Masurarea eficientei unei campanii online. ROI-ul, bata-l vina!

Unul din motivele pentru care multe companii sunt sceptice in privinta promovarii online este ca nu pot masura eficienta campaniilor derulate in acest mediu.

Nimic mai gresit, ROI-ul poate fi masurat, doar ca trebuie stabiliti dinainte indicii pe care vreti sa ii verificati pe parcurs si scopul campaniei: notorietate pentru un anumit produs, branding, vanzari, construirea unei baze de date cu clienti potentiali etc.

ROI in campaniile online

Ce poti masura intr-o campanie online:

  • Numarul pe vizitatori unici care au ajuns pe site-ul tau;
  • Numarul de clicuri pe paginile de vanzare a produselor sau serviciilor tale;
  • Numarul de descarcari al unor materiale (carti electronice, brosuri);
  • Numarul de abonari la newsletter-ul companiei;
  • Numarul de like-uri si share-uri pe Facebook, numarul de retweeturi pe Twitter;
  • Numarul de linkuri aparute pe bloguri care vorbesc despre campania ta;
  • Numarul de vizualizari al unui spot video, daca ai si materiale de acest gen in cadrul campaniei;
  • Numarul de emailuri primite prin formularul de contact de pe site-ul campaniei, daca vinzi un produs sau serviciu pentru care sunt necesare detalii suplimentare;

Lista cu indicatori poate continua, dar ati prins ideea, campaniile online pot fi masurate. Avantajul campaniilor online, inclusiv a celor prin social media, este ca poti ajunge la clientii potentiali cu un cost mai mic decat al campaniilor offline si poti calcula randamentul unei campanii.

De exemplu prin Google Adwords costurile sunt infinit mai mici fata de o campanie de direct mailing. E suficient sa realizez un site atractiv, sa cumpar afisari, sa setez cuvintele cheie pentru care vreau sa apara  anuntul meu si acesta va apare imediat pe prima pagina a motorului de cautare, iar potentialii clienti ma vor contacta.

Vreti sa monitorizati activitatea utilizatorilor pe site si nu stiti de unde sa incepeti? Incercati Google Analytics, e gratuit. In plus, pentru a vedea ce discuta lumea despre brandul vostru, exista suficiente tool-uri pe care le puteti incerca, tot gratuit.

Ideea e ca pe internet aproape totul poate fi masurat, trebuie doar sa stabiliti obiectivele campaniei inainte de inceperea ei si indicii pe care ii veti monitoriza. Sa nu uit de faptul ca atunci cand vine vorba de campaniile online, ele pot fi modificate si imbunatatite chiar si dupa ce au fost demarate, spre deosebire de o campanie de promovare prin mediile clasice (radio, TV, presa scrisa, panotaj stradal).

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

7 Comentarii

  1. bun articol! si de foarte mare ajutor.
    personal nu am intalnit companii care nu vor sa se promoveze online ci doar preturi foarte mari cerute de agentii si freelanceri. In afara de asta clientilor nu li se explica in clar ( asa cum faci tu in acest articol ) ce ar trebui urmarit, cum si de ce. Apoi mai este si neseriozitatea pe care o ofera freelancerii ( amanari, articole: ca sa fie, nu stabilesc rezultate, etc ).
    Asa ca: trebuie sa lucram putin la stabilizarea conditiilor.
    parerea mea!

    (0)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: