fbpx

De ce nu merge marketingul afiliat in Romania

Marketingul afiliat reprezinta o metoda de promovare online prin care advertiserii, firme sau magazine online care vand produse si/sau servicii, plătesc publisherii (proprietarii de site-uri, bloguri, forumuri, portaluri, comunitati online etc) doar daca clicul facut pe site-ul publisherului  are ca rezultat efectuarea unei cumparaturi pe site-ul advertiserului. Publisherii promoveaza produsele sau serviciile advertiserilor pe site-ul lor si sunt platiti in functie de rezultate, adica cumpararea de produse/servicii sau efectuarea unei actiuni prestabilite, de către un vizitator.

De retinut ca advertiserii isi plătesc publisherii numai în momentul în care clicul facut de noul client are ca rezultat efectuarea unei vanzari. Nu este ca in promovarea clasica prin afisare de bannere, unde publisherii incaseaza banii in functie de numarul de afisari/vizitatori sau numarul de clicuri efectuate lunar, indiferent de vanzarile generate.

Bobby explica cu ceva timp in urma mai detaliat cum sta treaba cu affiliate marketing. Krumel se intreaba de ce nu merg afilierile in .ro? Pai eu nu stiu. De unde sa stiu eu asa ceva, doar nu lucrez in domeniu, nu am studii de „online marketing”. Dar daca tot ma invart prin online, hai sa analizez problema.

In primul rand avem mai multe parti implicate in procesul de affiliate marketing:

  1. advertiserii
  2. intermediarii
  3. publisherii
  4. utilizatorii de internet

Advertiserii

Cine s-a bagat pana acum in 2parale: Tuatara, CaptainGo, Marketonline, Flori in Bucuresti? Sunt ok, dar nu sunt nume care sa te dea pe spate, mai ales in conditiile actuale si tinand cont de ultimele barfe despre MarketOnline, care nu suna prea bine.
Cunoasteti firme sau magazine online „mari cu adevarat” din Romania care sa vanda online, prin afiliati? Nu, poate si pentru ca cei care sunt destul de credibili pentru a atrage publisherii intr-un sistem de marketing afiliat vand mult si bine…pe cont propriu.
Primesc mailuri de la Vola.ro sa ma bag si eu in reteaua lor de marketing afiliat. Nu mersi le zic eu, nu e de mine, sunt prea sceptic sau poate prea critic!

Intermediarii

Vad ca au aparut retele de marketing afiliat, de ex 2parale.ro, insa advertiserii care sa se promoveze prin intermediul lor nu prea se inghesuie, poate si pentru ca stiu ceva: publisherii care vor sa intre in retele de genul asta sunt la randul lor putini si irelevanti. Avem chiar si un forum dedicat marketingului afiliat, dar…
Intermediarii in marketingul afiliat din Romania, atat cat e, nu sunt prea multi pentru ca majoritatea celor care ar putea sa faca asta considera ca „inca” nu se merita pe .ro. De ce sa munceasca o firma care face soft un an la site, proiect, concept, convins advertiseri, publisheri, promovat proiectul etc, fara garantia ca vor scoate bani din toata afacerea?
Nu e mai simplu sa scoata treizeci de site-uri pe banda, cu garantia ca iau banii la timp?

Publisherii

Multi publisheri gandesc cam asa: daca clientul potential care a facut clic la mine intra de pe un alt IP si abia atunci va cumpara? Daca are un provider gen RDS care iti schimba IP-ul de fiecare data cand te conectezi la net? Daca…. Aaa, pai da, imi zice Vola.ro in mailul legat de afilieri, dar noi tinem cont de IP si platim chiar daca cel care a intrat de la tine va cumpara mai tarziu de la noi, pana in maxim 90 de zile sa zicem!

90 de zile e perioada maxima pana iti iei comisionul din marketing afiliat, conform Vola.ro. Adica daca un client a intrat de la tine de pe IP pe site-ul advertiserului, chiar  va cumpara dupa trei luni, tu iti vei primi comisionul, cei 10%…dupa trei luni, desigur. Voi stiti cati bani scoate un publisher cu niste site-uri traficate in 3 luni? Sa faca cei care invart banii in online socoteala, ei stiu mai bine. In 3 luni se schimba 15 bannere, se fac 30 de campanii, se aduna mii de euro …. o caruta de succes online.

Sa nu uit de spamul pe care multi publisheri si-au construit site-urile!Cum sa intre un site de stiri IT cu 10.000 de vizitatatori zilnic in marketingul afiliat, la un magazin online de IT&C sa zicem, atunci cand el stie ca 80% dintre vizitatori provin din optimizarea pe cuvinte cheie care nu exista pe site ( landing pages goale), spam pe email la greu cu baze de date cumparate cu 100 lei/10.000 adrese, pagini cu femei goale, descarcari de software gratuit…

Mai bine publisher-ul ex-spammer vinde bannere la kilogram firmelor care pun botul la statistici marete, crezand ca utilizatorii din statistici, cei care vin pe site, o fac pentru ca el ofera „premium content”. Bonus, mai sunt si smecheriile facute de unii publisheri pentru a avea mai multe afisari pe zi ( paginile isi dau refresh automat printr-un script), care dau iar bine in statistici. Nu ar fi prea motivanta pentru acesti publisheri afilierea, nu-i asa?

Deci este o problema si cu publisherii. Sunt putine site-urile romanesti cu multi vizitatori, continut de calitate si disponibilitate in a se inscrie ca marketing affiliates. Mitul comunitatilor online din jurul unui site…e un mit, in 95% din cazuri. Ce publisher are chef si timp acum sa explice vizitatorilor ca e bine sa cumpere online prin intermediul lui de la magazinul X sau Y, deoarece el este afiliat?

Utilizatorii de internet

Dar de ce nu vrei sa te afiliezi, ca doar iti dam bani, zice advertiserul? Pai pentru ca in Romania nu se cumpara online decat direct de pe site-urile de comert electronic ( motoarele de cautare dupa pret nu se pun, nici okazii.ro). Lumea nu are incredere in terte parti, adica in afiliati, pentru a cumpara prin intermediul lor. Romanii nu sunt decat vreo 7 milioane online, iar dintre totalul populatiei Romaniei, 20 milioane de locuitori, cumpara online doar 3-4%.
Motive pentru care romanii nu cumpara online:

  • platile online care inca merg greoi la noi;
  • comisioanele percepute uneori pentru plata online;
  • sistemele de curierat neserioase;
  • garantiilor cu intarziere sau chiar lipsa garantiilor;
  • neseriozitatea unor magazine online.

Romanii care deja cumpara online stiu de unde sa cumpere ( mai ales de afara) si nu au nevoie de explicatii sau de marketing afiliat. Cei care nu cumpara, adica 97% din populatia Romaniei, necesita un efort prea mare pentru a fi educati si convinsi.

Facem un rezumat al situatiei din Romania?

Avem putini advertiseri interesati sa vanda prin afiliati. Avem putini intermediari care sa investeasca bani, timp, sa evanghelizeze in online, iar portofoliul si reputatia lor e mica. Publisherii nu se baga pentru ca nu se merita sa promoveze serviciul de afiliere, e mai eficient sa foloseasca alte metode de monetizare. Bonus, avem putini oameni interesati de cumparaturi online si chiar daca cumpara online, ei o fac dupa ce analizeaza toate magazinele online din domeniul respectiv, deci sigur nu de la primul clic.

In conditiile astea, nu e de mirare ca marketingul afiliat nu merge in Romania! Vad articole optimiste care afirma ca se va schimba situatia datorita contextului economic actual. Pe bune? Vreti sa stiti cum gandeste un publisher care are un site cunoscut cu multi vizitatori? De ce sa ma bag pe marketing afiliat si sa stau cateva luni pana vad primii bani din comisioane sau poate nu voi scoate nimic, cand pot sa raman pe bannere ca si pana acum si sa fac banul gros luna de luna?

Gata, cred ca am criticat destul viitorul marketingului afiliat in Romania, astept sa vad si articolele pozitive despre un viitor luminos.

Sursa foto 1 si sursa foto 2

Recomandă

31 Comentarii

  1. wow. ai muncit ceva la postul asta.
    10% comision din ce? din vanzare? la un lcd de 500 lei tu primesti 50 lei? si nu e bine? la un banner cat primesti.
    ca advertiser normal ca mi-ar conveni. este un fel de upgrade la google adsense. platesc nu numai pentru vizita ci direct pentru vanzare.
    dar eu vad lucrurile din afara si poate din aceasta cauza mi se pare ok.

  2. 10% din pretul de vanzare al biletului, la biletele de avion, de exemplu. Comisioanele difera de la un advertiser la altul si de la un domeniu la altul, cel putin asa am auzit.

  3. Si eu care ma gandeam sa iti mai trimit un mail sa te conving de afiliere..:)
    Sa o luam pe puncte:
    – in turism noi estimam ca procentul celor care cumpara online e de 4,5 – 5% adica la 7900 /saptamana cam 395 (conform Trafic) pentru mariussescu.ro E adevarat mai aplicam o rata de conversie dar la puterea ta de convingere….
    – marea majoritate a celor care cumpara un bilet de avion o fac in intervalul 7-30 de zile inainte de zbor
    – platile le facem lunar

    Prin urmare (corecteaza-ma daca gresesc) inseamna ca sumele vor incepe sa curga din prima luna. Zic ”curga” pentru ca sumele sunt mai mari decat cele pe care le-am plati pentru publicitatea clasica. Cel putin noi…

    Turismul mai are cateva avantaje majore (probabil le poate confirma si CaptainGo)
    – fara livrare prin curier – totul pe mail
    – fara garantii si produse neconforme
    – fara complicatii la eventualele retururi
    – toate ”produsele” sunt pe stoc.Nu trebuie sa verific la furnizor si sa te sun peste 2 ore…

  4. Sunt o gramada de motive pentru care nu merge acum, si sunt multe motive pentru care am facut 2Parale.

    In nici un moment nu am zis ca se vor face sume uriase de bani de la inceput. Scopul nostru definit este ca in 6 luni publisherii sa faca cat de 2-3 pizza pe luna, apoi peste un an salar minim pe economie si apoi sa crestem serios.

    Noi incercam sa facem ceva foarte cool, si suntem in it for the long road. Cei de la ANEC incep si ei initiative pe ecommerce, si incearca sa aduca o valoare. Am avut placere sa ma intalnesc in ultima perioada cu mai multe persoane, si fiecare incearca sa schimbe ceva in bine.

    Krumel a dat o stare serioasa a pietei, dar in acelasi timp ne-a ajutat ENORM. Sfaturi, leads, ne prezinta la toata lumea, povesteste despre 2Parale. Cel putin un furnizor va veni datorita lui. E o chestie sa critici starea actuala si sa ni se dea sfaturi si sa ni se arate probleme. E alta pur si simplu sa descurajezi posibili cititori sau furnizori sa intre in sistem.

    Daca nu am putea sa schimbam nimic am fi ramas in the dark ages.

    Intr-o viata ideala display advertisingul ar merge si nu ar mai trebui sa facem nimic decat sa scriem pe blog cum ne-a certat seful si a doua zi ne-am putea demisia.

    In realitate trebuie sa lucram ca niste animale, si o facem cu placere pentru ca ne place si speram ca poate poate vom aduce o valoare, si ceva mic daca schimbam noi, si mai schimba si celalalt, apoi poate mai vine si al treilea care face ceva misto.

    Aff Marketing e fair pentru ca nu apara interesele, pentru ca toti au sanse egale. Pentru ca daca faci un site cu un continut misto, cu valoare, cu comunitate, cu informatii helpful (cum e bookblog) esti rasplatit. Pentru ca cei care scriu despre seful nu castiga, dar cei care se chinuie si fac research si devin experti intr-un domeniu castiga mult. Dar doar inafara.

    Vrem sa ii facem sa castige si aici, acasa.

  5. Radu-aproape ca m-ai convins ca…totul va fi bine. Nu am vrut ca incheierea sa fie pesimista, doar ca pe moment cam asta percepe lumea din marketingul afiliat in .ro, in mare parte.

    Normal ca ar trebui recompensati cei care muncesc pentru continutul lor, asa ar fi si logic. Insa cum spuneam si eu, tot asta e si unul din motivele pentru care publisheri importanti nu intra in sistem: lipsa continutului de calitate. Decat un clic pe luna din afiliere, mai bine un banner pe jumatate de pagina si banii sigur.

    Daca e asa cum spui tu, solutia in .ro momentan ar fi concentrarea marketingului afiliat pe site-uri mai mici, dar cu un continut original si un trafic strict pe nisa fiecaruia, pentru ca randamentul sa fie maxim.

    Mai trimite inca un comentariu ca asta si poate testez si eu sistemul vostru, desi advertiserii sunt putini.

  6. Marius (Sescu) afilierea tiune de nisa. Site-urile mari nenisate nu au nici o sansa sa castige ceva din afiliere.

    Deci, cand vorbim de marketing afiliat, vorbim de nisa.

