fbpx

De ce 2 Mai și nu Vama Veche

Săptămâna asta din 2012 am petrecut-o pe plaja din 2 Mai. Probabil sunt tâmpit să bag bani în litoralul românesc 2 ani la rând, dar cât timp eu cred că primesc suficiente beneficii pentru cât plătesc cui îi pasă? Trebuie să mai facă cineva turism și în România, nu doar în Grecia sau Bulgaria, nu?

Am tras o fugă și în Vama Veche, părerea mea despre stațiune e aceeași ca în 2011. Totuși, am ales să ne petrecem majoritatea zilelor și nopților în 2 Mai pentru că în continuare:

• Prețurile sunt mai mici, atât la cazare, cât și la mâncare sau băutură.
  • Ușor ușor Vama se umple de fițe, mai ales în weekend. Am văzut mai multe mașini de 50k euro în Vamă decât în 2 Mai, și asta nu mă deranjează, doar că și atitudinea oamenilor din jur parcă e alta, Vama se umple se impresii și oameni care nu sunt ceea ce pretind că sunt.
  • în 30 de minute de umblat prin Vamă mi s-au cerut de 5 ori țigări sau bani. Da, cerșetorii sunt inofensivi, dar parcă nu merg în concediu ca să aud milogeli, nu?
  • În 2 Mai știm locuri unde se mănâncă bine, adică la Dinamo și în Micul Golf, în Vamă nu am mâncat decât o shaworma acceptabilă, la 14 lei bucata. Poate nu am nimerit eu restaurantul potrivit sau poate sunt prea sărac pentru Vamă. Comparativ vorbind, cu 37 lei în 2 Mai mănânci 2 ciorbe delicioase, o salată de icre, plus băuturi pentru două persoane.
  • Deși plaja din Vama Veche are nisipul mai fin ca în 2 Mai și valurile sunt mai mari, nisipul e plin de mucuri de țigară și gunoaie, mai multe ca la 2 Mai, unde mai dai din loc în loc de alge, dar cam atât. Nu știu cum stă treaba cu civilizația, dar zic că poate fi evaluată și după gunoaiele lăsate de cei ce merg la plajă și iși baga picioarele și mucurile în nisip.
  • La 2 Mai e mai multă relaxare, liniște. Probabil îmbătrânesc. Sigur asta e.

În concluzie, eu prefer să stau în 2 Mai, iar dacă am chef, trag o fugă cu mașina ca să îmi satur pofta de Vamă, 1-2 ore. În fond, sunt doar 2 kilometri între stațiuni.

Bonus, fetele sunt la fel de dezinvolte în 2 Mai comparativ cu Vama Veche, dacă nu chiar mai mult, ținând cont de plaja de nudiști de lângă micul golf:

Voi pe unde mai mergeți la plajă? Cu link dacă se poate, poate la anul mergem și noi în altă parte.

Update 2016, de la Andra:

Ar merge un mic update la articol, ca să nu se păcălească lumea. Micul Golf nu mai e ce-a fost: mâncare mult mai proastă decât eram obișnuiți, le lipsesc constant o sumedenie de preparate din meniu, servire foarte lentă, chelneri nepoliticoși. Săptămâna trecută, am comandat cașcaval pane, la micul dejun, și-am primit o bucată de cașcaval nepregătit, pentru că nu le venise încă bucătarul, la 10 dimineața. Recomand, în schimb, La Petya: mâncare foarte proaspătă, porții mari, servire bună, prețuri de 2 Mai. Salata de vinete, zacusca de casă și salata de icre sunt mai bune ca la mama acasă. Peștele-n saramură e deosebit. Cozile imense care se formează pe trotuar la ora mesei vorbesc de la sine.

Recomandă

18 Comentarii

1. salut!! nu am mai fost prin 2 mai de 2 ani si am auzit ca s-a cam ales praful de plaja de la nudisti. in august am de gand sa trag o fuga cu prietena mea(ea nu a fost niciodata acolo) si vreau sa stiu daca intr-adevar asa e.mai ales ca am innebubunit-o cu cate lucruri i-am povestit despre 2 mai:D:D:D

• Depinde la ce te referi. Plaja există, nudiști sunt, la micul golf se mănâncă în continuare bine. E adevărat că a crescut numărul mașinilor de lux parcate lângă plajă, dar dacă vii de luni până vineri cred că e ok, în weekend se umple și 2 Mai.

2. Anul acesta am citit multe pareri despre statiunile din Romania, dar parca tot nu ma convinge nimica. Poate sunt eu fitoasa dar parca tot nu m-as duce 15-16 ore cu masina pana la mare cand in 10-11 ore ajung in Croatia.

• 130 la Vila Bianca pt că am vrut AC, cameră mare, curte cu verdeață pt copii, aproape de mare, grătar în curte, foișor, din astea, Găsești de la 50 de lei, dacă nu ai pretenții.

3. nu imbatranesti. si eu vreau acelasi lucru cand ma duc la mare: LINISTE. Pana la urma de aia ma duc in vacanta, sa ma relaxez.
    Uite in 2 mai nu am fost pana acum, poate am sa trec si eu pe acolo.

4. Tocmai ne-am intors din vacanta la 2 mai, la Casa Margo. Si pot sa spun ca deja am nostalgii. Drumul a fost super, mergand aproape toata distanta pe autostrda.

Am ajuns la destinatie si am fost cazati de cum am ajuns. Prima impresie a fost deosebita: proprietara este o doamna extrem de amabila cu turistii, in acelasi timp coordonand totul cu o mana de fier. Deci super!

Curatenie in fiecare zi, prosoape schimbate zilnic, bai curatate, lenjerie curata, totul curat si modern. Aer conditionat, spatiu, doua balcoane, tot ceea ce este necesar unui turist. Personal amabil, mai ales doamna care se ocupa de curatenie.

Am putut merge inclusiv cu catelusa noastra. Surpriza cea mai mare a fost insa terasa.

Mancare excelenta, totul proaspat si preparat cu mare atentie, ingrediente cat mai naturale, iar atmosfera super: imaginati-va mese situate printre tufe de trandafiri, al caror miros era minunat, mai ales seara.

Aproape de plaja, foarte aproape de golf si de plaja de nudisti, intr-o statiune unde te poti odihni dar si distra, fiindca in trei minute de condus esti la Vama Veche.

Concluzia: cu preturi decente poti avea o vacanta de vis si in Romania, fara manele, seminte, lanturi si pet-uri. Pana si plaja era curata!

5. Anul acesta Merg si eu pentru prima oara in 2 mai. Sper sa fie linistea despre care am tot citit pe forum, caci Merg cu puiul meu de 1 an. Tot la Margo

6. Cu parere de rau nici 2 Mai nu mai e cea fost sa fim seriosi majoritatea parveniti cu fite care mai de care isi etaleaza masinile, plaja super aglomerata de rulote faci slalom printre ele, proprietari parca sunt stapani pe plaja, NU MAI E CE A FOST

7. NU MAI E CE A FOST 2 Mai. A devenit o afacere pentru cei de acolo mancare proasta, aglomeratie plin de rulote proprietarii acestora se cred stapani pe plaja, fite , administratorii campingului sunt mana in mana cu primaria si au umplut plaja de rulote, niste vechituri pe care le inchiriaza cu ziua.

8. Nici cu Vama nu imi e rusine aproape la fel e si 2 Mai, aici fata de Vama e mai liniste inca, dar in rest e la fel.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *