Apropo de Viscri 32- Niciodată nu e ok să îi spui în față clientului că este prost

Am urmărit cu atenție și interes telenovela online Viscri 32, cea în care un patron de restaurant, supărat pe un client ce i-a lăsat doar o stea pe Google la recenzii, s-a apucat să îi facă public shaming pe pagina de Facebook oficială a restaurantului bio eco slow food etc celui care a îndrăznit așa ceva.

Faza este că Tudor e și blogger de travel, și lucrurile s-au aprins. Ideea e simplă, indiferent ce job are omul, dacă ți-a fost client în restaurant îl tratezi din postura de client, și asta înseamnă că nu te apuci să faci mișto de el pe internet.

Am băut o bere și am făcut niște burgeri cu Tudor la un eveniment, nu mi s-a părut genul de om cu fițe, dornic să lase recenzii negative doar pentru că nu are ce să facă.

Plus că cei de la restaurant fac mișto de el că a comandat un meniu cu 4 feluri de mâncare pentru o familie cu 4 persoane, dar omit să spună că era de fapt vorba de un tip cu soția lui și doi copii gemeni, care cred că au în jur de doi ani acum. Dar când mergi la restaurantul ăla probabil trebuie să comanzi regește, indiferent că ai nevoie sau nu.

Avem și noi clienți la agenție care primesc recenzii negative uneori, și regula de bază e cea din titlu, niciodată, dar absolut niciodată, nu e ok să îi spui clientului în față că este prost. În cazul de față a fost și mai rău, restaurantul a etichetat clientul într-o postare publică, a cerut fanilor să îi lase recenzii negative pe pagina de blogger, ba a mai făcut și mișto de el, că a cheltuit prea puțini bani, că slow food înseamnă și slow service, că s-a plâns de mâncare, că data viitoare să nu mai treacă pe acolo. Între timp au scos tag-ul, dar ei tot nu își dau seama unde au greșit.

Știu ce veți spune, orice publicitate este bună, dar nu e chiar așa. Indiferent cât de mult te-a deranjat opinia unui client, când primești o recenzie negativă pe internet prima recomandare e să vorbești direct cu clientul, prin mesaj privat. Poate a fost lipsă de comunicare, poate e o problemă banală ce poate fi evitată pe viitor, clienții de cele mai multe ori nu vor răzbunare, ci doar își doresc servicii mai bune, ca să revină cu plăcere. Am pățit de multe ori asta, un client nemulțumit poate deveni fan pe viață, dacă știi cum să îl câștigi, să arăți că îți pasă.

Oricum, să faci mișto în mod public de un client pe internet, pentru o recenzie negativă, și să îndemni comunitatea să îl atace, e jenant și trist. Să nu faceți din astea dacă aveți branduri pe care le gestionați.

Recomandă prietenilor!
  • 76
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
6 Comentarii
Ultimele
Primele Top voturi
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile
dam167

Ce nu-mi place mie e că trebuie tot timpul să existe un vinovat și aia e, nu se face. O fi fost Tudor Client, dar n-a fost corect ce a făcut el – e aiurea să spui că porțiile sunt mici când ai luat un meniu individual fie și pentru 2 persoane. Din ce văd eu, restaurantul ține la proveniența ingredientelor ceea ce îl face mult mai scump – aici iar nu e corect să arunci o chestie gen „40 de lei pentru păstăi” iar „ingredientele erau mai puțin proaspete ca în alte locuri” sună ambiguu. În schimb dacă au… Citește tot »

dam167

Opinia clienților e cea mai importantă, mai ales pentru echipa de la bucătărie, dar feedback-ul la un restaurant nu se dă așa dacă aștepți tu personal ceva sau vrei să se țină cont pe viitor de criticile aduse de tine. Cumva asta spune și postarea localului (deși e cam slobodă), că nu e un feedback realist. Și pe de o parte înțeleg și supărarea localului (deși n-am treabă cu industria) pentru că am mai văzut atitudinea asta – un restaurant scump, cu tot felul de mâncăruri și băuturi, primise un review prost pentru că pizza nu era nimic special. Nu… Citește tot »

Pato

Dam167 daca ar fi asa cum spui tu, ar trebui sa fie un restaurant fara amprenta online, și chiar și atunci cine a ar putea să-și de-a cu părerea pe blog, pe Facebook, etc. Fie ca e una buna sau rea. Chiar și în cazul asta ar trebui sa existe un registru de reclamații. Plus că e bine in viziunea domnilor de la restaurant doar când sunt review-uri pozitive, ei uite că nu poți să mulțumești pe toată lumea și acea categorie care caută ceva anume poate sa își spuna off-ul sa afle toți cei cu aceleași preocupări. Iar relația… Citește tot »

dam167

Strict legat de reacții, e ceva tipic românesc – atât restaurantul cât și clientul au avut reacții care provin din orgoliu și iritare pe care le putem analiza până nu mai putem. E foarte puternică dorința de boicot în România (deși cuvântul are alt sens văd că ăsta e cel folosit) și de a pedepsi pentru orice. Clientul asta a vrut, să pedepsească, nu să dea feedback, așa că localul a reacționat cum a știut. Din cauza unui astfel de comportament toți avem la un moment dat reacții de-astea, din păcate. Nu, relația nu e intimă, popa și doctorul nu… Citește tot »