Hai să ne facem toți magazine online pe Facebook. Not

A anunțat Facebook acum două zile că afacerile mici și mijlocii vor putea crea magazine online direct în platformă, cu sprijinul platformelor ecommerce, ca Shopify, BigCommerce și Woocommerce.

Practic vor permite o integrare mai bună a funcției de Magazin, disponibilă deja pe pagini. Până acum puteai doar să tragi produsele din magazinul tău online, să le afișezi pe Facebook, dar plasarea comenzii se făcea pe site. Pe viitor ei vor ca totul să se întâmple pe Facebook, să fie făcută mai ușor legătura și cu Instagram, ce mai, o nebunie, faci două clicuri și ai magazin pe Facebook.

Și toată lumea aplaudă generozitatea Facebook, cum vor ei să să sprijine afacerile afectate de pandemie să vândă pe internet, uitând că același lucru s-a întâmplat și acum 5-6 ani cu site-urile de prezentare. O mulțime de afaceri nu își făceau site-uri de prezentare, că era mai simplu să facă o pagină de Facebook, și reach-ul era bun și gratis. Până li s-a dat în cap.

Pentru ăștia mai tineri, era o vreme când puneai un mesaj pe o pagină de Facebook și aveai reach neplătit de 50%, acum dacă ai 10% zici sărumâna. Facebook a tăiat reach-ul organic pentru ca afacerile să bage bani în promovare, și cine se baza pe Facebook are două variante acum: plătește la Facebook pentru a ajunge la proprii fani, sau își construiește construiește acum propriul site, de la zero, cu câțiva ani întârziere. Facebook e doar un canal prin care ajungi la clienți, nu trebuie să fie destinația finală.

Tot așa li s-a dat în cap și site-urilor de publishing, ziarelor online, toate s-au grăbit să pună tot conținutul pe Facebook în Instant Articles, că aveau reach bun, până s-au trezit și ele fără cititori, dependente de rețeaua socială. Așa a îngropat Facebook și presa, și acum ne-am umplut de Fake news, că oricine cu un cont de Facebook și un card poate răspândi tâmpenii pe net.

E foarte important să nu vă construiți afacerea pe terenul altuia. Poate că pare ieftin sau avantajos la început, dar în timp descoperi că tu nu ai nici un control. Nu deții nici platforma, nici traficul, nici informațiile despre clienți, nici comenzile, practic ești la mila proprietarului, în cazul de față Facebook, care îți va vinde produsele pentru un comision, păstrând toate informațiile pentru ei.

Nu repetați greșeala asta, de a vă baza pe Facebook, cum zice și Vali. Pare tentant la început, dar nu este.

O să mă repet, e important să vă construiți afacerea pe o platformă unde voi să dețineți controlul. Vă faceți site sau magazin propriu, creați conținut pe el, oferiți informații utile, scopul final e ca oamenii să intre direct pe www-ul vostru. Da, vă costă mai mult, dar nu veți plânge peste câțiva ani. Facebook nu ne aparține.

  • Social media marketing helps you grow your follows and fans on social media platforms like Twitter, Facebook, Pinterest, and more.
  • Paid search targets the sponsored listings of search engines. You pay the search engine every time your ad is clicked.
  • Content marketing helps you produce solid content to share across the Internet. This content includes blog posts, infographics, YouTube videos, memes, and more.
  • Search engine optimization targets the organic listings of search engines. It’s free to appear in the organic listings but involves strategy.
Recomandă prietenilor!
  • 180
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
5 Comentarii
Ultimele
Primele Top voturi
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile
Andrei

E o generatie noua de fraieri care pot fi prostiti, antreprenorii de 25 de ani nu stiu astea.

Fleurane

Asa e. Dar ce sa vezi… nici Google nu e waaw in ceea ce priveste “reach-ul”, isi tot schimba algoritmii.. o campanie costa imens si nu e musai cum trebuie, so… cu tot SEO on page, daca nu platesti, tot pe-acolo esti. Si ghici ce, mie imi vin clienti 90% din social media. Hm.

Otto Pop

Îmi amintesc de multe lucruri promise de Facebook, încă de la început când puteai să îți faci aplicații la ei, totul s-a schimbat în două zile și pe ce am lucrat 3 ani s-a dus intr-o seara.
Evident, nu ii place că oamenii să iasă de pe Facebook, pentru că pierd afișări la reclamele lor.
Faza asta cu magazinul o sa fie ceva, sa fie, nu cred că va fi un mare hit. Probabil multi își vor face doar sa fie, nu că sa se bazeze pe el.