fbpx

Au apărut noutăți în povestea cu update-ul pentru iPhone ce permite utilizatorilor să blocheze urmărirea lor de către aplicații și afișarea de reclame personalizate pe baza activității lor din acele aplicații.

Flurry raportează că după update-ul la iOS 14.5, doar 4% dintre utilizatorii din State au permis să fie urmăriți de către aplicații, iar la nivel global procentul e de 12%, din cele 2.5 milioane de telefoane urmărite de ei. Or fi utilizatorii de iPhone mai speciali, nu zic nu, dar realitatea cred că e aceeași și pe Android, oamenii nu vor reclame personalizate, oricât ar încerca Zuck să ne convingă că sunt utile și ne ajută.

Lăsând la o parte discuțiile despre tot felul de legi ce reglementează marketingul digital și accesul la informațiile utilizatorilor, se pare că soluția e simplă, dacă chiar vrea cineva să ofere mai multă putere persoanelor obișnuite – e suficient să le întrebe la instalarea oricărei aplicații de pe telefon: Vreți reclame personalizate? Da sau Nu.

Apple a cam dat peste cap sistemul actual, făcând opțiunea NU activă implicit. O să fie interesant cum se adaptează platformele la noua realitate. Marketerii vor supraviețui, zic eu, și așa sunt tot mai multe discuții despre cum prea multă microtargetare și segmentare strică.

3 Comentarii

  1. Nu e vorba că nu vor reclame personalizate, cred că mai degrabă e vorba că personalizarea asta a fost dusă la extrem, Facebook cerând acces la datele “sensibile” cum ar fi tranzacțiile bancare.

Lasă un comentariu