fbpx

Prieteni pasionați de Facebook, nu disperați. M-am sacrificat pentru voi, ca să aflu răspunsul la veșnica întrebare a social media managerilor: Cât mai e reachu? Pe scurt, dacă nu știați deja, în cazul în care dați share pe Facebook la linkuri către site-uri externe, reach-ul a devenit aproape zero, pe paginile de brand.

În urma unor experimente complexe care au durat aproximativ 5 minute, am distribuit pe Facebook la aceeași oră link către site cu un text frumos atașat, dar și o poză urcată pe Facebook cu același text, iar linkul l-am pus în primul comentariu al postării.

La linkul distribuit direct s-a îndurat Zuck și am avut 114 reeach cu 4 oameni care m-au băgat în seamă, iar 3 au făcut clic ca să ajungă pe site, pe când la poză am avut 446 reach, m-au băgat în seamă 33 de persoane, cu 3 like-uri și un comentariu, și 27 de oameni au ajuns și pe site.

Probele mai jos:

Trageți voi concluziile, dar eu zic că dacă nu aveți bani de băgat în campanii de promovare pe Facebook, adică buget de social media marketing, să nu vă mai bateți capul prea tare cu paginile de brand, mesajele puse fără buget sunt ca atunci când vorbim dimineața cu noi în oglindă: e amuzant, dar nu ne bagă nimeni în seamă, și unii ar zice că suntem nebuni.

Să nu uit, și pe profilul personal e cam aceeași treabă, pe testate, aproape zero reacții dacă pun linkuri direct în mesaje, dar cu multe like-uri și comentarii la poze sau mesaje simple, text, fără link. Zuck vrea să producem conținut, dar să rămână la el în curte.