Cât de lung trebuie să fie un articol scurt pe blog

Discutam recent cu un blogger despre lungimea optimă a unui articol pe blog. Îmi spunea același lucru pe care îl aud de mai mulți ani, că oamenii nu mai au timp să citească articole lungi, că lumea e tot mai ocupată și vrea să afle informația repede, că la un articol scurt are zeci de comentarii iar la unul lung, detaliat, are 3-4, că se gândește să scrie mai multe articole scurte, dacă astea au succes la cititori.

Inițial vroiam să îi dau dreptate, lumea nu mai are timp de articole lungi. După aia m-am uitat în arhiva blogului și am văzut că cele mai citite articole de pe acest blog sunt lungi, cum ar fi:

Mai găsesc multe alte exemple în arhiva blogului, dar de regulă am avut mai mult succes la cititori cu articolele lungi decât cu cele scurte, deci afirmația cu oamenii nu mai citesc articole lungi nu ține. Încă un lucru important de reținut este că articolele lungi s-ar putea să nu îți aducă trafic pe moment, dar ele devin acele articole de referință care vor fi menționate și linkuite mult timp de acum încolo pe internet, deci atunci când verificați care articole au prins cel mai bine la cititori verificați o perioadă mai mare de timp, nu doar ultima săptămână.

Secretul succesului articolelor lungi de pe un blog? Aranjarea articolului astfel încât cititorul să poată ajunge rapid la cele mai importante informații, să le poată scana, să rămână cu niște concluzii după ce termină de citit. Un titlu care spune exact ce va afla cititorul din acel articol, folosirea de liste cu argumentele, împărțirea unui articol lung prin subtitluri (H3 anyone?), inserarea de spații între fraze, adăugarea de imagini reprezentative din loc în loc, chestiile astea nu sunt greu de realizat, dar ajută cititorul, îl mențin pe pagină, chiar dacă articolul are câteva mii de caractere.

Multe articole lungi se pierd în neamtul internetului pentru că nu au o structură, o idee de bază, sunt doar însiruiri de propoziții fără sens puse la un loc. Cititorii citesc în continuare, dar depinde și cum le pui informația pe tavă. Între un articol lung și bine structurat și unul care nu are început, sfârșit sau pauze eu îl voi alege mereu pe primul.

Cât despre articolele scurte, da, și ele prind la cititori, dar veți remarca că de regulă multe dintre ele sunt doar trimiteri către alte articole de pe site-uri sau bloguri, articole care sunt lungi, detaliate.

Cât de lung trebuie să fie un articol scurt pe blog? Uitați-vă la cele mai apreciate articole de pe blogul vostru și decideți singuri!

Voi ce fel de articole preferați, lungi sau scurte?



15 Comentarii

    1. Offtopic – dacă mitul cum că mărimea nu contează ar fi adevărat atunci ar fi o mulțime de vibratoare mici de vânzare prin sexshopuri. Nu sunt, semn că nu este cerere pentru ele.

      Ontopic – eu mi-aș schimba profilul blogului în locul tău dacă ai mai mult femei care te citesc, m-aș apuca de recenzii la cosmetice, hăinuțe, din astea. 🙂

  1. Asa-i! Postarea, dacă e bine structurată, e citită, chiar dacă are un număr mare de cuvinte.
    Pe lângă asta, important e şi începutul. Să fie atractiv, să capteze interesul, să-l ajute pe cel care citeşte să mergă mai departe.

    1. Nicu, uneori subiectul e prea complex pentru a putea fi prezentat în 100 de cuvinte, adică o frază. Asta dacă creezi conținut pe bune și nu doar trimiți către cei care îl crează.

  2. Depinde de nisa si de cum prefera utilizatorul sa consume articolul. De exemplu, in nisa digital marketingului si in special SEO, articolele trebuie sa fie cat mai cuprinzatoare, cat mai detaliate, cu cat mai multe exemple. Un articol de cateva sute de cuvinte este ignorat complet. Cei din aceasta nisa prefera sa citeasca studii de caz cuprinzatoare decat un articol de genu “3 tips to make your content look better” care e facut de umplutura in 99% din cazuri. Deci depinde de la caz la caz. Daca scrii despre acnee si solutii pentru a scapa de cosuri poate ca e mai bine sa scrii mai multe articole mici si mai specifice.

    1. Corect, eu mă refeream la blogging în general, dacă mergi pe nișe e clar că articolele elaborate vor prinde mai mult, practic vorbim de evergreen content, care atrage trafic constant în timp.

  3. Articolele respective nu sunt apreciate pentru ca sunt lungi, ci pentru ca subiectele aboradate sunt interesante inca din titlu. Nu ai de unde sa stii cat de lung e un articol atunci cand il accesezi. Eu mereu dau click pe cele de genul ,,ce as fi vrut sa stiu in x ani” de ex. Articolele lungi le citesc pe sarite. Si am observat ca si altii imi citesc articolele de peste 1000 de cuvinte pe sarite dupa cum comenteaza pe langa subiect uneori :))))))

  4. Dacă cineva are ceva de spus , depinde de nivelul său de inteligență în a spune mult în cuvinte puține, obligatoriu îi trebuie atâtea cuvinte câte sunt necesare pentru prezenta în întregul său ceea ce expune, pentru a fi pe înțelesul tuturor celor care vor citi .

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: