva luni, când firma de web design dispare în ceață sau site-ul lor e virusat, dar foamea e mare, au apărut o mulțime de firme de genul ăsta, ce promit că fac orice pentru 100 de euro.
Ca idee, site-ul unde era oferta de mai jos era deja virusat, oameni profesioniști, ce să mai zic, rezultate garantate.
Și fazele astea le văd și pe zona de marketing online. Sigur, oricine poate da boost post pe o pagină de Facebook sau băga un card în Google Ads cu speranța că Google îți va seta automat o campanie spart, dar realitatea e că dacă nu știi ce să faci vei sparge banii aiurea. Am văzut campanii cu mii de lei cheltuiți pe Facebook sau Google care nu au generat nici măcar un client.
Scriam deja acum o lună că în vremurile astea specialiștii adevărați vor fi și mai căutați, că afacerile chiar vor să vândă acum, nu să strângă like-uri și comentarii.
Am primit mult mai multe cereri de colaborare în perioada asta la Advertica față de lunile anterioare, și unii dintre ei insistau pe ideea de preț de criză, că tuturor le e greu. Adevărat, tuturor ne e mai greu în perioada asta. Noi de exemplu lucrăm de 2 ori mai mult, că au crescut cererile de la clienții pe care îi aveam deja și investesc mai mult sau au apărut clienți noi care plătesc prețul corect.
Se găsesc oameni dispuși să lucreze ieftin pe zona de servicii, mai ales acum. Doar că cine lucrează ieftin nu îți oferă rezultate, calitate. Dar hey, poate că like-urile alea chiar țin de foame, nu?