    Si cum nisele in .ro sint putine, marketingul afiliat e la inceput si are o sansa.

    Am evitat sa comentez pana acum, vorba lui Radu ..m-as fi asteptat la un val pro marketing afiliat, dar dimpotriva multi nu iau in calcul nisarea.

    Vb. la ODO. 😛

  7. Krumel, cum spuneam si mai sus, nu sunt anti marketing afiliat, doar ca eu asa consider ca se vede situatia in Romania acum.

    S-ar putea sa testez si eu serviciul pe .ro, pentru a nu fi acuzat de ipocrizie.

  8. Nu cred ca e vorba de acuze, doar ca marketingul afiliat ca mod de a face bani, e potrivit crizei. 😀

    Temerile tale sint reale, nu e vorba de ipocrizie, dar trebuie deschisa o noua directie pe .ro: nisele si marketingul de nisa. 🙂

  9. Prin sistemul asta risti sa faci publicitate in mod gratuit sa creezi notorietate unor site-uri de unde nu primesti mai nimic din reclama, in plus cine garanteaza pentru corectitudinea magazinului online, traim in Ro, poate ma trage in teapa?! sunt temeri intemeiate de aceea sistemul CPC a prins mai bine.

  10. Treaba cu notorietatea:

    Am vorbit cu mai multi furnizori il ultima perioada. Din cate am inteles chiar daca acum un an mergeau bannerele pe bloguri, „Notorietatea” nu se mai transforma in rezultate pe partea lor. Si au renuntat la display advertising pe majoritatea blogurilor (95%)

    Notorietatea nu se transforma in rezultate dupa cum se vede ca dupa an ecommerceul la noi e exact in acelasi stadiu desi s-au dat multi bani pe bannere.

    Notorietatea se vede ca nu merge in nenumarate studii facute inafara care proiecteaza ce se intampla si la noi cu display advertisingul.

    Oricine are un continut nisat si de calitate va face mai multi bani folosind acel continut(care de exemplu invata ceva consumatorii) decat daca ar arunca un banner CPC.

    Notorietatea se vede acum cum se transforma in vanzari pe partea furnizorilor, sau mai exact cum nu. Magazinele nu sunt interesate (cum ar fi Orange de exemplu) de „notorietate”, ei trebuie sa vanda.

    Daca zici ca nu faci bani din afierele inseamna ca furnizorii inainte ti-ar fi dat bani fara nici un rezultat pe partea lor.

    @marius: man imi pare rau daca am dat impresia asta, nici nu se pune problema de ipocrizie sau orice fel de genu asta. cand crezi ca we’re good enough poate ne dai o sansa, stim ca increderea trebuie sa o castigam.

  11. @Autogreen – mentionez adesea servicii sau produse, chiar daca nu am avantaje materiale. Nu se rezuma totul doar la bani, cel putin nu din start.

    Oricum, nu am spus ca serviciul X sau Y este bun sau cel mai bun, au fost doar cateva exemple aflate la indemana.

    Daca cunosti alte modele „de succes” le poti mentiona, voi avea grija sa apara pe blog.

  12. @Radu – eu mi-am cumparat produse de pe un site care avea reclama pe un blog, la 3 luni dupa ce am vazut bannerul si culmea, fara a face clic pe banner.
    Sunt bannere bine realizate care atrag vizitatorii, mai ales daca sunt corelate cu o oferta buna. Vezi
    http://www.zoso.ro/2009/02/garantezi-ca-vnd-mai-mult-daca-bag-reclama.html

    Sunt bannere inutile pentru ca prezinta oferta slaba cu o grafica nereusita.

    Sunt bannere utile pentru mentinerea notorietatii si pentru reputatie. Au fost campanii pe bloguri inutile in perioada campaniei dar care au fost utile pe termen lung datorita mentiunilor in presa, pe bloguri, la Tv etc ce s-au convertit in vanzari.
    https://www.mariussescu.ro/2008/07/influenta-blogurilor-asupra-unui-brand/

    In mare sunt de acord ca bannerele nu sunt eficiente, dar depinde si de oferta, grafica, pozitionare, mecanismul campaniei…

    Pe nise sper sa fie asa cum zici tu pe termen lung, ar fi o sansa pentru a creste continutul de calitate pe diverse domenii despre care nu gasesti informatii pe net.

  13. bun postul, si mai buna discutia…

    eu fac affiliate de vreo 4 ani pe extern, si am o intrebare pentru cei care au programe: in ro nu se pun cookies ? nu am investigat prea atent fenomenul local, dar poate ca ar fi momentul.

    personal, am cistigat mult mai bine din affiliate fata de banner, dar implica o targetare foarte clara.

    nu prea merge sa vinzi camere foto high end pe un blog generalist..

    just my 2 cents

  14. @razvan – doar daca nu e un blog generalist cu poze funny facute de camere foto high-end.

    de cand am publicat articolul am vazut mai multe statistici interesante legate de eficienta affiliate marketing in raport cu nisa siteului, care ar contrazice ce spui tu.

    Totusi, Romania nu a fost niciodata o tara in care regulile sa fie respectate, iar consumatorii romani de internet…vai de mama noastra.

  15. Momentan in Ro ducem lipsa de date. Sper ca in 6 luni sa avem destule informatii cat sa putem face ceva statistici si sa sugeram un mod de abordare folosind Online-ul nostru.

    Intre timp, pe partea de chestii generaliste in RO exista muuulta oferta, si uneori de o calitate discutabila. Pe de alta parte continut nisat duce spre inexistent.

    Inafara e competitie mare pe nise.

    As vrea sa vad si eu statisticile tale. Eu ce am vazut este cel mai bine merge (SEM, SEO), loyalty sites, voucher sites, price comparison.

    Inafara sa iti deschizi inca un site pe tema de loyalty nu are nici cel mai vag rost, la fel pentru price comparison. Sunt cativa mari. La noi nu este nimic AFAIK pe loyalty, pe voucher doar cuponix.

    Lasand cele generale, parerea mea total subiectiva si poate imbecila este ca un continut misto si nisat intotdeauna va face bani prin afiliere pentru ca nu „vinde”, ci ofera o valoare in plus. Daca ii zici ca si expert in fiere de calcat ca Bosch e cel mai bun, faci un review, dai motive si il convingi, cand ii dai linkul sa isi cumpere il ajuti deoarece ii scoti un obstacol din cale (cautat produsul online).

    Asa, as vrea sa vad si eu statisticile la care te referi:)

  16. @Radu – cred ca deja le stii, cel putin o parte din ele. Ce ai spus e adevarat, dar trebuie ca si oferta pe care afiliatul sa fie buna, puterea de persuasiune si renumele, autoritatea in nixa X nu sunt de ajuns, daca produsul de dublu la pret fata de un alt magazin online.

    @Zvoner – perfect de acord, si sefului chiar ii place, de cele mai multe ori.

  17. nu intotdeauna pretul este factorul determinant in vinzare. este treaba comerciantului si/sau afiliatului sa ofere beneficii adiacente care sa justifice un pret mai mare.

    spre exemplu, pretul e mic, dar livrarea in 2 sapt fata de pret cu 5% mai mare dar se trimite imediat…

    voi ce ati alege ?

    @Radu…indiferent citi jucatori sint pe o nisa, mai este loc pentru unul…nu vei deveni milionar cum e liderul, dar tot vei prinde ceva cit timp esti dispus sa investesti timp si/sau bani..

  18. @marius…atit timp cit obtii profit iti joci sansa…si s-ar putea sa faci mai multi bani decit cel de pe locul 1..in 5 ani am vazut destui care au plecat tare, au devenit lideri si in 8 luni au ramas fara bani si au disparut..

    in al doilea rind, daca nu exista concurenta se ajunge la abuzuri…exemplul cel mai clar este google, care detinind vreo 80% din piata de ppc isi permite sa trateze pe toata lumea ca pe niste gunoaie..sau microsoft, care pina la aparitia firefox nu facea nici o imbunatatire la browser..ce rost ar fi avut mozilla sa intre pe o piata unde liderul avea 95% cota ? si totusi au intrat…

  19. Rezultatele sunt cuantificabile si dai bani doar pe ele, cam asta e ideea cu afilierea. Nu merge in Romania pt ca suntem la inceput si cu site-urile si cu produsele si cu comertul online cu tot, dar trebuie sa porneasca de undeva. Felicitari lui Radu Spineanu pentru ca este un adevarat profesionist si stie dumnealui de ce :p. Face pionerat acum dar asta cred si sper ca ii va aduce de castigat intr-un viitor. Cat de apropiat sau de indepartat e el, ramane de vazut.

  20. Foarte bun articol despre afiliere. Reprezinta opinia unui publisher, iar aceasta este foarte importanta. Multumesc Marius.

    In ceea ce priveste marketingul afiliat, acesta e inca la inceput in Romania (dupa cum s-a mai spus), dar are sanse mari de dezvoltare (drept dovada sunt articolele din ultimul timp din blogosfera). Lumea incepe sa vorbeasca, sa se intrebe, sa calculeze daca are ROI suficient, daca e o alternativa viabila de monetizare a unui site (fata de cele existente).

    Succesul utlizarii acestui instrument de monetizare a unui site depinde de la un site la altul, de la un publisher la altul. E clar ca daca trantesti un banner ce promoveaza pantofi de dama, pe un site pe care se scriu review-uri din domeniul IT, acesta va avea rezultate foarte proaste.

    Lumea nu mai crede oferta furnizorilor. Oamenii nu mai cred la fel ca alta data in super discount-urile oferite. Consumatorii cred ca daca e la reducere – e prost. Daca e scos in fata, „vor sa scape de acest produs”. Lumea intreaba apropiatii atunci cand sunt pe cale de a face decizia de cumparare, iar apropiatii pot fi alte site-uri decat cel al furnizorului. O sa ai rezultate mai bune daca tu, ca blogger, recomanzi intr-un articol o carte care ti-a placut, decat daca trantesti un banner in cel mai vizibil loc al site-ului tau, cu aceeasi carte. Suntem intr-o alta era. Oferte sunt multe dar trebuie sa le arati consumatorilor, care dintre ele sunt cele mai bune.

    In ceea ce priveste problema cu IP-ul, nu stiu daca se foloseste undeva acest sistem. Acum se lucreaza cu cookie-uri care sunt stocate in browserul utilizatorilor. Poti sa ai si 100 de IP-uri, ca browserul si cookie-ul va fi acelasi. In ceea ce priveste simularea ta (calculele efectuate), nu pot decat sa critic si sa zic ca te-ai documentat slabut cand le-ai facut. Se castiga bine, daca stii cum sa optimizezi. Daca nu … poti sa castigi cat de o bere pe luna.

    As putea discuta mult pe aceasta tema, dar cred ca o sa ma opresc aici 🙂

    Multu succes!

  21. De ce nu merge? Raspunsul e foarte simplu: daca la sistemele CPC erau acuzati de frauda publisherii, aici (la sistemul de afiliere cu plata la vanzare CPS sau lead CPA) de vina sunt advertiserii sau cei care „tin” sistemul de afiliere. Se intampla multe porcarii, incepand cu vanzari necontorizate in vederea comisionarii si terminand cu afisarea numarului de telefon pe site-ul advertiserului, ceea ce duce la „ruperea” sistemului de comisionare: clientul comanda telefonic iar publisherul nu mai vede nici un ban. Publisherii trebuie sa caste ochii bine ca sa nu ia astfel de tepe, iar advertiserii sa devina mai seriosi – cum drq in tarile civilizate afilierea merge normal, si numai la noi aproape toti sunt pusi pe furaciune?

  22. nu se ridică nici pe departe la nivelul aşteptărilor, puţin spus, citind nişte articole pe această temă îmi dau seama că e mai mult o amăgire. ( Razvan, Alexandru, Sorin, Ozi, forum.softpedia,mariussescu) Acest articol nu se doreşte a fi o tentativă de propuneri şi idei despre cârpirea sistemelor de afiliere, poveşti despre contorizări click-uri, transparenţă, comisioane, problema este mult mai profundă, se

  23. Vin si eu asa la spargere de targ. In romania pur si simplu nu avem piata pentru asa ceva dar daca vrei sa faci asta pe site-uri in engleza, in special adresate publicului american si bine facute pe sub-nise o sa fii surprins de cat de mult inseamna 10% din orice produs pe care l-ai vinde. Daca la noi nu merge, de ce sa ne mai complicam? Sunt multe tari in lume unde nu merge asa ceva, nu e o mare ratare ca nu merge la noi, doar o pierdere de timp ca inca discutam despre asta.

  24. Din cate vad a inceput sa mearga treaba cu afilierile si la noi inca suntem cred ca la jumatate dar sa speram ca pe viitor vor deveni multi mult mai seriosi cea ce nu prae are romanu in sange

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *