fbpx

Spunem adio reclamelor targetate pentru iPhone?

Ultimul update pentru iOS, 14.5, permite utilizatorilor de iPhone să blocheze urmărirea lor de către diverse aplicații de pe telefon și partajarea informațiilor despre ce fac ei în aceste aplicații cu terțe părți, practic va fi tot mai greu pentru advertiseri să afișeze reclame personalizate și să urmărească acțiunile noastre, dacă decidem noi asta. Cel mai afectat este Facebook, dar nici Google nu se simte pe bine.

Totuși, stați liniștiți, sigur se vor găsi soluții, Facebook deja a venit cu Aggregated Event Measurement pentru a urmări acțiunile utilizatorilor după update, iar Google lucrează la o alternativă similară cu funcțiile din iOS pentru Android, care să îi permită totuși să ne urmărească în continuare pe telefon, la un nivel mai redus.

Pe scurt, o să avem în continuare conversii și reclame targetate pe telefoane, doar că vor fi mai dificil de urmărit, iar utilizatorii au un control mai mare asupra informațiilor despre ei.

La nivel de telefon se putea dezactiva complet afișarea de reclame personalizate pe baza ID-ului telefonului încă din 2019, și pe iOS și pe Android. Ce face Apple acum e să ofere mai mult control utilizatorilor, că poate ai încredere în unele aplicații și vrei să le permiți să te urmărească/afișeze reclame personalizate, pe când în altele vrei să blochezi complet transmiterea informațiilor despre tine. Articolul ăsta explică mai bine cum funcționează noile opțiuni pentru iPhone.

Cum arată viitorul reclamelor? Eu sunt prins la mijloc, că îmi ocup timpul cu marketingul online. Ce pot să zic este că nu e ok nici nivelul la care a ajuns Facebook sau Google, care știu totul despre noi (cu permisiunea noastră), dar nu e ok nici un viitor în care advertiserii nu pot targeta deloc reclamele online în funcție de interesele și preferințele noastre.

Dacă vi se par enervante reclamele online personalizate, afișate în funcție de site-urile pe unde ați umblat sau la ce ați dat Like, încercați să vedeți cum e cu reclamele generice. Eu am făcut asta de mai multe ori, și am văzut reclame mult mai proaste.

Recomandă

2 Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *