fbpx

Experimentul cu reach-ul

Prieteni pasionați de Facebook, nu disperați. M-am sacrificat pentru voi, ca să aflu răspunsul la veșnica întrebare a social media managerilor: Cât mai e reachu? Pe scurt, dacă nu știați deja, în cazul în care dați share pe Facebook la linkuri către site-uri externe, reach-ul a devenit aproape zero, pe paginile de brand.

În urma unor experimente complexe care au durat aproximativ 5 minute, am distribuit pe Facebook la aceeași oră link către site cu un text frumos atașat, dar și o poză urcată pe Facebook cu același text, iar linkul l-am pus în primul comentariu al postării.

La linkul distribuit direct s-a îndurat Zuck și am avut 114 reeach cu 4 oameni care m-au băgat în seamă, iar 3 au făcut clic ca să ajungă pe site, pe când la poză am avut 446 reach, m-au băgat în seamă 33 de persoane, cu 3 like-uri și un comentariu, și 27 de oameni au ajuns și pe site.

Probele mai jos:

Trageți voi concluziile, dar eu zic că dacă nu aveți bani de băgat în campanii de promovare pe Facebook, adică buget de social media marketing, să nu vă mai bateți capul prea tare cu paginile de brand, mesajele puse fără buget sunt ca atunci când vorbim dimineața cu noi în oglindă: e amuzant, dar nu ne bagă nimeni în seamă, și unii ar zice că suntem nebuni.

Să nu uit, și pe profilul personal e cam aceeași treabă, pe testate, aproape zero reacții dacă pun linkuri direct în mesaje, dar cu multe like-uri și comentarii la poze sau mesaje simple, text, fără link. Zuck vrea să producem conținut, dar să rămână la el în curte.

Recomandă

8 Comentarii

  1. Uiți o chestie: prezența e obligatorie și o comunicare constantă, chiar dacă nu ai reach organic. Oamenii (aka clienții) te verfică, iar dacă nu ai activitate pe pagină vor trage concluzia că nu ești un brand de încredere.

    Altfel, da.

    • Sunt de acord, eu doar zic să avem și buget pentru comunicarea asta. Inclusiv verificarea activității pe social media are loc la primul contact, să spunem că oamenii dau like, dar după aia nu e vina lor că nu le mai apar postările brandului în feed, ci a lui Zuck.

  2. Mie mi se pare chiar mai simplu: Facebook nu vrea să ieși de acolo și să mergi pe un alt site – logic de altfel. Nici oamenii nu vor asta, adică să acceseze un link extern. Cred că brandurile (alea adevărate) s-au prins de mult de asta, că nu mai fac share, ci postează direct conținut.

    Până să bagi bani în Facebook, nu mai da share – revoluționar, știu.

    • True, dar încă mai văd branduri cu strategii de promovare gen Vom posta de 3 ori pe săptămână pe Facebook, și când întreb dacă au buget pentru promovat mesajele se uită la mine ciudat.

      • Păi s-ar putea să fie ok să posteze de 3 ori pe săptămână, dar banii din promovat mai bine îi bagă în conținut media strict pentru Facebook, că share-ul de pe site-uri nu merge.

        Asta mi se pare mai mult o problemă la bloguri, că postările acolo sunt, nu direct pe facebook, dar te penalizează la share – iar dacă te uiți la scopul platformei e normal să fie așa. Părerea mea e că asta cu site-ul tău pe care ții ce vrei și dostribuitul pe rețelele sociale nu e eficient – ori rămâi pe site, ori te muți pe rețele sociale și ții site-ul pentru info și contact.

        • Nu. Site-ul va fi mereu centrul, că peste 5 ani poate că Facebook se duce la vale și apare altceva, dar jucăria ta rămâne. Da, interacționezi mai mult pe rețelele sociale, dar conținutul bun nu se pune acolo.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *