fbpx

Prieteni pasionați de Facebook, nu disperați. M-am sacrificat pentru voi, ca să aflu răspunsul la veșnica întrebare a social media managerilor: Cât mai e reachu? Pe scurt, dacă nu știați deja, în cazul în care dați share pe Facebook la linkuri către site-uri externe, reach-ul a devenit aproape zero, pe paginile de brand.

În urma unor experimente complexe care au durat aproximativ 5 minute, am distribuit pe Facebook la aceeași oră link către site cu un text frumos atașat, dar și o poză urcată pe Facebook cu același text, iar linkul l-am pus în primul comentariu al postării.

La linkul distribuit direct s-a îndurat Zuck și am avut 114 reeach cu 4 oameni care m-au băgat în seamă, iar 3 au făcut clic ca să ajungă pe site, pe când la poză am avut 446 reach, m-au băgat în seamă 33 de persoane, cu 3 like-uri și un comentariu, și 27 de oameni au ajuns și pe site.

Probele mai jos:

Trageți voi concluziile, dar eu zic că dacă nu aveți bani de băgat în campanii de promovare pe Facebook, adică buget de social media marketing, să nu vă mai bateți capul prea tare cu paginile de brand, mesajele puse fără buget sunt ca atunci când vorbim dimineața cu noi în oglindă: e amuzant, dar nu ne bagă nimeni în seamă, și unii ar zice că suntem nebuni.

Să nu uit, și pe profilul personal e cam aceeași treabă, pe testate, aproape zero reacții dacă pun linkuri direct în mesaje, dar cu multe like-uri și comentarii la poze sau mesaje simple, text, fără link. Zuck vrea să producem conținut, dar să rămână la el în curte.

RECOMANDĂ
  • 94
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
7 comentarii. Tu ce părere ai?
Ultimele
Primele Top voturi
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile
Dan Ciulea
22 octombrie 2020 08:28

Uiți o chestie: prezența e obligatorie și o comunicare constantă, chiar dacă nu ai reach organic. Oamenii (aka clienții) te verfică, iar dacă nu ai activitate pe pagină vor trage concluzia că nu ești un brand de încredere.

Altfel, da.

dam167
dam167
22 octombrie 2020 10:17

Mie mi se pare chiar mai simplu: Facebook nu vrea să ieși de acolo și să mergi pe un alt site – logic de altfel. Nici oamenii nu vor asta, adică să acceseze un link extern. Cred că brandurile (alea adevărate) s-au prins de mult de asta, că nu mai fac share, ci postează direct conținut.

Până să bagi bani în Facebook, nu mai da share – revoluționar, știu.

dam167
dam167
22 octombrie 2020 11:58
Răspunde către  Marius Sescu

Păi s-ar putea să fie ok să posteze de 3 ori pe săptămână, dar banii din promovat mai bine îi bagă în conținut media strict pentru Facebook, că share-ul de pe site-uri nu merge. Asta mi se pare mai mult o problemă la bloguri, că postările acolo sunt, nu direct pe facebook, dar te penalizează la share – iar dacă te uiți la scopul platformei e normal să fie așa. Părerea mea e că asta cu site-ul tău pe care ții ce vrei și dostribuitul pe rețelele sociale nu e eficient – ori rămâi pe site, ori te muți pe… Citește tot »

trackback

[…] Un mic experiment cu reach-ul de pe Facebook. Postarea cu link în comentarii a avut un reach mai mare (aproape 4x) față de postarea cu link direct. Însă în ambele situații reach-ul și engagement-ul sunt slabe. (sursa: mariussescu.ro) […]

7
0
Lasă un comentariux
()
x