Cât valorează un articol pe blog?

În România o firmă ce se ocupa cu SEO spam-ul până nu demult vine cu ideea unei rețele de bloggeri plătiți lunar – Orkestra, bloggerii selectați vor primi 100 de euro pentru 30 de articole scrise în diverse campanii pentru branduri. Da, ați citit bine, cam 3 euro pentru un articol, cu linkuri pe cuvinte cheie, brief de la brand și toate cele. Fain, nu?

Aici o să repet ce spuneam despre bloggerii care participă la diverse concursuri, prost nu e cine cere, e cine acceptă. Dacă tu accepți de bună voie și nesilit de nimeni să scrii articole pe un blog .ro cu 3 euro, articole care sigur îți vor aduce penalizări ulterioare din partea Google (asta se întâmplă când ai 30 de advertoriale într-o lună), atunci tu ți-ai stabilit singur valoarea ta, și anume 3 euro.

Valoarea unui articol scris de un blogger nu se calculează doar în timpul alocat scrierii efective a articolului. Am primit și eu comentarii de genul ăsta, cum îți permiți să ceri nu știu câte sute de lei pentru un articol sau mai multe pe care le scrii în maxim 2 ore?

Răspunsul e simplu, când un brand plătește pentru ca mesajul lui să fie integrat într-un articol pe un blog el nu plătește doar timpul necesar realizării articolului, ci plătește pentru ca acel mesaj să ajungă la cititorii acelui blog, plătește pentru asocierea între brand și blogger.

Poate că sunt sute de cititori, zeci sau mii pe blogul respectiv, dar ei nu au apărut din senin, cititorii ăștia intră pe blogul respectiv pentru că bloggerul a muncit ani de zile pentru a crea o comunitate, pentru a scrie articole bune care să îi atragă. Asta plătește brandul, accesul la audiența blogului respectiv și susținerea oferită de blogger, nu doar cele 2 ore necesare scrierii unui articol bun, care uneori pot fi chiar 4-5-6 ore de fapt, în funcție de brand și campanie. Normal că sunt foarte importante și rezultatele finale ale campaniei – clicuri, conversii, discuții generate despre produsul promovat etc. Normal că un blogger cu principii nu va scrie despre orice, nu va recomanda produse și servicii în care nu crede. Asta deja e altă discuție.

Nu zic acum că toate blogurile merită zeci și sute de euro pentru articole, am pățit și eu în campanii pentru clienți să primesc oferte de 50-100 euro pentru 1 articol, de la bloggeri care nu generau nici măcar 1 clic cu articolele publicate pe blogul lor, deși se lăudau cu sute de cititori și mii de fani în rețelele sociale. De asta e bine să ai și un consultant bun pe social media marketing, când faci campanii online.

În final trebuie să existe un echilibru între cerere și ofertă. Dacă ești blogger, încearcă să îți cunoști adevărata valoare, să știi ce beneficii poți oferi unei companii care e interesată de promovare pe blogul tău. Nu veni cu prețuri umflate dacă știi că nu ai cititori, că nu ai o comunitate în jurul blogului.

Dacă ești un brand dornic de promovare pe bloguri, nu te aștepta la rezultate miraculoase în urma unor articole plătite cu 3 euro bucata. Calitatea blogului și rezultatele generate se reflectă și în preț. Plătești 3 euro? Primești marfă de 3 euro.

Cât valorează 1 articol publicat pe 1 blog? Nu timpul contează în contextul de mai sus, cât stă un blogger pentru a crea articolul, ci reacțiile pe care le poate genera bloggerul în mediul online, uneori chiar și offline.

Ca blogger poți să muncești doar 10 minute pentru a scrie un articol dacă ești foarte bun pe nișa ta (visul tuturor, nu?), dar dacă ai o rețea de prieteni și cititori care generează reacții puternice pentru brandul promovat, dacă ce ai creat tu în acele 10 minute e al naibii de bun, atunci articolul tău valorează cât vrei tu!

Oricum ar fi, nu vă vindeți pe 3 euro articolul și nu cumpărați articole cu 3 euro bucata. Nu e o afacere bună pe termen lung, nici pentru brand, nici pentru blogger.

Sursa foto: Blog word on laundry hook via Shutterstock

Recomandă prietenilor!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
28 Comentarii
Ultimele
Primele Top voturi
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile
Sebastian Cristea

RT : Cât valorează un articol pe blog? http://t.co/LKIo7IBntz

Mihai Mihale

RT : Cât valorează un articol pe blog? http://t.co/LKIo7IBntz

Valentin

Nu platesti numai munca de a crea ceva, ci platesti si experienta din spate. In acelasi fel un designer sau un developer va taxa in functie de nivelul lui de cunostinte si experienta acumulata in timp. E perfect normal dupa parerea mea.

Andreea

Un articol valoreaza exact atat cat valoreaza bloggerul pe care il scrie.

Este la fel ca in orice alt domeniu: serviciile de calitate costa de te ustura buzunarul, insa cand dai acei bani stii pe ce ii dai!

Marius Sescu

3 euro pentru un articol pe blog? http://t.co/NdL2siJXA7

Lucian

Privind si dintr-o alta directie acum, sunt si bloguri facute special pentru a scrie advertoriale. Dar in regulamentul tipilor scrie ca trebuie sa ai domeniu propriu, nu cred ca este chiar asa o mare pierdre 10 euro cat dai pe un domeniu, deci sunt sigur ca blogurile participante nu-s ele prea serioase…Macar se evita situatii nasoale, la Blogal Initiative sunt bloguri de tipul advertorialu.blogspot.ro, etc

Lucian
Petre

Dupa ce ofera un asemenea pret, mai fac si SPAM.
Cred ca au trimis la 10.000 de adrese invitatia de aderare la reteua minune Orkestra.

Petre

O lansare cu foarte mult SPAM.

Razvan Girmacea

Tu pui accent pe calitate si privesti din punctul asta de vedere. Din punctul lor de vedere, ei vand pachet de link-uri la clientii lor de 100 de link-uri pe 1000 de euro (un exemplu) si platesc 300 de euro. Majoritatea clientilor cred ce zice agentia si daca le zic ca aia e nevoie pentru a urca in Google, aia vor face. Nu intereseaza pe nimeni calitatea in acest proces, e doar o fabrica de bani. Si fiindca SEO Monitor sunt in spate, tu crezi ca pe ei ii intereseaza calitatea? Uite putin la cum obtineau link-uri in primavara-toamna: http://adryme.eu/1870.html… Citește tot »

rivi

nimeni n-ar cere 3 euro pe articol daca ar sti cam cum merge piata. hai sa vedem: esti nou, n-ai pe nimeni cu care sa discuti (unu mai bun ca tine pe nisa, cu experienta) deci n-ai cu cine sa te compari.

asa ajungi sa scrii probabil si pe 3 euro si asa strici piata. Partea cu supraevaluarea, nu-i problema ta ca blogger.

Cristina

Sunt luni întregi de când mă chinui să fac ceva bani cu blogurile. Investesc aproape tot timpul în ele (sunt constrânsă să stau acasă), dar nu reușesc să mă vând pe doi bani. Consider însă că unii oameni n-au alternative. Concurența e mare. Dar calitatea în schimbul cantității?!
Ah… uitam, particip și la „ceva” competiții, dar joc în altă ligă. Nu-s populară printre bloggeri și asta contează enorm. 😀
Merci de informații.
Ps. Îmi place designul/template. Este atât de „curat”, simplu, foarte plăcut.

Cristina

Merci pentru răspuns. Am crezut că n-o să iei în calcul comentariul meu. Scuze, dar zilele astea mi se-ntâmplă de toate.
Am înțeles. Merci pentru link-uri, mă uit imediat.
Tema? Ah, e în lucru. De ieri mă chinui să găsesc una decentă.

Cristina

De ce? Păi am mai deschis dialoguri cu ceva persoane mai pricepute ca mine, dar nu mi-au răspuns. Merci fain. Eu? Am mai multe probleme… de mai multe feluri. Glumesc. Nu-s foarte pricepută în arta asta. Tema e în pregătire, am schimbat mai multe, sunt cam „instabilă”. Sunt două bloguri pe nișe complet diferite. Oricum… mă joc cu ele de circa 1 an. Ăsta a avut rank 3 din prima, până acum câteva zile (când am observat eu că nu mai e). Nu știu ce-oi fi făcut de mi l-au luat. Probabil merit. 🙂 Dar merg înainte cât oi putea.… Citește tot »

Cristina

Da, am citit, mă conformez. Am scos multe link-uri recent, cum ai reușit să găsești un articol cu prea multe? Mai am de verificat atunci.
Nu m-au penalizat degeaba, asta-i sigur!
Imaginile… unele sunt făcute doar pentru text. Porcării dintr-astea.
Nume… hmmm. Nu m-am gândit până acum.
Mulțumesc tare mult. Am mult de muncă, așa-mi trebuie dacă nu m-am informat mai devreme.

Shit happens indeed.

ioan t

alo, buna seara, va salut 😀 avand un blog pe tusa, pe .ro, m-am gandit sa ma inscriu si eu 🙂 100 de euro ptr 7 ora de munca, hai 8 ore cel mult (net), e mai mult decat convenabil 🙂 cam de 2 ori mai mare fata de tariful standard. Somn usor, copii, e deja 00:51

ioan t.

nici gand. si-a scos banul respectivul blog. promisiunile au fost onorate, inclus vanzarea a doua linkuri pe o perioada de 2 ani, la care se adauga si ceva advertoriale. suficient, zic eu. nu il voi mai scoate ever de la naftalina. easy money, deci 🙂

bianka

3 euro e bataie de joc

Sofia Maria

Interesant, util si adevarat! Felicitari pentru acest articol!