Dragi marketeri, hai să nu mai alergăm după toate aplicațiile și rețelele sociale “de nișă”

Am citit în ultima perioadă mai multe articole despre cum se poate promova un brand pe Vine, ba chiar am găsit deja şi ghiduri cu ce e bine şi ce nu să facem când vine vorba de utilizarea aplicației. Cele mai recente articole: The Do’s and Don’ts of Using Vine for Marketing, What is Vine and how are big brands using it?, How to Plan Your Vine Videos for Content Marketing Success.

social media 2013

Pe de o parte înțeleg entuziasmul străinilor când apare o nouă aplicație sau rețea socială, fie ea și ultranișată, toți specialiștii în promovare online se apucă să dea sfaturi despre cum ar putea brandurile să se promoveze acolo, deși uită că aplicațiile astea sunt lansate pentru a ușura interacțiunea între oameni, nu interacțiunea oameni – branduri.

De cealaltă parte stau și mă întreb ce om de marketing are timp să experimenteze strategii de promovare pe toate canalelele și aplicațiile astea noi care apar? Prea puțini, zic eu. Poate dacă lucrezi într-o companie mare, care are departament de social media marketing îți permiți să experimentezi. Idem dacă lucrezi într-o agenție specializată pe social media.

Totuși, dacă lucrezi într-o companie mai mică sau pe cont propriu, direct pentru clienți, nu prea ai timp pentru experimente, trebuie să te axezi pe rețelele sociale, pe aplicațiile care funcționează, pentru care există deja studii de caz, dovezi palpabile. Plecând de la ideea asta, dacă vrei să mergi la sigur, cel puțin pe România rețelele pe care merită să te axezi în 2013 când vine vorba de social media marketing sunt Facebook, Youtube, Google+.

Facebook pentru că are cea mai mare audiență în .ro, Youtube deoare e al doilea motor de căutare după Google și brandul tău trebuie să creeze conținut video iar Google+ pentru că Google va ține tot mai mult cont de AuthorRank.

Dacă mergem nișat un brand poate încerca și Twitter pentru acordarea de asistență, dar doar dacă clienții brandului sunt activi pe Twitter: pasionați de online, gadgeturi,tehnologie, noutăți, fashion, marketing, social media.

LinkedIn e util dacă faci multe angajări în cadrul firmei sau lucrezi B2B și vrei să agăți clienți, în cazurile acestea te ajută o pagină de companie.

Instagram? Da, putem face niște concursuri interesante cu poze, dar sunt prea puțini utilizatori pentru ca activitatea noastră să aibă un impact semnificativ asupra clienților.

Pinterest? S-ar putea, mai ales că au băgat acum și Analytics, doar dacă targetul vostru sunt femeile înnebunite după ultimele rochițe, bijuterii, cosmetice.

Revenind cu picioarele pe pământ, 90% dintre brandurile de la noi merg pe Facebook și Youtube, mai nou Google+ dacă sunt preocupate și de optimizarea site-ului în motoarele de căutare. În rest e greu să recomanzi unei companii să testeze apele, să încerce o nouă aplicație, o nouă rețea, când tu trebuie să oferi cifre, rezultate.

În concluzie, e frumos să te entuziasmezi de fiecare dată când apare o nouă jucărie în spațiul online, dar dacă jucăria aia nu e folosită de suficienți oameni pentru a justifica prezența unui brand acolo, nu are rost să scrii articole bombastice despre cât de luminos e viitorul marketingului folosind aceea jucărie. Numai zic.

Recomandă prietenilor!



6
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Vlad Caruseanu
Vizitator

Am avut o perioada in care aveam tendinta sa fac exact lucrul asta, cum aparea o retea sociala noua, chit ca era sau nu folosita in Romania, incepeam sa-mi bat capul cum as putea sa o folosesc pentru promovare. A mai trecut timpul si m-am linistit ajungand la aceeasi concluzie cu tine: nu se merita, decat daca asta iti e specia(litatea). In rest, Facebook, Youtube, Google+ si Pinterest pentru target-urile pe care merge.

Ergo
Vizitator
Ergo

poate gandesti asa pentru ca numarul de early adopters de la noi e mai mic.. iar viralizarea unui continut are o alta curba; corect, nu faci implementari inutile unde nu ai utilizatori dar tocmai din cauza ca nu faci nici nu creste numarul utilizatorilor, ei sunt ca benzina, foarte volatili, se aprind la scanteie si ard repede.. iar tu faci scanteile, daca nu le faci.. treaba merge in stilul clasic

trackback

[…] De câteva luni se tot discută despre declinul Facebook în State, mai ales în rândul tinerilor. Au apărut și la noi câteva articole, mă aștept ca anul ăsta agențiile și consultanți social media să recomande brandurilor și alte rețele șociale, mai ales dacă brandul respectiv e unul dedicat tinerilor, care cică ar sta mai mult pe Tumblr, Instagram, WhatsApp sau Snapchat. Nu zic că nu e bine ca un brand care se promovează online să fie deschis la noile aplicații și rețele sociale, dar important e să acordăm suficientă atenție platformelor care funcționeaă pentru noi, nu să fim peste tot,… Citește tot »